Ford Pro bla, bla, bla

A felhasználók igényeire szabva

Az E-Transit Courier vadonatúj karosszériája minden dimenziójában tágasabb rakodóteretrejt. A hátsó kerékdobok között mért távolság 1220 mm, így a kompakt áruszállítóba immár két Euro raklap is befér. A raktér befogadó képessége 25 százalékkal, 2,9 köbméterre nőtt, és ez tovább is bővíthető az új, megnyitható rekeszfallal, ami akár 2,6 méter hosszú pallók vagy csövek szállítását is lehetővé teszi. A tisztán elektromos hajtású modell maximális hasznos teherbírása 700 kg, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 750 kg.⁵

Az E-Transit Courier látványos, különleges formaterve segít a vállalkozásoknak kitűnni a tömegből, míg a tágas és praktikus kabin tökéletesen kielégíti a kompakt áruszállítók sofőrjeinek igényeit. A vadonatúj modell gazdag alapfelszereltséget kínál, és olyan különleges utastéri megoldásokat, mint a szögletes/kerek kormánykerék, ami növeli a lábteret és kevesebbet takar ki a vezető látómezejéből, vagy a konzolra helyezett váltókar, a nyomógombos indítás és az elektronikus kézifék; e helytakarékos ötleteknek köszönhetően a tervezők nagyobb (és konfigurálható) tárolóhelyet tudtak kialakítani az autóban.

A ‘digiboard’ műszerfal egy 12 colos digitális műszeregységet és egy 12 colos központi érintőképernyőt foglal magában; ez utóbbiról kezelhető a Ford legújabb SYNC 4 rendszere⁶ is. Az előfizetéses Hálózathoz Kapcsolt Navigáció⁷ mindig friss adatokat szolgáltat a forgalomról, a parkolásról, a töltésről és a környéken esetleg előforduló veszélyes helyzetekről. A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay kompatibilitás az alapfelszereltség része.⁸ A kategóriában egyedülálló, innovatív Iroda Csomag egy összecsukható, sík munkafelületet és egy hozzá tartozó olvasólámpát tartalmaz, ami kényelmesebbé teszi a laptop használatát, a papírok kitöltését vagy akár az uzsonnaszünetet a sofőr számára.

A vezető és a rakomány biztonsága mind az operátorok, mind a Ford Pro számára elsőrendű fontosságú. Az E-Transit Courier új mércét állít a szegmensben azzal, hogy alapáron jár hozzá a fejlett vezetéssegítő rendszerek átfogó kínálata⁹, az opciók közt pedig olyan tételek szerelnek, mint a Sávközép és Stop & Go rendszerekkel összekapcsolt Adaptív Sebességtartó Automatika, a Keresztirányú Forgalomfelügyelettel kombinált Holttérfigyelő, a Kereszteződés Asszisztens és a Tolatási Fékasszisztens.

Minden E-Transit Courier alapfelszereltsége a beépített modem10, ami folyamatos konnektivitást biztosít a Ford Pro szolgáltatásokhoz és az autó képességeit folyamatosan javító vezeték nélküli szoftverfrissítésekhez.

Még jobb vagyonvédelem és kedvezőbb üzemeltetési költségek

A beépített modem aktiválása után az operátorok figyelmeztetéseket kaphatnak a Ford Pro Software szolgáltatásán keresztül, ha az autó ütközött vagy feltörték. A Flottaszintű Indítás Letiltás segítségével a flottaüzemeltetők a távolból is engedélyezhetik vagy letilthatják az E-Transit Courier beindítását, megakadályozva ezzel a jármű ellopását, vagy munkaidőn kívüli használatát.

A vagyonvédelem az utángyártott megoldások idő- és költségigénye nélkül is tovább javítható, mivel a Ford Pro a TVL járműbiztonsági szakértőivel együttműködve gyárilag beszerelt zárcsomagokat kínál az E-Transit Courierhoz. A tartozékcsomag horgos reteszeket tartalmaz, amelyek csökkentik az ajtó felfeszítésének esélyét, emellett pedig a csomag része még az oldalsó tolóajtó automatikus reteszelése is, hogy a sofőrnek ne kelljen minden ajtónyitás után másodperceket töltenie ezzel a művelettel.

A Ford Pro Service szerint az E-Transit Courier előre nem tervezhető karbantartási és javítási költségek legalább 35 százalékkal alacsonyabbak lesznek, mint a dízelmotoros modellek esetében. De bármelyik kivitelt is választja a vásárló, mindenképpen számíthat a Ford Pro Service teljes szolgáltató hálózatára, benne a Mobil Szerviz kibővített kapacitására, a FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezési időt optimalizáló rendszerére, valamint Európa legnagyobb, kifejezetten haszonjárművek kiszolgálására létrehozott szervizhálózatára.

A vadonatúj Transit Courier először az üzemanyag-takarékos benzin- és dízelmotoros hajtásláncokkal lesz megrendelhető 2023-ban. A kínálatban egyaránt szerepelnek majd dobozos áruszállítók és duplakabinos karosszériák, illetve számos olyan mutatós és gazdagon felszerelt modellváltozat, mint a Limited és Active modellek.

Mindegyik modellváltozatot a Ford Otosan romániai Krajova üzeme gyártja, ahol a legkelendőbbnek számító Transit Custom és a saját szegmensében első helyen álló E-Transit is készül11. A Ford Otosan Európa legnagyobb haszonjármű-gyártója, amelynek éves kapacitása 2025-re meghaladja a 900.000 darabot.