Forgalmas csomópontoknál újított meg jegy- és bérletautomatákat a BKK
Kívül-belül felújított három jegy- és bérletautomatát, továbbá két vadonatúj készüléket is üzembe helyez tesztelésre a BKK. Az automataflotta mostani, részleges frissítése többek között azt a célt szolgálja, hogy a BKK információkat szerezzen a már csaknem 10 éves géppark megújításának legoptimálisabb lehetőségeiről. Ennek keretében három automata teljes körű külső és belső felújítása, valamint két új, nagy kijelzős automata rendszerbe állítása történik meg. Az általuk szerzett tapasztalatokat összegezve lehet majd dönteni a tervezett jegy- és bérletautomata-hálózat fejlesztésének részleteiről.
Három forgalmas közlekedési csomópontnál – az Astoria metróállomásnál, a Keleti pályaudvari busz- és trolibusz-végállomásnál, valamint az Örs vezér terén – újította fel egy-egy jegy- és bérletautomatáját a BKK. A teljes körű átalakítás során a szakemberek
• korszerűbbre cserélték az automaták alkatrészeit;
• szoftveresen és hardveresen a meglévő hálózathoz igazították;
• eltávolították a korábbi festékréteget, újrafestették, és „graffitibeégés” elleni védőréteggel látták el a berendezéseket.
A külső és belső megújulásuknak köszönhetően az automaták
• üzembiztonsága hosszú távon nő;
• élettartama legalább további 5 évvel hosszabb;
• a jegy- és bérletvásárlókat még gyorsabban és biztonságosabban szolgálják ki.
A három automata felújításán kívül a BKK pár hét múlva két vadonatúj, korszerű készüléket is üzembe állít, hogy tesztelje azok működését, valamint az ügyfelek reakcióit. A mostani felújítással és az új automaták beszerzésével a BKK tapasztalatokat gyűjt, amelyeket összegezve és hasznosítva indíthat közbeszerzési eljárást a teljes automatahálózat korszerűsítésére és üzemeltetésére.
Folyamatos frissítés és fejlesztés
Az elmúlt években a koronavírus-járvány, valamint a BKK digitális fejlesztései jelentős hatással voltak az értékesítési csatornák bevételmegoszlásának alakulására. Miközben a BudapestGO és a digitális termékek népszerűsége folyamatosan és dinamikusan növekszik, a BKK a menetdíjbevételeinek csaknem 50 százalékát könyveli el a jegy- és bérletautomatáknál a korábbi közel 70 százalék helyett.
A digitalizáció terjedése mellett szintén jellemző az értékesítésre, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a bankkártyás fizetések aránya. Napjainkra az automatás vásárlásoknál a bankkártyás tranzakciók aránya 70 százalék fölé emelkedett (a négy évvel ezelőtti alig 50 százalékról), és összértékük 2023-ban meghaladta már a 80 százalékot is.
Mindez arra ösztönzi a BKK-t, hogy automatahálózatát is folyamatosan fejlessze, készpénzmentesítse, továbbá újabb digitális értékesítési módokat teszteljen. Ilyen a 100E Repülőtéri Expresszen és az M1-es metró vonalán elérhető Budapest Pay&GO szolgálatatás, amely Magyarországon egyedülálló digitális jegyvásárlási és -érvényesítési megoldást kínál egyszerre.
A BKK célja, hogy további lépéseket tegyen a digitális fejlesztések területén: a többfunkciós szolgáltatást nyújtó, tavaly az „Év applikációja” díjjal elismert BudapestGO alkalmazás nem csupán az egyszerű és gyors jegy-, valamint bérletvásárlási lehetőség miatt népszerű, hanem mert egyetlen felületen lehet utazást tervezni és tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről.
Budapesti Közlekedési Központ