A Ford a ‘Go Further’ rendezvényén mutatta be új elektromos hajtású járműveit

A Smart Energy tanulmány már a jövőbe tekint

A Ford bemutatja az új Transit Smart Energy tanulmányautót is, azaz egy egyedi gyártású 10 üléses minibuszt, amelynek segítségével a vállalat új megoldásokat keres arra, hogyan bővíthető az akkumulátorról működő elektromos hajtású járművek hatótávolsága.

A németországi Merkenich Műszaki Központ mérnökei által tervezett, 4 órás feltöltéssel 150 kilométeres hatótávolságot kínáló tanulmányautó a Ford Transit alapjaira épül, és ugyanazzal az akkumulátoros elektromos hajtáslánc-technológiával szerelték fel, ami a StreetScooter WORK XL modellben is működik. A járműben több energiatakarékos és energiatermelő innováció is található:

  • Egy innovatív hőcserélő rendszer, ami a hajtáslánc hulladékhőjét, a külső levegő hőjét és a kabin levegőjének hőjét felhasználva akár 65 százalékkal mérsékli a fűtési rendszer terhelését; az autó hatótávolságában ez 20 százalékos növekedést jelent
  • A motoros mozgatású oldalsó tolóajtó csak félig nyílik ki, hogy csökkentse a belső tér hőveszteségét; a szerkezetet az utasok működtethetik egy okoseszközzel. Az ajtó nyitásakor a fűtés, a szellőzés és a klímaberendezés légbefúvói automatikusan kikapcsolnak
  • Az utasok a fűthető utasülésekkel és felületekkel szabályozhatják a lokális hőmérsékletet, csökkentve ezzel a nagyméretű kabin energiaszükségletét
  • A tetőn elhelyezett hat darab napelem egy 12 voltos akkumulátort tölt, ami árammal látja el az ülésfűtést, a kabinvilágítást és a fedélzeti elektromos rendszereket, köztük a mobil eszközök vezeték nélküli töltőberendezését is
  • Az ajtó és a hátsó utastér közé beépített polikarbonát térelválasztó szintén csökkenti a hőveszteséget, amikor az utasok ki- vagy beszállnak, emellett pedig megvédi az utasokat a külső hőhatásoktól
  • A szellőztetett, dupla üvegezésű ablakok miatt kevesebb a hideg felület az utastérben, és ez a megoldás a hőveszteséget is hatékonyan mérsékli
  • A hangulatvilágítás a kabin hőmérsékletétől függően változik: a fűtés idején piros, a hűtés idején kék, mivel ez is befolyásolja az utasok hőérzetét
  • A szigetelt hátsó padló- és tetőlemez tovább csökkenti a kabin hőveszteségét

A jövőben egy olyan megoldás is megjelenik majd a járműben, amellyel a vezető egyenként fűtheti vagy hűtheti az üléseket, és kikapcsolhatja a rendszerből azokat, amelyeken nem ül senki. Az automatikus utasérzékelés ötlete a már létező légzsák-kikapcsoló technológiából származik.

A Ford arra számít, hogy a Transit Smart Energy tanulmányautó közúti tesztje még idén megkezdődik, miután a mérnökök elvégezték a jármű szélcsatorna-vizsgálatát.

“A tanulmányautó fejlesztése során számos okos megoldást találtunk az energiatakarékosságra, amelyek segíthetnek praktikusabbá és élvezetesebbé formálni a holnap elektromos hajtású autóit,” mondta Kilian Vas, a Ford Európa jármű-architektúra részlegének projektvezetője.

# # #

A Mondeo Hybrid Wagon legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 101 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.4 l/100 km

A Transit EcoBlue Hybrid várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 144 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 7,6 l/100 km

A Transit Custom EcoBlue Hybrid várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 139 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6.7 l/100 km

A Tourneo Custom EcoBlue Hybrid várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 137 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 7.0 l/100 km

A Transit Plug-In Hybrid várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 75 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100 km