Ford EcoSport műszaki adatok
TELJESÍTMÉNY ÉS ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS
Üzemanyag-fogyasztás |
Teljesítmény Ø |
|||||||
Motor |
Teljesítmény |
CO2 |
Város |
Városon |
Vegyes |
Végsebesség km/óra (mph) |
0-100 km/h |
50-100 km/h |
1.0 EcoBoost (6 fokozatú manuális) (FWD) |
140 |
119 |
6.2 (45.6) |
4.6 (61.4) |
5.2 (54.3) |
188 (116) |
11.8 |
12.3 |
1.0 EcoBoost (6 fokozatú manuális) (FWD) |
125 |
119 |
6.2 (45.5) |
4.6 (61.4) |
5.2 (54.3) |
180 (111) |
12.7 |
12.8 |
1.0 EcoBoost (6 fokozatú automata) (FWD) |
125 |
134 |
7.2 (39.2) |
5.0 (56.5) |
5.8 (48.7) |
180 (111) |
11.6 |
N/A |
1.5 TDCi
(6 fokozatú manuális) (FWD) |
100 |
107 |
4.5 (62.8) |
3.8 (74.3) |
4.1 (68.9) |
160 (99) |
14.0 |
13.1 |
* 4. sebességfokozatban. ØFord tesztadatok. Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatokat az Európai Unió EC/692/2008 és EC/715/2007 direktívái alapján regisztrálták. Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok egy járműtípusra, nem pedig egy adott járműre vonatkoznak. Az alkalmazott tesztelési eljárás lehetővé teszi a különféle járműtípusok és különféle gyártmányok összehasonlítását. A közúti üzemanyag-fogyasztás eltérhet az itt közölt adatoktól, mivel egy autó üzemanyag-fogyasztását befolyásolhatja a vezetési stílus, vagy egyéb, nem műszaki jellegű tényezők is. A CO₂ az az üvegházhatású gáz, ami a legnagyobb mértékben felelős a globális felmelegedésért.
TÖMEGEK
Saját tömeg (kg)# ** |
Legnagyobb megengedett össztömeg |
Legnagyobb szerelvény össztömeg |
Vontatható tömeg (fékezett) (kg) |
Vontatható tömeg (fékezetlen) (kg) |
|
1.0 EcoBoost (6 fokozatú manuális) (FWD) |
1280 |
1730 |
2630 |
900 |
750 |
1.0 EcoBoost (6 fokozatú manuális) (FWD) |
1280 |
1730 |
2630 |
900 |
750 |
1.0 EcoBoost (6 fokozatú automata) (FWD) |
1324 |
1775 |
2875 |
1100 |
750 |
1.5 TDCi (6 fokozatú manuális) (FWD) |
1288 |
1735 |
1635 |
900 |
750 |
** A csomagtérajtóra szerelt pótkerék nélkül
# A legkisebb menetkész tömeg 75 kg súlyú vezetővel, folyadékokkal teljesen, üzemanyaggal pedig 90%-ig feltöltve; az adat függ a gyártási tűrésektől, a beszerelt extráktól stb.
A vontatható tömeg az a legnagyobb tömeg, amellyel a megengedett legnagyobb össztömegig pakolt autó el tud indulni tengerszinten, egy 12 százalékos emelkedőn. Vontatás közben minden modellváltozat teljesítménye és fogyasztása kedvezőtlenebb. Minden modellváltozat maximális orrterhelése 30 kg. A Legnagyobb szerelvény tömegbe az utánfutó tömege is beleszámít.
