Fotók és új részletek szivárogtak ki a vadonatúj Toyota Land Cruiserről
Dél-Afrikában már rendelhető a Toyota Land Cruiser vadonatúj, 300-as szériája. A kiszivárgott helyi kereskedői tájékoztató anyagokból és fotókból érdekes információkat tudhatunk meg az új generációs modellről – például hogy lesz GR Sport változat!
A legfrissebb információk szerint május végén, június elején tartja hivatalos világpremierjét a Toyota Land Cruiser új generációs modellje, az LC300. Vannak azonban piacok, ahol már most is megrendelhető az újdonság, sőt, már szállítás alatt vannak az új modellek – ilyen Dél-Afrika, amely kiemelt jelentőségű régió a Toyota világában.
Nemcsak azért, mert itt készülnek a márka Dakar-győztes tereprali versenyautói, hanem mert az ország hatvan éve számít kulcsfontosságú szereplőnek a Toyota globális gyártóhálózatában. A világpremiert megelőző piaci bevezetéshez kapcsolódóan pedig nyilvánosságra került jó néhány dokumentum és fotó (lásd: képgaléria), amelyek segítségével képet alkothatunk az autó számos fontos jellemzőjéről.
Az új hibrid (azaz a tradicionális létravázat a modern TNGA architektúra vezetőtámogató, biztonsági és kapcsolódási technológiáival ötvöző) TNGA-F platformra épülő modell motorpalettájáról korábban már részletes információkat szereztünk: tudni lehet például, hogy a későbbiekben öntöltő, sőt, akár plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz a típus.
A bevezetéskor azonban szó sem lesz ilyen extravagáns opciókról, a modell kétféle V6-os motorral kerül forgalomba. A 3.3 literes dízelmotor 301 lóerős, 700 Nm-es lesz – ez 40 lóerővel, illetve 50 Nm-rel több, mint a korábbi motor, ami alighanem vigasztalja azokat, akik a 4.5 V8-as dízelmotor elvesztése miatt bánkódnak.
A benzinmotor egy 3.5 literes turbós erőforrás, 409 lóerővel és 650 Nm forgatónyomatékkal; mindkét motorhoz tízfokozatú automata sebességváltót kapcsol a Toyota. A megengedett legnagyobb össztömeg motorváltozattól függetlenül 3,23 tonna, ahogy a legnagyobb vontatható tömeg (3,5 tonna) is megegyezik a két variáns esetében.
Az LC300 számos modern technológiai – mechanikus és elektronikus – megoldást alkalmaz. A tetőlemez például alumíniumból készül, ami egyrészt csökkenti a jármű tömegét, másrészt mélyebbre süllyeszti a tömegközéppontot. Szintén újdonság az elektronikus rögzítőfék, lesz adaptív lengéscsillapítás, és továbbfejlesztett kivitelben teljesít szolgálatot a KDSS kiiktatható kanyarstabilizátor, ahogy kibővül a jármű környezetét észlelő, manőverezést segítő és ütközést elkerülő technológiák tudása is.
Mindez az alapfelszerelésként kínált Toyota Safety Sense 2 csomag keretében lesz elérhető. Megjelenik a fedélzeten a head-up kijelző, valamint – a modern kor szavának engedve – öt darab USB csatlakozó szolgálja ki az utasok igényeit, akik akár klimatizált hátsó üléseken is helyet foglalhatnak.
A különböző felszereltségi szinteket taglaló lista legizgalmasabb tagja kétségtelenül a GR-S (Gazoo Racing Sport) kivitel, ez azonban nem közúton, hanem terepen biztosít fokozott dinamikát.
A speciális lökhárítókkal és kerekekkel forgalomba kerülő GR-Sport fényezett és krómozott kilincsek, illetve tükörházak helyett egyszerű fekete elemeket kap, lespórolják róla az aerodinamikai csomagot, a 20 colos keréktárcsák helyett ésszerű 18 colos felniken gurul majd, az oldalsó fellépő pedig a fényűző, megvilágított kivitel helyett egyszerű, robusztus csőelem lesz.
Cserébe a részlegesen önzáró differenciálművek helyébe elöl és hátul egyaránt zárható differenciálművek lépnek, és alapfelszerelés lesz a fent említett, elektronikusan kiiktatható kanyarstabilizátor. Csak ez a modell lesz elérhető a vadonatúj Classic White gyöngyházszínű fehér fényezéssel, ami a fekete-piros bőrkárpitozással társítva hamisítatlan Gazoo Racing versenyhangulatot áraszt.
Fotók: koleca.ru