Fontos elismerés kapujában az új Peugeot 2008
Első nemzeti Év Autója díját már megnyerte, most pedig egy egész Európára kiterjedő szavazáson nyílik esélye a győzelemre a Peugeot második generációs városi szabadidőjárművének.
A Peugeot 2008 bevezetése óta halmozza az elismeréseket, követve a márka új generációs típusai által kijelölt utat. A cégcsoport új generációs padlólemezeire épülő modellek már bizonyítottak – a márka EMP2 padlólemezére épülő közép- és alsó-középkategóriás személyautói (508, 508 SW, 308), két és három üléssoros szabadidőjárművei (3008 és 5008), valamint kis- és középkategóriás áru- és személyszállító járművei (a Partner/Rifter páros, illetve az Expert/Traveller duó) kis túlzással minden elismerést bezsebeltek, ami a platform 2013-as színre lépése óta az útjukba került.
A sikert úgy tűnik a kisebb autók számára kifejlesztett CMP padlómemez viszi tovább. A márka legújabb típusa, a tavaly év végén bevezetett Peugeot 2008, az Év Európai Autója díjat is besöprő, szintén CMP padlómezere épülő Peugeot 208 közvetlen rokonaként, de saját jogon léphetett dobogóra számos autós szaklap szavazásán. Cégautóként, elektromos járműként és crossoverként egyaránt kategóriája legjobbjának választották Európa-szerte, nem is beszélve formatervéről, amely a világszerte elismert Red Dot termékdíjban részesült.
Nem véletlen, hogy a 2008-as népszerűsége alig marad el a márka abszolút legkeresettebb típusától, a Peugeot 208-astól, és hogy a modell immár négy műszakban készül a cég spanyolországi üzemében. A gyártás felfuttatását eredetileg márciusra tervezte a Peugeot, ám a koronavírus-járvány miatt erre októberben kerülhetett sor1.
Most pedig, ahogy közeledünk az év végéhez, elérkezett az újdonságokat rangsoroló Év Autója szavazások ideje. Megoszlanak a vélemények arról, hogy mi mértékadóbb: a frissen piacra lépő modellek kategóriától és ártól független összemérése, vagy az egyes méretosztályokban aktuálisan kapható összes (régi és új) modell kvalitásai alapján mondott ítélet. Úgy tűnik, a Peugeot 2008-nak mindegy: magabiztosan nyert ugyanis azon az ’Auto Europa 2021’ szavazáson, amelyet az olasz autós újságírók szövetsége, az UIGA rendez meg 1987 óta.
Idén először három külön panel szavazataiból született meg az eredmény: a szakmai zsűri mellett egy ismert véleményformálókból álló bizottság is kiválasztotta kedvencét, valamint a nagyközönség is voksolhatott az év legjobbnak vélt újdonságára. Ezzel a piac minden szeletét lefedi, minden releváns szempontot képvisel az ’Auto Europa’ díj, amelyért kizárólag Európában gyártott és forgalmazott, évente legalább 10.000 példányban készülő újdonságok indulhatnak.
A második generációs Peugeot 2008 a hatodik Peugeot, amelyet érdemesnek találtak a neves díjra. Elődje, az első generációs Peugeot 2008 (2014) mellett a márka kisautói (a Peugeot 207 2007-ben; illetve a Peugeot 208 2013-ban), alsó-középkategóriás ferdehátúja (Peugeot 308; 2015), valamint az első kiadású Peugeot 3008 (2010) is hazavihette a kitüntetést.
Az UIGA indoklása szerint a Peugeot 2008 „innovatív, forradalmi stílusával, felsőbb kategóriákat idéző technológiai tartalmával, valamint belső égésű és emissziómentes opciókat egyaránt tartalmazó motorkínálatával bizonyult érdemesnek a díjra.
Míg az Auto Europa csak nevében és merítésében képviseli az európai piacot, a 2000-ben alapított Autobest zsűrijében harmincegy európai nemzet képviselteti magát. Az Autobest az új autók technológiai, biztonsági, esztétikai kvalitásait, és persze vezethetőségét nem önmagában, hanem az ár/érték arányt figyelembe véve minősíti – magyarul annak az autónak van a legtöbb esélye a győzelemre, amely a legtöbbet nyújtja a fogyasztóknak a pénzükért, azaz amelyik a legjobb vételnek tekinthető.
Az autókat kifejezetten vásárlói szemmel minősítő díjat az elmúlt tíz évben mindössze három alkalommal ítélték szabadidőjárműnek, így a Peugeot 2008 győzelme a modell minden elismert kvalitása ellenére sem borítékolható, azonban mindenképpen komoly fegyvertény, hogy a 2008-as bejutott a hét jelöltet tartalmazó (kettő crossover, kettő alsó-középkategóriás modell, és három városi kisautó) döntőbe, jól érzékeltetve, hogy milyen erős az idei újdonságok mezőnye.
Az Autobest zsűrijének november első napjaiban, egy monstre teszt alkalmával nyílt lehetősége közvetlenül összehasonlítani mind a hét típus képességeit, a végső döntésre és az eredményhirdetésre pedig várhatóan egy hónap múlva sor kerül.
Illusztrációk: Peugeot, Autobest, UIGA
1 https://europe.autonews.com/automakers/psa-adds-shift-spain-meet-peugeot-2008-demand