Friss európai választékát, elektromos tanulmánymotorjait és vadonatúj, nagy teljesítményű V3-as erőforrásának prototípusát is bemutatja a 2025-ös Milánói Motorkiállításon a Honda

  • Az EV Fun Concept és az EV Urban Concept tanulmánymodell érkezése azt jelzi, hogy az elektromos átállás folyamatának újabb mérföldkövéhez érkezett a Honda
  • A márka tovább bővíti választékát, és feltartóztathatatlanul halad célkitűzése felé, miszerint 2030-ig nem kevesebb, mint 30 vadonatúj, nemzetközi piacra szánt elektromos motorkerékpár mutat be
  • A vadonatúj CUV e: a második sorozatgyártású elektromos Honda motorkerékpár, ami színre lép az európai piacon
  • A „nagyköbcentis” modellekhez fejlesztett V3-as, belső égésű motor prototípusa ugyancsak bemutatkozik Milánóban
  • A különleges V3-as a világ első elektromos kompresszorral felszerelt sorozatgyártású motorkerékpár-erőforrásaként lép színre. A feltöltő a teljes fordulatszám-tartományban jelentősen növeli a forgatónyomatékot
  • Még korszerűbb és praktikusabb formában folytatja pályafutását 2025-ben az NC750X. Ez a világ első motorkerékpárja, amelynek gyártásához színezett Durabio™ alapanyagot használnak
  • Retró stílus, könnyű kezelhetőség és ellenállhatatlan vonzerő – a GB350S új színt visz a Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető motorjainak választékába
  • Az XL750 Transalp és a CB750 Hornet frissítése új, látványosabb fejidomot hozott
  • Jelentős változáson esett át Európa legnépszerűbb robogója, a PCX125, valamint a Honda olaszországi gyárában, Atessában készülő párosa, az SH350 és az ADV350
  • A korábbi bejelentésekhez hűen az EICMA közönsége elé gördül a vadonatúj CB1000 Hornet és sportos társa, a CB1000 Hornet SP, továbbá a frissítésen átesett X-ADV, Forza 750, Forza 350, Forza 125, NT1100, CMX1100 Rebel és 500 Rebel modell
  • Minden 2025-ös modellévű Honda megfelel az Euro 5+ környezetvédelmi előírásnak
  • Bemutatkozik a Pro Honda kenőanyag-család

Kétségtelenül a jövőbe nyerhetnek bepillantást azok a szerencsések, akik meglátogatják a Honda standját a Milánói Motorkiállításon (EICMA). A legendás japán gyártó páratlanul fejlett elektromos tanulmánymotorokkal, forradalmi megoldásokat felsorakoztató belső égésű erőforrással és persze számtalan új, illetve megújult modellel, közöttük az Európában most bemutatkozó GB350S-sel várja az érdeklődőket.

Tanulmányok és prototípusok

EV Fun Concept

Az EV Fun Concept néven beharangozott prototípus a Honda első elektromos sportmodellje, tervezésénél a márka személyautók és kisgépek gyártásánál szerzett tapasztalatait is kamatoztatták a mérnökök. Menetteljesítményeit illetően a középméretű, belső égésű motorral felszerelt motorkerékpárokkal áll azonos szinten, kezelhetősége pedig – a Honda több évtizedes fejlesztési munkájának köszönhetően – a legmagasabb színvonalon áll.

A letisztult, futurisztikus megjelenésű EV Fun Conceptet – elektromos járműhöz méltóan – hihetetlenül csendes, rezgésektől mentes működés jellemzi, értékesítése várhatóan 2025-ben kezdődik. Akkumulátora kompatibilis – a kocsiknál is alkalmazott – CCS2* gyorstöltővel, és úgy tervezték, hogy kis tömeg, illetve gyors tölthetőség tökéletes egyensúlya jellemezze. Hatékony mivoltából fakadóan több mint 100 km-es hatótávolságot szavatol.

EV Urban Concept

Nagy használati értékű, mobilkommunikációs eszközökkel és házon belül fejlesztett akkumulátorral felszerelt modellként az EV Urban Concept arról árulkodik, hogy miként képzelik a Honda szakemberei a jövő városi közlekedését. Ennek megfelelően a közeli jövő mobilitási megoldásaként állhat az EICMA látogatói elé, egyedi, kifinomult stílussal és ösztönösen kezelhető felhasználói felülettel (Human-machine Interface, HMI) szolgálva ki a modernkori ember és társadalom igényeit. Különleges, szoftver-hardver alapú szolgáltatásai teljesen új élményt ígérnek. A Honda legfőbb célja, hogy a lehető legtöbb ember számára tegye elérhetővé a mozgás szabadságát, és minden egyes vásárlójának kibővítse helyváltoztatási lehetőségeit.

