Funkcionális, intelligens és dinamikus megjelenés

Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain | 2023: E 220 d 4MATIC (WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km); AVANTGARDE Line; Exterieur: MANUFAKTUR opalithweiss bright metallic; Interieur: Leder macchiatobeige / Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain | 2023: E 220 d 4MATIC (WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km); AVANTGARDE Line; Exterieur: MANUFAKTUR alpingrau uni; Interieur: Leder tonkabraun;WLTP (vorläufige Angaben): Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,0-5,3 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 157-139 g/km* Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain | 2023: E 220 d (WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 157-139 g/km), AVANTGARDE line; exterior: MANUFAKTUR opalith white bright metallic; interior: Leather macchiato beige / Mercedes-Benz E-Class All Terrain | 2023: E 220 d 4MATIC (WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km); combined CO2 emissions: 157-139 g/km), AVANTGARDE line; exterior: MANUFAKTUR alpine grey solid; interior: Leather tonka brown;WLTP (preliminary values): Combined fuel consumption: 6.0-5.3 l/100 km; combined CO2 emissions: 157-139 g/km*


Az új E-osztályú kombi: rövid változat

Megkülönböztető oldalprofil dinamikus tetővonallal
Az ismerős magas használati érték és tágas tér
Az értékesítés ősszel kezdődik Európában

Stuttgart. Olyan funkcionális, mint elődje, olyan intelligens és személyre szabható, mint még soha: az új E-osztályú kombi, a 214-es modellsorozat számos területen lenyűgöző. A dizájn is változott: a tetővonal elődjéhez képest dinamikusabb kialakítású, ugyanakkor az új E-osztályú kombi funkcionalitással és raktértérfogattal is büszkélkedhet. A dörzsölt hátsó ablakkal kombinálva az összkép progresszív.

Az azt megelőző Sedanhoz hasonlóan a kombi nemcsak a klasszikus E-osztály hosszú modelltörténetét folytatja, hanem új dizájnjával áthidalja a szakadékot a Mercedes-EQ avantgárd trendalapjaihoz. A kiegyensúlyozott arányok hozzátartoznak a klasszikus kombi megjelenéséhez. A rövid első túlnyúlás, a hosszú motorháztető motorháztetővel, a hosszabb tengelytáv és a kiegyensúlyozott hátsó túlnyúlás határozza meg őket.
Jellegzetes oldalprofiljával az Estate egyértelműen kiemelkedik a versenytársak közül. A Sedanból ismert két karaktervonal erőteljesen feszített karosszériát hoz létre, és sportos és stílusos megjelenést kölcsönöz a kombinak. A kifinomult, háromdimenziós és a legapróbb részletekig optimalizált felületkezelés eleganciát áraszt.

Fekete panelszerű felület köti össze a hűtőrácsot a fényszórókkal. Ez a magasfényű fekete betét vizuálisan a Mercedes-EQ modellekre emlékeztet. A háromdimenziós kialakítású hűtőrács a felszereltségtől függően progresszív vagy klasszikus. Opcionálisan optikai szálakkal megvilágított krómozott hűtőrács, amely opcionálisan elérhető minden vonalhoz (Avantgarde, Exclusive és AMG Line). Az új E-osztályú kombi alapfelszereltsége a nagy teljesítményű LED-es fényszórók. Opcionális extraként a DIGITAL LIGHT vetítési funkció nélkül és azzal is elérhető. Minden fényszóróváltozat jellegzetes nappali és éjszakai kialakítást kínál. A márkára jellemző, hogy a nappali menetlámpák szemöldök alakot öltenek.

Precízen megtervezett króm elemek, valamint a progresszív stílusú, kétrészes hátsó lámpák jellemzik a hátsó kialakítást. A nagy nyílásnak köszönhetően a csomagtér többféleképpen használható. A tervezőcsapat újraértelmezte a hátsó lámpákat körvonaluk és belső működésük szempontjából. A nagy részletességgel és részben animált funkciókkal rendelkező belső kialakítás hozzájárul a jármű nagy értékű vonzerejének növeléséhez. Az egyedi csillagmotívum összetéveszthetetlenné teszi a hátsó lámpák nappali és éjszakai kialakítását. Az oldalfalban és a csomagtérfedélben lévő két világító rész vizuálisan kapcsolódik egymáshoz. Ez tovább hangsúlyozza a hátsó rész szélességét. A reflektorokat áthelyezték a lökhárítóba. Mivel így különösen nagy volt a csomagtér nyílása, ez egyrészt növeli a használati értéket, másrészt még szélesebbé teszi a hátsó nézetet.

Még tágasabb hátul és az ismerős magas használati érték
Elődjéhez képest az E-osztály kombi szélessége 28 milliméterrel nőtt. Ez még nagyobb teret biztosít a hátsó utasoknak: a hátsó könyöktér 1519 milliméter – 25 milliméterrel több, mint korábban. A tengelytáv 22 milliméterrel 2961 milliméterre nőtt. Ennek eredményeként a hátsó ülésen utazók több térdtérrel (84 milliméter; plusz 9 milliméter) és lábtérrel (934 milliméter; plusz 15 milliméterrel) rendelkeznek. A csomagtér 615 literről akár 1830 literre is bővíthető. A konnektorról tölthető hibrid modellben 460-1675 literes a csomagtér, és ott is vízszintes a raktér.