MÉRETEK
Teljes hosszúság a pótkerék nélkül (mm) |
4096 |
Teljes szélesség tükrökkel/behajtott tükrökkel/tükrök nélkül (mm) | 2057 / 1816 /1765 |
Teljes magasság terheletlenül (tetősínek nélkül) (mm) | 1653 |
Teljes magasság terheletlenül (tetősínekkel) (mm) | 1713 |
Első terepszög (terheletlen jármű) |
21.0 fok |
Hátsó terepszög (terheletlen jármű) |
33.3 fok |
Középső terepszög (terheletlen jármű) |
23.3 fok |
Szabad hasmagasság (benzin/dízel) (mm) |
190/160 |
Első túlnyúlás (mm) |
834 |
Hátsó túlnyúlás (mm) |
742 |
Tengelytávolság (mm) |
2519 |
Nyomtáv elöl (mm) | 1530 |
Nyomtáv hátul (mm) | 1522 |
Csomagtér befogadó képessége (liter) | |
Második raktérpadló nélkül |
356 |
Második raktérpadlóval |
334 |
Ledöntött második üléssorral |
1238 |
Csomagtér méretei (mm) | |
Rakodónyílás magassága max. |
881 |
Rakodónyílás szélessége max. |
1022 |
Max. csomagtér-magasság (a tetőig / a kalaptartóig) |
1010 / 605 |
Csomagtér szélessége a kerékjáratok közt |
950 |
Csomagtér hossza a padlón mérve a 2. üléssorig |
691 |
Csomagtér hossza az első üléssorig |
1369 @15.8 fok |
Küszöbmagasság a saját tömeg mellett (terheletlen állapotban) |
627 |
Üzemanyag-tartály (liter) | |
Benzin |
52 |
Dízel |
52 |
Utastér, 1. üléssor (mm) | |
Fejtér |
1008 |
Lábtér (maximum, a leghátsó pozícióba tolt üléssel) |
1116 |
Válltér |
1355 |
Csípőtér |
1310 |
Utastér, 2. üléssor (mm) | |
Fejtér |
971 |
Lábtér |
933 |
Válltér |
1302 |
Csípőtér |
1293 |
Térdtér |
37 |
VEZETŐSEGÍTŐ ÉS KÉNYELMI TECHNOLÓGIÁK
Állítható sebességhatároló |
Automatikus világítás |
Bi-xenon fényszórók |
Holttérfigyelő |
Sebességtartó automatika |
Elektronikus vezérlésű, automatikus hőmérséklet-szabályozás |
Elektronikus stabilitásvezérlés |
Ford kulcs nélküli rendszer |
Parkolássegítő szenzorok elöl és hátul |
Fűthető kormánykerék |
Hegymeneti elindulássegítő |
Intelligens összkerékhajtás |
Quickclear fűthető szélvédő |
Esőérzékelős ablaktörlők |
Tolatókamera |
Borulásvédelem |
SYNC 3 érintőképernyős navigációval |
Abroncsnyomást figyelő rendszer |
KORMÁNYMŰ
Rendszer |
Fogasléces szerkezet, elektromos rásegítéssel (EPAS) |
Áttételi arány |
15.09:1 |
Fordulókör (két járdaszegély között) (m) |
10.6 |
Kormányfordulat két végállás között | 2.74 |
FUTÓMŰ
Első felfüggesztés |
Független MacPherson rugóstag a függőlegestől eltolt csavarrugókkal és gáztöltésű lengéscsillapítókkal |
Hátsó felfüggesztés |
Torziós rudas szerkezet progresszív utánfutással. A spirálrugók rögzítési pontja a padlólemez alatt található; különálló egycsöves lengéscsillapítók. |
FÉKEK
Elöl |
Hátul |
|
Fékrendszer |
Kétkörös, diagonálisan osztott, hidraulikus működtetésű fékrendszer elöl hűtött tárcsafékkel, hátul önbeálló rendszerű dobfékkel. Elektronikusan szabályozott, négycsatornás blokkolásgátló (ABS) elektronikus stabilitásvezérléssel (ESC) fékerőelosztóval (EBD) és vészfékasszisztenssel (EBA). | |
Tárcsa/Dobméretek (mm) |
300 x 25 |
228.6 |
KEREKEK ÉS ABRONCSOK
Keréktárcsák |
Gumiabroncsok |
|
Acél |
16” X 6.5” | 205/60 R16 |
Könnyűfém |
16” X 6.5” 17” X 7” 18” X 7” |
205/60 R16 205/50 R17 215/45 R18 |
BENZINMOTOR ADATOK
1.0 EcoBoost (125 LE) 6 fokozatú manuális |
1.0 EcoBoost (125 LE) 6 fokozatú automata |
1.0 EcoBoost (140 LE) 6 fokozatú manuális |
||
Típus |
Keresztben beépített soros, három hengeres, közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotor, Ti-VCT |
Keresztben beépített soros, három hengeres, közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotor, Ti-VCT |
Keresztben beépített soros, három hengeres, közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotor, Ti-VCT |
|
Lökettérfogat |
cm3 |
998 |
998 |
998 |
Furat |
mm |
71.9 |
71.9 |
71.9 |
Löket |
mm |
82.0 |
82.0 |
82.0 |
Sűrítési arány |
10.0:1 |
10.0:1 |
10.0:1 |
|
Max. teljesítmény |
LE (kW) |
125 (92) |
125 (92) |
140 (103) |
ford. |
6000 |
6000 |
6000 |
|
Max. forgatónyomaték |
Nm |
170 |
170 |
180 |
ford. |
1400-4500 |