A V3-as belső égésű motor prototípusa

Ugyancsak a 2024-es EICMA-n láthatja először a nagyérdemű a Honda nagyköbcentis modellekbe szánt, vadonatúj fejlesztésű, kimagasló hatékonyságú belső égésű motorját. Ez a V3-as, 75 fokos hengerszögű, folyadékhűtésű, rendkívül kis méretű egység a világ első elektromos kompresszorral felszerelt motorkerékpár-hajtóműveként érkezik a piacra. Az elektromos kompresszor legfőbb előnye, hogy a hengerekbe áramló levegő nyomását nem a légköri nyomás, illetve a belső égésű motor főtengelyének fordulatszáma határozza meg, így mindig bőséges nyomaték állhat a vezető rendelkezésére. Ugyancsak javára szól, hogy a kapcsoló elektromos elektronikai alkatrészek szabadon elhelyezhetőek, tehát kisebb lehet a motorkerékpár mérete és jobban érvényesülhetnek a tömeg-középpontosítási törekvések.

A 2025-ös modellválaszték

CUV e:

A vadonatúj CUV e: a Honda második villanymotorral hajtott kétkerekűjeként, a 2024-ben bevezetett EM1 e: elektromos robogót követően lép szorítóba az európai piacon. A CUV betűszó a Clean Urban Vehicle (azaz tiszta városi jármű) kifejezésre utal, a CUV e: ugyanis nem bocsát ki károsanyagot működés közben. Kezelhetőségét és teljesítmény illetően a 110 cm3-es belső égésű motorral felszerelt kétkerekűekhez hasonlítható, energiaellátásáról pedig két Honda Mobile Power Pack e: névre keresztelt, cserélhető akkumulátor gondoskodik, melyek nagyjából 80 km-es hatótávolsággal ruházzák fel a típust. A CUV e: felszereltsége elképesztően gazdag. Alapfelszereltség a minden elemében LED-es világítás, az USB-C-aljzat, a három menetüzemmódot felkínáló vezérlőelektronika, a Hátrameneti Asszisztens és az 5”-os, színes TFT-műszeregység. További jó hír, hogy a vásárlók – némi felárért – 7”-os, okostelefon csatlakoztatására is képes műszeregységet is választhatnak, így minden szempontból elsőrangú lehet a CUV e:.

GB350S

Az új, A2-es jogosítvánnyal is vezethető, retró stílusú GB350S a Honda gazdag öröksége előtt tiszteleg. Egyhengeres, léghűtéses motorja – tudásszinttől függetlenül – hatékony és élvezetes utazásokat szavatol, különösképp, hogy 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első villa, 310 mm-es első tárcsafék, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, LED-es világítási rendszer és Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) segíti a pilótát.

NC750X

Szintén az EICMA ad otthont a megújult és felfrissült NC750X bemutatójának. Élesebb vonalaival, dupla tárcsás, megerősített fékrendszerével és átformált ülésével nagy sikerű elődjénél is többet ígér a felhasználóknak, akik immáron színes, 5”-os TFT-kijelzőről olvashatják le a menetadatokat. A műszeregység a Honda RoadSync alkalmazásnak köszönhetően okostelefonnal is összekapcsolható, a dupla kuplungos erőátvitel (DCT) pedig még kifinomultabban működik kis sebességnél. Ráadásul az NC750X az első motorkerékpár, melynél színezett Durabio™ alapanyagot alkalmaznak (az Earth Ivy Ash Green és Earth Black fényezésnél).

CB750 Hornet

A Hornet család alapítótagjának 2025-ös változata megújult formavilággal és minden eddiginél gazdagabb felszereltséggel nyűgözi le a vásárlókat. Új, nagy erejű LED-fényszórót, illetve feszes, utcai harcoshoz illő idomzatot kapott, sportosabbra hangolták felfüggesztését, és modern, 5”-os TFT-műszeregység került rá.

XL750 Transalp

Az XL750 Transalp ugyancsak megújult a 2025-ös modellévre. Azon túlmenően, hogy Africa Twint idéző, feltűnő orr-résszel és új, vetítőlencsés, dupla fényszóróval tették vonzóbbá, az aerodinamikai hatékonyság és a menetkomfort fokozása érdekében átrajzolták az idomzat középrészét is. Ráadásként áthangolták a felfüggesztést, hogy még stabilabb legyen a modell rossz minőségű útburkolaton.

