Frissebb, modernebb és digitálisabb – jön az új Opel Mokka

  • Látványos és letisztult: kifinomult Mokka-stílus, új Opel Blitz és jellegzetes LED fények
  • Csúcstechnológiák: új infotainment rendszer természetes hangfelismeréssel, widget-ekkel, vezeték nélküli okostelefon-kapcsolattal, és nagyfelbontású 180 fokos képet szolgáltató tolatókamerával
  • Az Opel Vizor vonalai az utastérben is megjelennek: új kormány és még letisztultabb középkonzol
  • Villamosított: Opel Mokka Hybrid és Opel Mokka Electric

Az 1.2 l-es benzinmotoros Opel Mokka WLTP1 ciklus szerinti vegyes értékei: fogyasztás 5.7 l/100 km, CO2 emisszió 129 g/km; CO2, címke: D.

Az Opel Mokka Hybrid WLTP1 ciklus szerinti vegyes értékei: fogyasztás 4.9 l/100 km, CO2, emisszió 110 g/km; címke: C.

Az Opel Mokka Electric WLTP1 ciklus szerinti vegyes értékei: fogyasztás 15.5-15,6 kWh/100 km, CO2 emisszió 0 g/km; CO2, címke: A.

Modern, kompakt, és összetéveszthetetlenül stílusos – ez az Opel Mokka. A feltűnő és letisztult megjelenésű Mokka már piaci sláger, mostantól azonban még kívánatosabb kívül és belül egyaránt. Az új részletek kihangsúlyozzák a Mokka egyedi karakterét, ugyanakkor a frissítéssel az Opel, korábban csak magasabb kategóriákra jellemző felszereltségeket is bemutat az új Mokkában. Az újdonság magas hatásfokú, 100 kW (136 LE) teljesítményű benzinmotoros, 48 V-os könnyűhibrid és akkumulátoros-elektromos Mokka Electric változatban érkezik. Ez utóbbi 115 kW (156 LE) teljesítményű villanymotorral és akár 403 kilométeres hatótávolsággal (WLTP2) lesz kapható. 

“A Mokka már eddig is siker volt. Látványos, letisztult, és összetéveszthetetlen: markáns karakter, így messze kilóg az átlagból. Éppen ezért az Opel fejlesztői csak finoman módosították a megjelenését, új részletekkel és a friss Opel Blitz bevezetésével. Az utastér a külsőnél jelentősebben változott. A műszerfal még letisztultabb, mint volt és megjelentek rajta az orr Opel Vizor-jának vonalai is. Az új Mokka utasai már a fedélzeti infotainment rendszer legújabb generációjának szolgáltatásait élvezhetik.” Mondta Florian Huettl az Opel ügyvezetője.

Élesebb karakter: új Opel Blitz, új világítótestek és friss grafikai elemek

Határozott és letisztult vonalaival – és természetesen az Opel Vizor-ral – a Mokka már eddig is siker a piacokon. Nála jelent meg elsőször az Opel friss, karakteres márkaarculata, amely ma már valamennyi modell fontos formajegye. Ez a határozott formanyelv népszerű a vásárlók körében, éppen ezért az Opel formatervezői nem alakították át a Mokka megjelenésének alapjait, inkább annak formai erősségeit kihangsúlyozva tették frissebbé a vonalakat. Az Opel Blitz, az Opel Vizor márkaarc közepén, határozottá teszi a Mokka kiállását, egységbe foglalva az új emblémát és a fényszórókat. Akárcsak az új Opel Frontera esetében, jellegzetes szárnyformát rajzoló LED fények emelik ki az orrkép és a karosszéria hátulnézetének vonásait, feltűnővé téve a megjelenést.

Minden modellváltozaton fekete dizájn vonal fut végig a motorháztetőtől egészen az autó hátuljáig az oldalablakok vonala felett. A Mokka GS esetében az első-hátsó kerékjárati ívek burkolata is sportosan elegáns fekete. Az ajtók alsó részén az ablakok vonalára rímelő fényes fekete díszítés húzódik keresztül, miközben az Opel “Greenovation” jegyében, a Mokka Electric-hez különleges áramvonalas keréktárcsák is rendelhetők. Az áttervezett lökhárítók hatásosan csökkentik a légellenállást. Az új Mokka külső felületein sehol sem található króm.

Detox és Greenovation: az új Mokka utastere

Az új Opel Mokka utastere is környezettudatos felépítésű, hiszen minden anyaga tartalmaz újrahasznosított alapanyagot. A megjelenést a vizuális “detox” uralja: minden részlet lényegre törő, és az információk, jelzések is egyértelműek. Az új, alul és felül is lapított ívű kormány nem csak sportos, hanem az Opel Vizor-t is a beltérbe csempészi: közepén ott az új Blitz, vízszintes vonalai pedig az Opel Compass-t idézik.

