Genfbe érkeznek az Aygo x-style és x-cite változatok

Az x-style és x-cite Special Edition változatok

Az AYGO különleges kivitelű sorozatának legújabb tagjai az x-style és az x-cite modellváltozatok. Vásárlóik a gondosan összeválogatott külső és belső kiegészítő-kombinációk révén mindig biztosak lehetnek benne, hogy autójuk látványosan kitűnik a tömegből. Az AYGO x-style Fehérre fényezett karosszériáját Nepálsárga színű, motoros mozgatású napfénytető (tágas, 785 x 730 mm-es nyílással), valamint Nepálsárga színű elemek egészítik ki; ez utóbbiak az autó orr-részén, hátulján, oldalán és külső visszapillantóin is feltűnnek. A felszereltségi listán ugyanúgy szerepel a ködfényszóró és a sötétített hátsó üvegezés, mint a Fekete árnyalatra fényezett, Nepálsárga felnigyűrűvel kiegészített, 10 küllős, 15 colos könnyűfém keréktárcsa. Az utastérben a Zongoralakk Fekete középkonzol és műszerfalbetét izgalmas kontrasztot alkot a Nepálsárga szélső szellőzőnyílásokkal és váltókar-betéttel. A padlószőnyegek szegélye is Narancssárga, az üléseket pedig részleges bőrkárpitozás borítja. Az AYGO x-cite külső fényezése is kéttónusú: a karosszéria Narancssárga színben tündököl, a tető pedig fekete, és mindezt Narancssárga első légterelő-betét és fekete külső tükörburkolat egészíti ki. A látványt ködfényszórók, sötétített hátsó üvegezés és csillogó feketére fényezett, 10 küllős, 15 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. A középkonzol és a műszerfali dekorációs betétek fényes fekete fényezést kaptak, a váltókar-betét krómozott, az oldalsó szellőzőnyílások pedig Narancssárgák. Az x-cite padlószőnyegein Narancsságra a szegély, és az ülésekhez Manhattan szövetkárpitozás jár. Az AYGO x-style és x-cite változatok kimagasló értéket képviselnek, hiszen a gazdag alapfelszereltségnek ugyanúgy része a klímaberendezés, mint a volánon elhelyezett audio-kezelőszervek, az állítható magasságú vezetőülés, illetve a manuális sebességváltóval szerelt modellek állítható sebességhatárolója. A 7 colos Display Audio multimédia rendszer az okostelefon-integrációt[1] Apple CarPlay és Android Auto támogatással egészíti ki, és a berendezéshez alapáron tolatókamera is társul. Az opcionális tételek közt megtalálható a DAB rádió, az intelligens ajtónyitás és motorindítás, valamint a Toyota Safety Sense is.

Toyota Safety Sense

A Toyota Safety Sense olyan aktív biztonsági megoldásokat foglal egységbe, amelyeket arra terveztek, hogy a legkülönfélébb közlekedési helyzetben megelőzzék a baleseteket, vagy mérsékeljék azok súlyosságát. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) körülbelül 10-80 km/órás sebességtartományban képes észlelni az autó előtt feltűnő járműveket, és csökkenteni a ráfutásos baleset veszélyét. Ha rendszer ütközésveszélyt észlel, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel együtt fel is készíti a fékrendszert, hogy extra fékerőt adjon le, amikor a vezető rálép a fékpedálra. Ha az autós lassan reagál, a rendszer automatikusan fékezni kezd, mintegy 30 km/órával csökkentve a sebességet, vagy akár teljesen állóra fékezve az autót, hogy megelőzze az ütközést, vagy csökkentse a becsapódás erejét. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) az úttestre felfestett felező- és záróvonalakat figyelve segít elkerülni a kisodródásból eredő baleseteket és frontális ütközéseket. Ha az autó az irányjelző használata nélkül kezd el kitérni a sávból, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.

Hajtáslánc

A Toyota díjnyertes 998 cm3-es, háromhengeres, 12 szelepes DOHC Dual VVT-i benzinmotorja a teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás ideális egyensúlyát nyújtja, és kis fordulaton kedvezőbb forgatónyomaték-kifejtéssel biztosít még kedvezőbb városi vezethetőséget. A motor legnagyobb teljesítménye immár 53 kW (72 LE) percenkénti 6000-es fordulatszámon, a maximális forgatónyomaték 93 Nm 4400/percnél. Az új AYGO 13,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, legnagyobb sebessége 160 km/óra. Az új AYGO Special Edition modellváltozatok alap- és Eco kivitelben egyaránt kaphatók. Utóbbi hosszabb 4. és 5. sebességfokozatot, Stop & Start rendszert, valamint feljavított aerodinamikát kapott. Az alapverzió átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 4,1 l/100 km, a CO₂-kibocsátás mindössze 93 g/km (WLTP: 112 g/km).  Az Eco kivitel a szegmens legtakarékosabb képviselője: legalacsonyabb fogyasztási értéke 3,8 l/100 km, a CO₂-kibocsátása pedig csupán 86 g/km (WLTP: 110 g/km). Az x-shift automatizált manuális sebességváltóval szerelt AYGO átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,2 l/100 km, CO₂-kibocsátása mindössze 95 g/km (WLTP: 117 g/km).


[1] Okostelefon-integráció a Pioneer támogatásával