CL500

Az A2-es jogosítvánnyal is vezethető, CL500 néven forgalmazott városi scrambler 2025-ben is sikerrel vadászhat a vásárlókra, ugyanis minden eddiginél látványosabb formavilág jellemzi, és kényelem, illetve ergonómia terén is nagyot lépett előre. Az új LCD-kijelző minden fontos adatot megjelenít és verőfényes napsütésben is könnyen leolvasható, a módosított nyereg és az új lábtartó pedig még magasabb szintre emeli a modell nyújtotta kényelmet. Emellett új, barna és sárga árnyalatok jelentek meg például a választékában, hogy még inkább szemet gyönyörködtető legyen az XL750 Transalp.

CRF300L és CRF350 Rally

A Honda világszerte roppant népszerű párosa, a CRF300L és CRF300 Rally szintén frissítve várja a 2025-ös modellévet. Áthangolták futóművüket, kényelmesebb nyerget, USB-aljzatot és átrajzolt grafikát kaptak, valamint hatékonyabbá varázsolták a motor hőleadását, így továbbra is a élen járhatnak a kettős célú motorok mezőnyében.

PCX125

Erőteljes fejlesztésen esett át Európa legnagyobb példányszámban eladott (2023-ban) robogója, a PCX125. Szebb, modernebb idomzatot szabtak rá, tárcsafékkel látták el hátsó kerekét és bevezették a Deluxe változatot. Utóbbit egyebek mellett 5”-os, Honda RoadSync alkalmazással ellátott, okostelefon-csatlakozásra képes TFT-műszeregység különbözteti meg az alapmodelltől.

SH350i

A Honda elképesztően kedvelt SH családjának feje az olaszországi Atessában készül, és jövőre is éppoly kelendő lehet, mint ezidáig, hiszen számos módosítással formálta még korszerűbbé a Honda. Új például az osztott LED-fényszóró és a megnövelt méretű, immáron belsőtér-világítással ellátott kesztyűtartó, továbbá négy új szín szerepel a fényezések választékában.

ADV350

A 2025-ös modellfrissítés a másik Atessában készülő közkedvelt robogót, az ADV350-et is érintette. Nemcsak hatékonyabb, szebb és jobban felszerelt lett, hanem új, 5”-os, négyirányú kormánykapcsolóval kezelhető, okostelefon-csatlakozásra képes TFT-műszeregységgel látták el. Újdonság a tárolórekesz belső világítása és az automatikus irányjelző is, miként az új, állítható rugó-előfeszítésű, külső tartályos hátsó gátlók is a 2025-ös modellév hozadékai.

Pro Honda olajok és kenőanyagok

A Milánói Motorkiállításon azt is bejelentették a Honda Motor Europe illetékesei, hogy 2025 tavaszától egységesen Pro Honda néven értékesíti eredeti, kiváló minőségű gyári olajait és kenőanyagait a márka. A Pro Honda olajokat és kenőanyagokat kifejezetten Honda motorokhoz, valamint erőátviteli egységekhez fejleszti a márka. Mivel minimálisra csökkentik a súrlódást, az erőforrás kifinomultan működik, keveset fogyaszt és a lehető legnagyobb teljesítményt adja le.

Jegyzet a szerkesztőknek: Az EICMA, azaz a Milánói Motorkiállítás az öreg kontinens legnagyobb motoros seregszemléje, 2023-ban több mint 560 000 látogató váltott jegyet rá, ami 19%-os növekedés 2022-höz mérten. A vásárlókon és érdeklődőkön kívül sok ezer járműipari szakember és szakújságíró keresi fel a rendezvényt, így méltó helyszínként szolgál a Honda újdonságainak bemutatásához.

A műszaki adatok csupán tájékoztató jellegűek, a gyártónak jogában áll bejelentés nélkül megváltoztatni azokat.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó adatokat a Honda rögzítette a WMTC-szabványnak megfelelően. A teszteket görgőpadon, a jármű szériaváltozatával, csak vezetővel, utas és kiegészítő felszerelések nélkül végeztük. A jármű tényleges üzemanyag-fogyasztása a vezetési stílustól, a karbantartástól, az időjárástól, az útviszonyoktól, a gumiabroncs nyomásától, a felszerelt tartozékoktól, a rakománytól, a vezető és az utas súlyától, valamint más tényezőktől függ.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!