A korábbinál letisztultabb középkonzol alapszíne matt ezüst, a fejlesztők, a korábban gombokkal kezelhető funkciók egy részét is a színes érintőképernyőbe integrálták. Így az utastér megjelenése friss, hangulata pedig a magasabb osztályokét idézi. A még megmaradt gombok – az elektromos kézifék kapcsolója, és a menetmód-választó a Mokka Electric és az automataváltós kivitelek középkonzolján – az új Opel Grandland-ből származnak.

Intelligens, ösztönös és személyre szabható: az új infotainment rendszer

Az új multimédiás és navigációval is felszerelt infotainment rendszer új szintre emeli a Mokka szolgáltatásait. A vezető előtti műszerfali kijelző képátlója immár 10 col, és az ezzel azonos méretű, színes középkonzoli képernyő is az alapfelszerelés része minden új Mokkában. Az utóbbi, a friss widget-ek révén a korábbinál még egyszerűbben kezelhető, pont úgy, mint egy okostelefon. A rendelhető navigációs rendszerrel a ‘Hey Opel’ vezényszóval aktiválható asszisztens is jár és mindkét kijelző megjelenése személyre szabható. A rendszer okostelefonja alapján azonosítja a vezetőt; a kapcsolat mindig vezeték nélküli. A központi képernyőn számos virtuális elérésiútvonal-rövidítés is beállítható.

A rendelhető navigációs rendszer online frissíthető és a Connected Navigation rendszerében a ChatGPT–n keresztül öntanuló is: az aktuális vezetői profilhoz igazodva ajánl úticélokat és útvonalakat is. A myOpel app-on keresztül az úticél és az útvonal is egyszerűen az autó rendszerére küldhető, a Mokka Electric infotainment-je pedig EV-központú navigációt kínálva feltűnteti az elérhető töltőhelyeket is. Az okostelefonok vezeték nélkül tölthetők az új Mokka utasterében, de a középkonzol USB-C csatlakozóján keresztül is csatlakoztathatók az autóhoz. A megrendelhető 180 fokos látószögű tolatókamera a legbonyolultabb parkolási manővereket is könnyen kivitelezhetővé teszi.

Egyszerű ajánlatok: kétféle villamosított hajtáslánc, kétféle felszereltség és két csomag

Az új Mokka éppolyan egyszerűen konfigurálható, amennyire letisztult megjelenésű. Kétféle felszereltséggel (Edition és GS) érkezik, ezek két további csomaggal alakíthatók a vevők ízlése szerint még tovább.

Az 1.2 l-es, magas hatásfokú benzinmotorral hajtott változat a belépő modell, de ezen kívül 48 V-os könnyűhibrid, és tisztán elektromos hajtáslánc is választható. A tisztán elektromos Mokka Electric 115 kW (156 LE) teljesítményű hajtásláncával és 54 kWh-s akkumulátorával  akár 403 km-es, lokálisan emissziómentes hatótávolságra képes (WLTP2). A helytakarékos, az autó padlójába épített akkumulátor révén a Mokka Electric súlypontja alacsony, ami eleve jótékonyan hat az ívmeneti tulajdonságokra. A már közvetlenül az elindulás pillanatában elérhető 260 Nm-es forgatónyomatéki csúcs a kiemelkedően rugalmas viselkedés, a kiváló gyorsulás és így a nagyszerű vezetési élmény záloga is egyben.

A 48 V-os könnyűhibrid hajtású Mokka Hybrid hajtásában 100 kW-os (136 LE-s) 1.2 literes turbós benzinmotor, egy 21 kW (28 LE) teljesítményű villanymotor és egy új, villamosított szerkezetű hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó dolgozik együtt. Ez a hajtás – a tisztán benzinmotoros változathoz viszonyítva – jelentősen csökkenti a fogyasztást és vele a CO2 kibocsátást. Alacsony sebességeknél a Mokka Hybrid tisztán elektromos haladásra is képes.


[1] Az értékek nem csak az autó hajtásrendszerének hatékonyságától függenek, hanem a használat módjától és számos egyéb tényezőtől is.

[2] A WLTP ciklus alapján meghatározott értékek (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). A valós hatótáv nagymértékben függ az útvonaltól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a hűtés használatától, illetve annak módjától, és az utastér előhűtésének illetve előfűtésének használatától.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!