1400-4500 |
1500-5000 |
|
Szelepvezérlés |
DOHC, hengerenként 4 szelep, |
DOHC, hengerenként 4 szelep, |
DOHC, hengerenként 4 szelep, |
|
Hengerek száma |
3, soros elrendezésben |
3, soros elrendezésben |
3, soros elrendezésben |
|
Hengerfej |
Öntött alumínium |
Öntött alumínium |
Öntött alumínium |
|
Motorblokk |
Öntött vas |
Öntött vas |
Öntött vas |
|
Vezérműtengely hajtása |
Kis súrlódású, olajfürdős szíjhajtás dinamikus szíjfeszítéssel |
Kis súrlódású, olajfürdős szíjhajtás dinamikus szíjfeszítéssel |
Kis súrlódású, olajfürdős szíjhajtás dinamikus szíjfeszítéssel |
|
Főtengely |
Öntött acél, 6 ellensúly, 4 fő csapágy |
Öntött acél, 6 ellensúly, 4 fő csapágy |
Öntött acél, 6 ellensúly, 4 fő csapágy |
|
Motorvezérlés |
Bosch MED17, CAN-Bus és hengerenkénti kopogásérzékelő. FCEG szoftver |
Bosch MED17, CAN-Bus és hengerenkénti kopogásérzékelő. FCEG szoftver |
Bosch MED17, CAN-Bus és hengerenkénti kopogásérzékelő. FCEG szoftver |
|
Üzemanyag-befecskendezés |
Nagy nyomású befecskendezés 6 furatú befecskendező rendszerrel |
Nagy nyomású befecskendezés 6 furatú befecskendező rendszerrel |
Nagy nyomású befecskendezés 6 furatú befecskendező rendszerrel |
|
Emissziós szint |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
|
Turbótöltő |
Continental kis tehetetlenségű turbó |
Continental kis tehetetlenségű turbó |
Continental kis tehetetlenségű turbó |
|
Kenési rendszer |
Elektronikus vezérlésű kenési rendszer változó áttételezésű szivattyúval a takarékosabb működés érdekében |
Elektronikus vezérlésű kenési rendszer változó áttételezésű szivattyúval a takarékosabb működés érdekében |
Elektronikus vezérlésű kenési rendszer változó áttételezésű szivattyúval a takarékosabb működés érdekében |
|
A rendszer kapacitása szűrővel |
liter |
4.6 |
4.6 |
4.6 |
Hűtőrendszer |
Megosztott hűtőrendszer 2 termosztáttal |
Megosztott hűtőrendszer 2 termosztáttal |
Megosztott hűtőrendszer 2 termosztáttal |
|
A rendszer kapacitása a hűtővel |
liter |
5.5 |
5.5 |
5.5 |
Váltómű |
6 fokozatú manuális |
6 fokozatú nyomatékátalakító automata |
6 fokozatú manuális |
|
Váltóáttételek |
||||
VI. 0.634 V. 0.757 IV. 0.943 III. 1.276 II. 1.958 I. 3.417 Hátramenet 3.833 Végáttétel 4.588 |
N/A |
VI. 0.634 V. 0.757 IV. 0.943 III. 1.276 II. 1.958 I. 3.417 Hátramenet 3.833 Végáttétel 4.588 |
DÍZELMOTOR ADATOK
1.5 TDCi (100 LE) 6 fokozatú manuális |
||
Típus |
Keresztirányban beépített, négyhengeres turbódízel |
|
Lökettérfogat |
cm3 |
1499 |
Furat |
mm |
73.5 |
Löket |
mm |
88.3 |
Sűrítési arány |
16.0:1 |
|
Max. teljesítmény |
LE (kW) |
100 |
ford. |
3750 |
|
Max. forgatónyomaték |
Nm |
215 |
ford. |
1750-3000 |
|
Szelepvezérlés |
SOHC hengerenként 2 szelep |
|
Hengerek száma |
4, soros elrendezésben |
|
Hengerfej |
Öntött alumínium |
|
Motorblokk |
Öntött alumínium |
|
Vezérműtengely hajtása |
Vezérműszíj |
|
Főtengely |
Kovácsolt acél, 8 ellensúly, 5 fő csapágy |
|
Motorvezérlés |
Bosch FDEC |
|
Üzemanyag-befecskendezés |
Nagy nyomású common rail közvetlen befecskendezés; 8 furatú injektorok |
|
Emissziós szint |
Euro 6 |
|
Turbótöltő |
Fix geometriájú turbótöltő |
|
Kenési rendszer |
Nyomás alatt működő rendszer teljes átfolyású szűrővel |
|
A rendszer kapacitása |
liter |
3.8 a szűrővel együtt |
Hűtőrendszer |
Vízpumpa termosztáttal és elzáró szelepekkel, hővezérlő rendszerrel |
|
A rendszer kapacitása |
liter |
6.5 a hűtővel együtt |
Váltómű |
6 fokozatú manuális |
|
Váltóáttételek |
||
VI. 0.622 V. 0.738 IV. 0.919 III. 1.258 II. 2.048 I. 3.727 Hátramenet 3.818 Végáttétel 3.61 |
Megjegyzés: A sajtóanyagban olvasható adatok előzetes műszaki adatok, amelyek a nyomdába adás időpontjában helyesek voltak. Ugyanakkor a Ford vállalati filozófiája a folyamatos termékfejlesztés, ezért fenntartja annak jogát, hogy ezeket a jellemzőket bármikor megváltoztassa.
http://egyszermarlattamautot.hu/2018/02/15/kifinomult-vezetosegito-technologiak-sora-teljesen-megujult-ecosportban/