Forgalmas csomópontokhoz állított új jegy- és bérletautomatát a BKK
Vadonatúj, nagy kijelzős jegy- és bérletautomatát helyezett üzembe a BKK a Deák Ferenc téri metróállomásnál és az Oktogonnál. A két korszerű automata működtetésével a BKK tapasztalatokat gyűjt, amelyeket hasznosítva indíthat közbeszerzési eljárást a teljes automatahálózat korszerűsítésére és üzemeltetésére.
Két új, korszerű jegy- és bérletautomatát tesztel a BKK, melyekkel a Deák Ferenc téri metróállomásnál (a BKK Ügyfélközpont közelében) és az Oktogonnál, a metrólejáratnál találkozhatnak a közlekedők.
A nagy kijelzős vadonatúj készülékek üzembeállításán kívül a BKK korábban felújított három jegy- és bérletautomatát, hogy tesztelje azok működését, valamint az ügyfelek reakcióit. Ezeket az automatákat április elején ugyancsak forgalmas közlekedési csomópontokban – az Astoria metróállomásnál, a Keleti pályaudvar busz- és trolibusz-végállomásánál, valamint az Örs vezér terén – állította rendszerbe. Külső és belső megújulásuknak köszönhetően az automaták üzembiztonsága hosszú távon nő, élettartamuk legalább további 5 évvel hosszabb, valamint a jegy- és bérletvásárlókat még gyorsabban és biztonságosabban szolgálják ki.
Az automataflotta részleges frissítése többek között azt a célt szolgálja, hogy a BKK információkat szerezzen a már csaknem 10 éves géppark megújításának legoptimálisabb lehetőségeiről. Az így szerzett tapasztalatokat összegezve és hasznosítva lehet majd dönteni a jegy- és bérletautomata-hálózat tervezett fejlesztésének részleteiről.
Folyamatos frissítés és fejlesztés
Az elmúlt években a koronavírus-járvány, valamint a BKK digitális fejlesztései jelentős hatással voltak az értékesítési csatornák bevételmegoszlásának alakulására. Miközben a BudapestGO és a digitális termékek népszerűsége folyamatosan és dinamikusan növekszik, a BKK a menetdíjbevételeinek csaknem 50 százalékát könyveli el a jegy- és bérletautomatáknál a korábbi mintegy 70 százalék helyett.
A digitalizáció terjedése mellett szintén jellemző az értékesítésre, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a bankkártyás fizetések aránya. Napjainkra az automatás vásárlásoknál a bankkártyás tranzakciók aránya 70 százalék fölé emelkedett (a négy évvel ezelőtti alig 50 százalékról), és összértékük 2023-ban meghaladta már a 80 százalékot is.
Mindez arra ösztönzi a BKK-t, hogy automatahálózatát is folyamatosan fejlessze, készpénzmentesítse, továbbá újabb digitális értékesítési módokat teszteljen. Ilyen a 100E Repülőtéri Expresszen és az M1-es metró vonalán elérhető Budapest Pay&GO szolgálatatás, amely Magyarországon egyedülálló digitális jegyvásárlási és -érvényesítési megoldást kínál egyszerre.
A BKK célja, hogy további lépéseket tegyen a digitális fejlesztések területén: a többfunkciós szolgáltatást nyújtó, tavaly az „Év Applikációja” díjjal elismert BudapestGO alkalmazás nem csupán az egyszerű és gyors jegy-, valamint bérletvásárlási lehetőség miatt népszerű, hanem mert egyetlen felületen lehet utazást tervezni és tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről is. A legutóbbi fejlesztésnek köszönhetően a több mint ötmillió letöltésnél járó BudapestGO felhasználói már valós időben, a járatok teljes vonalán nyomon követhetik, hogy hol jár az a Budapestet is érintő MÁV-vonat vagy VOLÁNBUSZ-járat, amelyikkel utazni szeretnének.
Budapesti Közlekedési Központ