A Ford a ‘Go Further’ rendezvényén mutatta be új elektromos hajtású járműveit

Felvillanyozó jövőkép

A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy piacvezető legyen az elektromos autók piacán, széles választékot kínálva vásárlóinak az ilyen hajtásláncokból, megfelelő elérést biztosítva számukra a feltöltő infrastruktúrához, valamint fejlett konnektivitási megoldásokkal és hasznos mobilitási megoldásokkal segítve őket mindennapjaikban.

A Ford ez év elején jelentette be, hogy a vadonatúj Focus után bemutatott összes új modelljéhez, illetve a már meglévő járművek új változataihoz kínál majd valamilyen elektromos hajtáslánc-opciót. Ezekhez az autókhoz megrendelhető lesz a plug-in hybrid, a mild hybrid, a full hybrid és az akkumulátoros elektromos hajtáslánc-technológiák egyike (vagy közülük akár több is), így a Ford az európai piac egyik legátfogóbb kínálatával rendelkezik majd.

A Ford Hybrid és tisztán elektromos hajtású modellek változatos hajtáslánc-palettája és műszaki megoldásai olyan teljesítményt és sokoldalúságot biztosítanak, ami túlszárnyalja a vásárlók elvárásait, és mindig megfelelő megoldást kínálnak a különféle járművek különféle felhasználási módjaihoz.

Jó példa erre a Szíjhajtású Integrált Indítómotor/Generátor, ami elektromos forgatónyomaték-rásegítéssel fokozza a dinamikus benzinmotor által nyújtott vezetési élményt a Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid családi autókban, egyszerre javítva teljesítményüket, gázreakciójukat és üzemanyag-fogyasztásukat. Az EcoBlue Hybrid modellek – például a Transit Custom és a Tourneo Custom – esetében ez a technológia arra szolgál, hogy még tovább csökkentse a dízelmotorok egyébként is alacsony üzemanyag-fogyasztását.

Az új Kuga Plug-In Hybrid és Explorer Plug-In Hybrid SUV-modellek hajtáslánca hatásosan kombinálja a belsőégésű motor, a hálózatról tölthető akkumulátor és az elektromotor előnyeit a kiváló üzemanyag-fogyasztás és a nulla károsanyag-kibocsátású autózás érdekében. A Kuga teljesítménymegosztó hibrid váltóműve optimálisan ötvözi a kétféle erőforrás teljesítményét, az Explorer párhuzamos hibrid rendszere pedig egyszerre kínálja a belsőégésű motor és az elektromotor teljes erejét a maximális vontatási kapacitáshoz.

A Transit Custom Plug-In Hybrid és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid soros hibrid konfigurációjában is egy hálózatról tölthető akkumulátor és egy elektromotor működik. Az akkumulátort menet közben egy üzemanyag-takarékos benzinmotor tölti, ami nem áll fizikai összeköttetésben a kerekekkel.

A Mondeo Hybrid full hybrid rendszere tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót, ami különösen hasznos a belvárosokban és az araszoló forgalomban. Ez a hajtáslánc kiküszöböli az autósok félelmét az akkumulátor lemerülésétől, és szükségtelenné teszi, hogy az akkut külső áramforrásról töltsék fel.

A Ford jövőbeli, tisztán elektromos hajtású járművei új generációs konnektivitást kínálnak majd a menet közbeni online frissítések érdekében, és a vállalat már jelentősen előrehaladt a töltési megoldások fejlesztésében. A Ford az IONITY konzorcium alapító tagja; a társulás célja, hogy 2020-ig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások 350 kW kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt.

A Ford a NewMotion partnereként az üzlethálózat több mint 100.000 állomásból álló, 28 európai országot lefedő feltöltő hálózatát is felkínálhatja vásárlóinak. Mindemellett a Ford saját, intelligens otthoni töltőrendszerén is dolgozik, és megállapodásokat köt a jelentősebb áramszolgáltatókkal, hogy biztosítsák a vásárlók számára a speciális elektromosautó-tarifákat és a töltőberendezések felszerelését.

„Az elektromos hajtásláncok terén nem létezik univerzális, mindenki számára egyformán megfelelő megoldás,” mondta Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. „A Ford sokoldalú hajtáslánc-stratégiáját úgy alakítottuk ki, hogy vásárlóink biztosan megtalálják a megfelelő megoldást elektromos autójuk előnyeinek tökéletes kiaknázására és a vezetési élmény felhőtlen élvezetére.”

A Kuga teljes körű hibrid kínálata

A vadonatúj Ford Kuga a márka első személyautója, amely egyaránt megrendelhető mild hybrid, plug-in hybrid és full hybrid hajtással.

A vadonatúj modell bemutatásától kezdve, azaz már idén megrendelhető Kuga Plug-In Hybrid változat egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és szabadságát ötvözi az elektromos hajtás takarékosságával és kifinomult működésével. A 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 LE. A Kuga Plug-In Hybrid 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben, és legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása várhatóan 1,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 29 g/km lesz.*

A kifinomult Kuga Titanium, a sportos Kuga ST‑Line és a magasabb szegmenseket idéző Kuga Vignale változatokban kapható modell új, formás külső dizájnja, az eddiginél is tágasabb kabinja és prémium szolgáltatásai kellemes utazást ígérnek. A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segítségével a vezető minden eddiginél egyszerűbben és magabiztosabban közlekedhet az araszoló forgalomban és az autópályán egyaránt. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra, teljesen automatikusan elvégzi a parkolási manővert.