Az üléstámlák 40:20:40 arányban oszthatók és lehajthatók. A működtetés a hátsó üléstámla bal és jobb oldalán található két nyomógombbal történik. Az Estate modell alapfelszereltsége az EASY-PACK csomagtérajtó. A csomagtérajtó kényelmesen, egy gombnyomásra nyílik és záródik: a gyújtáskulcson lévő gomb segítségével a
kapcsolja be a vezetőoldali ajtót vagy a csomagtérajtó kioldókart. Lehúzható csomagtérfedél és elválasztó háló
(mindkettő szabványos) kétrészes kialakítású. Mindegyikhez saját görgős kazetta tartozik.

Az MBUX Superscreen a belsőépítészet csúcspontja
A műszerfal digitális élményt nyújt a belső térben. Ha az E-osztály kombi fel van szerelve az opcionális első utasoldali képernyővel, az MBUX Superscreen nagy üvegfelülete a központi kijelzőig terjed. Ettől vizuálisan elválik a vezető kijelzője a vezető látóterében. Az utaskijelző nélküli modellek nagyméretű, középre nyúló díszítőelemekkel rendelkeznek. A vizuálisan leválasztott központi kijelző a díszítőelem homorú felülete fölött lebeg.

A műszerfal elülső részét az Active Ambient Lighting fénycsíkja világítja meg. Ez széles ívben fut a szélvédőről, az A-oszlopok mellett az ajtókba. Ez nagyvonalú térérzetet kelt. Az ajtópanelek felső részében láthatóan szabadon lebegő vezérlősor illeszkedik a paravánok üvegfelületéhez.

A középkonzol homogén egységként van kialakítva, és egyenes vonalban egyesül a műszerfal alsó részével. Elöl egy tárolórekesz fedővel és pohártartókkal van beépítve a háromdimenziós díszítőelembe. A középkonzol hátsó részén puha párnázott kartámasz található.

Az ajtó középső panelje homorú söpréssel zökkenőmentesen beleolvad a kartámaszba. Az elülső rész itt fémes high-tech elemként van kialakítva. Fogantyúként és zárófogantyúként szolgál, és magában foglalja az elektromos ablakemelők kapcsolóit. Egy másik kiemelés a szabadon lebegő vezérlőrendszer, amely magában foglalja az ajtónyitót és az ülésfunkciók kezelőszerveit.

Az ülőfelület és a háttámla körvonalai elegánsan áramlanak belülről kifelé, és rétegkialakításuknak köszönhetően az ülés alapja felett lebegnek. Behúzott függőleges vonalak követik a külső kontúrt, felfelé kiszélesedve.

A konnektorról tölthető hibrid már a bevezetéskor elérhető
A szisztematikus villamosításnak és az intelligens méretcsökkentésnek köszönhetően az új E-osztály új mércét állít fel a hatékonyságban. A belső égésű motorok a jelenlegi moduláris Mercedes-Benz motorcsaládból, a FAME (Family of Modular Engines) négy- és hathengeres egységek. Ennek megfelelően a motorpaletta nagy szerepet játszik a nemzetközi gyártóhálózat rugalmasságában, igény szerinti villamosítással.

A turbófeltöltés mellett a dízel- és a benzinmotorok intelligens támogatást is kapnak az integrált indító-generátortól (ISG). Ezért enyhe hibridek. Az új akkumulátornak köszönhetően a villanymotor teljesítménye 15-ről 17 kW-ra, a nyomatéknövelő nyomatéka pedig 205 Nm-re nőtt. További enyhe hibrid modellek következnek.

Az E 300 e-vel (kombinált üzemanyag-fogyasztás, súlyozott (WLTP): 0,9-0,6 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás, súlyozott (WLTP): 20-13 g/km, kombinált fogyasztás, súlyozott (WLTP): 21,4- 19,1 kWh/100 km) már a piacra dobáskor kapható egy plug-in hibrid is. 95 kW (129 LE) elektromos teljesítménnyel és 100 kilométer feletti teljes elektromos hatótávolságával (WLTP) ez a modell sok napon keresztül tisztán elektromosan, benzinmotor használata nélkül lesz az utakon. További, dízelégésű motorral szerelt plug-in hibridek következnek.

Légrugós hátsó tengely alapkivitelben, AIRMATIC opcionálisan rendelhető
Az új E-osztály kombi agilis irányíthatósága nagyrészt az első kerekek négy-négy vezérlőkar általi pontos vezetésének köszönhető. A hátsó tengelyen az optimalizált többlengőkaros független hátsó felfüggesztés öt lengőkarral biztosítja a kiváló kerékvezérlést és kiváló egyenes vonalú stabilitást. Mindkét tengelyen a rugók és lengéscsillapítók egyetlen rugóstagban vannak kombinálva, és nem vesznek részt a kerékvezetési feladatokban, ezért a felfüggesztés megfelelő érzékenységgel reagál. Az első segédkeret és a hátsó tengelytartó leválasztja a felfüggesztést és a karosszériát a vibrációtól és a zajtól. A mild hibrid modellek alapfelszereltségként AGILITY CONTROL acélrugós felfüggesztéssel, szelektív lengéscsillapító rendszerrel és légrugós hátsó tengellyel vannak felszerelve.

Opcióként az új E-osztály minden körben AIRMATIC légrugózással, ADS+ fokozatmentesen állítható lengéscsillapítással rendelhető. A légrugóval és adaptív ADS+ lengéscsillapítókkal felszerelt AIRMATIC felfüggesztés nagyon érzékenyen reagál. A sokoldalú szintszabályozás az AIRMATIC másik jellemzője. A hasmagasságot állandó szinten tartja a jármű terhelésétől függetlenül, de szükség esetén változtatásokat is végez.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!