Folyamatos növekedés a Fordnál
A Ford Európa értékesítési eredménye 3,7 százalékkal nőtt az első félévben
A Ford összesen 128.400 járművet értékesített júniusban, 1 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos időszakában, de az idei első féléves eladások még így is 3,7 százalékkal múlják felül a 2016-os eredményt a márka 20 legnagyobb európai piacán.
Különösen eredményesnek nevezhető a Ford SUV-értékesítése, ami 29 százalékkal, összesen 122.800 darabra nőtt az Euro 20 piacokon 2017 első félévében, és a júniusi eredmény is közel 21 százalékkal, 22.500 darabra gyarapodott.
A Kuga 28 százalékos növekedést produkált júniusban, így 2008-as bemutatása óta ez volt a modell legerősebb júniusa; a Ford EcoSport értékesítése 9 százalékkal 6000 darabra nőtt júniusban, vagyis 2014-es színre lépése óta ez volt az EcoSport legeredményesebb júniusa.
„A június erős hónapnak bizonyult az SUV-kategóriában – különösen a Kuga esetében –, akárcsak a haszongépjárműveknél,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A vadonatúj Fiesta-modellek kiszállítása júliusban kezdődik, és biztosan állíthatjuk, hogy a vásárlók imádni fogják az autót. Az előző generációs Fiesta már az év első hónapjaiban is remek értékesítési eredményeket produkált, így márciusban ez a modell lett Európa legkelendőbb autója. Mindent egybevetve robusztus első félévet zártunk 2017-ben.”
A Ford júniusi haszongépjármű-értékesítése 13,1 százalékkal nőtt az Euro 20 piacokon, így a Ford továbbra is Európa első számú haszongépjármű-márkája. A Ford 9 százalékkal több haszongépjárművet értékesített az idei első félévben, mint 2016 azonos időszakában.
A Ford Ranger eladásai 3 százalékkal, 3700 darabra nőttek júniusban. Mind az első félévi, mint a júniusi értékesítési eredmény minden idők legjobbjának számít a Ranger történetében.
Ugyanakkor a Ford nagy teljesítményű modelljeinek – Fiesta ST, Focus ST, Focus RS, Mustang és GT – értékesítése is 5 százalékot erősödött, így 2017 első félévében 26.300 ilyen jármű talált gazdára az Euro 20 piacokon.
Mindemellett a gazdag felszereltségű modellváltozatok – a Titanium, a Vignale, az ST-Line, az ST és RS kivitelek – tették ki az Euro 20 piacokon értékesített mennyiség 64 százalékát, ami 3 százalékpontos javulást jelez a tavalyi eredményhez képest. Június hónapban ez a javulás 5 százalékpontot tett ki, vagyis az arány 67 százalék volt.
Az első félévben a Ford sikeresen növelte piaci részesedését öt legnagyobb európai piacán: Nagy-Britanniában 14,2 százalékkal, Németországban 7,7 százalékkal, Olaszországban 7,3 százalékkal, Spanyolországban 6,3 százalékkal, Franciaországban pedig 4,7 százalékkal. Magyarországon pedig a Ford közel 8000 darabos eredményével, 12.22 százalékos első féléves részesedéssel ismét megszerezte a piaci elsőséget.
Magyarország – Kiemelkedően sikeres első félév
„Magyarországon a Ford sikerhez kiemelkedően járult hozzá a kifutó Fiesta, valamint a látványosan növekvő SUV szegmensben versenyző 3 Ford modell, a Kuga, az EcoSport és az Edge népszerűsége.” – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezetője. „A kishaszongépjármű piacon tapasztalható 12.4 százalékos csökkenés ellenére a Ford haszongépjárművei iránti töretlen a kereslet, melynek eredményeként a Ford az első félévben 2155 darabbal 24.3 százalékos részesedéssel zártunk az élen” – tette hozzá a szakember.
A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 52.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 66.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.