• Egyéb

Forradalmasítja a digitális marketinget a Lexus

Egy új technológia, a pillanat-marketing segítségével javítja okostelefonos kampányának hatékonyságát a Lexus. A lényeg: akkor kapja meg az ügyfél az információt, amikor van ideje foglalkozni vele – sem előbb, sem később.

Kutatások szerint naponta közel két órán (egészen pontosan 110 percen) át bombáznak bennünket digitális reklámok a mobil készülékeinken keresztül. Ebben a hatalmas médiazajban nehéz a hirdetőknek kiemelkedniük a tömegből, és ha egy tartalom befogadására nem nyílik lehetőségünk az érkezése pillanatában, azt menthetetlenül elsodorja tőlünk az ár, és később jó eséllyel akkor sem találkozunk vele, ha egyébként számunkra értékes információt hordozott volna.

Erre nyújt hatásos megoldást az Aki Technologies mesterséges intelligencián alapuló rendszere. A San Francisco-i mobil kommunikációs specialista a „pillanat-marketing tudományának” nevezi azt a merőben újszerű struktúrát, amelyre az autógyártók közül elsőként a Lexusszal közösen felépítették a márka új multimédiás, mobil kampányát. A rendszer mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásával, számos saját, illetve külső forrásból származó adat (például mobil adathasználatra vonatkozó vagy helymeghatározási információk) alapján képes feltérképezni a felhasználók napi rutinját, és olyan pillanatokra időzíteni a kommunikációt, amikor a potenciális vásárlóknak a legnagyobb eséllyel van idejük és alkalmuk is elmélyülni a számukra releváns tartalmakban.

Reggeli ingázás, kávészünet, este otthon – ilyen és ehhez hasonló időszakokat képes a rendszer pontosan meghatározni egy-egy adott, kulturálisan vagy etnikailag homogén, egy adott földrajzi régión belül élő célcsoportnál, és ezek alapján optimalizálni nem csupán a kapcsolatfelvétel, de a hirdetés formátumának és kreatív megoldásainak részleteit is. A rendszer ezen felül a célcsoport digitális, illetve valós reakcióit (azaz, hogy például meglátogatták-e az adott weboldalt, illetve felkeresték-e a márkakereskedést) is képes elemezni, és mindebből fontos következtetéseket levonni a kampány időzítésével és tartalmával kapcsolatban.

„Mivel a fogyasztóknak minden eddiginél nagyobb mennyiségű információval kell megbirkózniuk nap mint nap, valós piaci előnyre tehetnek szert azok a marketing szakemberek, akik döntéseik meghozatala során azt is figyelembe veszik, hogy az adott pillanatban képes-e figyelni az ügyfél” – mondta Scott Swanson, az Aki Technologies alapító vezérigazgatója. „A reklámok iránti fogékonyság visszatérő jellegzetességeit és mintázatát fedjük fel, és nagy örömmel dolgozunk együtt az olyan márkákkal, amelyek a Lexushoz hasonlóan felismerték a pontosabb, empatikusan megformált mobil marketing hozzáadott értékét” – hangsúlyozta a szakember.

Fotók: Lexus, Aki Technologies