Formabontó kombi érkezett a hazai piacra
Néhány hónappal a limuzin bevezetése után a PEUGEOT most bemutatja az új PEUGEOT 508 kombi változatát. A gyökeres átalakuláson átesett új PEUGEOT 508 SW szakít a D kategóriás kombik hagyományos stílusjegyeivel és inkább a sportkombik (shooting brake) világából merít inspirációt. Az autót alacsony, dinamikus sziluett és ütős dizájn jellemzi, mely a sportos eleganciát sikeresen ötvözi a praktikus szempontokkal (helykínálat, csomagtartóméret, könnyű bepakolás…). A legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhellyel felszerelt kombi kis fordulókörével nagyvárosban és autópályákon egyaránt könnyedén boldogul. A hagyományosan kiváló PEUGEOT felfüggesztésnek köszönhetően az új PEUGEOT 508 SW-t remek úttartás és minimális karosszériamozgások jellemzik. A hatékonyságot, a biztonságot és a felsőkategóriás kényelmet előtérbe helyező kombi garantáltan intenzív vezetési élményt ígér.
„A formabontó fastback limuzin után itt a legalább annyira radikális és meglepő kombi! Az új PEUGEOT 508 SW változatával folytatódik a márka megújulása, és egy lenyűgöző sziluettel és műszaki jellemzőkkel bíró modellel gazdagodik a PEUGEOT kínálata. Az új PEUGEOT 508 SW kiváló bizonyítéka annak a törekvésünknek, hogy tömeggyártó cégként a prémium kategória élére kerüljünk.”
Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT vezérigazgatója
A szegmens urai továbbra is a kombik
Az európai gépjárműpiacon a D szegmens mintegy 1 400 000 gépkocsit ölel fel. A népszerűségi listát egy évtizede változatlanul a kombik vezetik. Hiába jelennek meg újabb és újabb karosszériaváltozatok, köztük az SUV, Európában jelenleg minden harmadik D kategóriás autó kombi.
A szegmens kínálata megoszlik a többnyire tömeggyártó cégek kínálta nagyméretű hagyományos kombik és a kombik praktikumát dinamikusabb dizájnnal ötvöző prémium kínálat között.
A PEUGEOT döntése egyértelmű. A márka egy kifejezetten vonzó modell mellett tette le a voksát, mely a hagyományos stílusjegyekkel szakítva egy eddig csak a prémium gyártókra jellemző sportos és modern külsőt kínál.
Ütős dizájn
„A limuzin változattal egy időben tervezett új PEUGEOT 508 SW testvére minden kvalitásával rendelkezik, ugyanakkor még előkelőbb megjelenés és egy tömeggyártásra szakosodott cégtől szokatlanul innovatív stilisztikai megoldások jellemzik. Az új PEUGEOT 508 kombi egy kifejezetten vonzó autó, mely nem hagy kétséget afelől, hogy magasabb babérokra tör.”
Gilles VIDAL, a PEUGEOT formatervezési igazgatója
Az ötven évvel ezelőtt útjára bocsátott PEUGEOT 504 mintájára kombijai megtervezésekor a márka mindig az adott modell limuzin változatából indul ki. Ennek megfelelően az új PEUGEOT 508 SW is magán viseli a limuzin formabontó dizájnjának minden stílusjegyét. Az új arányoknak hála az autónak rendkívül dinamikus megjelenést sikerült biztosítani.
A stílusban jól harmonizáló, funkcionális tetőrudaknak köszönhetően az autó majdnem ugyanolyan alacsony, mint a limuzin: alig 1,42 m. Ez majdnem 6 cm-rel kevesebb, mint az előző generáció esetében, ami a szegmensben elvárt hátsó fejtér megőrzése mellett még jobb aerodinamikai jellemzőket eredményezett.
A 4,78 m hosszú (a limuzinnál mindössze 3 cm-rel hosszabb, az előző változatnál pedig 5 cm-rel rövidebb) kombi feszesen ívelő, áramvonalas profilját hosszan elnyújtott alacsony tetővonal koronázza.
Egyedülálló megoldás, hogy egy tömeggyártásra szakosodott cég egy kombin keret nélküli ajtókat alkalmaz, melyek a kisméretű ablakokkal tovább keskenyítik és még lendületesebbé teszik az autó sziluettjét. A hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Az új PEUGEOT 508 SW sziluettje kifejezetten sportos, mégis a luxusautók világát idézi.
A limuzintól egy az egyben megörökölt orr-rész továbbra is lehengerlő. Afull LED-es fényszórók és a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor exkluzív és különleges karaktert biztosítanak az új PEUGEOT 508 kombinak, melyet a hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat csak még tovább erősít.
A hátsó részt vízszintesen kettészelő fényes fekete sávtól, melyet a limuzinról már ismerős, full LED-es 3D fényszórók foglalnak keretbe, a PEUGEOT 508 SW erős és modern autó benyomását kelti. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. A két krómozott kipufogóvég biztonságot sugároz és tovább erősíti az autó dinamikus jellegét.
A csomagtartóba való bepakolást jelentősen megkönnyíti az – egyes változatokon motoros működtetésű, lábmozdulattal nyitható – praktikus csomagtérajtó. A csomagtérküszöb nemcsak alacsony, de széles is: a limuzinnál 6 cm-rel alacsonyabb (mindössze 63,5 cm-re van a földtől) és 2,4 cm-rel szélesebb. A könnyedén eltávolítható kalaptartónak köszönhetően azonnal látszik a teljes rendelkezésre álló térfogat. A csomagtartó egyszerű formáival jól kihasználható, és a kalaptartó alatt 530 liternyi helyet kínál,ami nem sokkal marad el a korábbi csomagtartó térfogatától (560 l).
A praktikus szempontokon túl a csomagtartónyílás felületi kidolgozása is rendkívül igényes: egy inox küszöb segíti a csomagok bepakolását. A GT változaton alumínium padlósíneket találunk, és egy csomagrögzítő hálóval praktikusan több részre oszthatjuk a csomagteret.
A variálhatóság egy kombinál alapkövetelmény: az új PEUGEOT 508 SW esetében ezt a Magic Flat funkcióval ellátott, 2:1 arányban osztott hátsó üléspad biztosítja. A csomagtartó két oldalán elhelyezett gombok segítségével az üléspad két része egy mozdulattal lehajtható. Ezzel szinte sík padlófelület jön létre, és 1780 literre nő a teljes rakodókapacitás.
„A szegmens oszlopos tagjának számító, karakteres személyiségű, teljesen egyedi kombit akartunk létrehozni. Mérnökeinkkel olyan műszaki megoldásokat kerestünk, amelyekkel biztosíthatók a D kategóriás kombiktól elvárt alapvető szolgáltatások és az általunk elképzelt hangsúlyosan dinamikus összkép. A kellően kompakt és merev hátsó rész a titka a praktikus és racionális, különleges dizájnú csomagtartónak. Az alacsony tetővonalat pedig a keret nélküli ajtók tették lehetővé. Az ehhez hasonló megoldásoknak köszönhetően dizájnereink stilisztikai túlzások nélkül, bátran összpontosíthattak az eleganciára és a harmóniára, hiszen az autót már eleve nagyon dinamikusra terveztük”.
Pierre-Paul MATTEI, az új PEUGEOT 508 formatervezési felelőse