GLE

Vezetési segédrendszerek még fejlettebb képességekkel

Az új GLE-ben mutatkoznak be a Mercedes-Benz legújabb generációs vezetési segédrendszerei. Az aktív biztonság szintje nem csupán tovább fejlődött az előző generációs modellhez képest, de a benne található, néhány Intelligent Drive funkció páratlan az SUV szegmensben.

Az útvonal-alapú sebesség-megválasztással rendelkező DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó funkciója például a valósidejű közlekedési jelentésekből tájékozódva is felkészülhet az autópályás torlódásokra. A rendszer elővigyázatosságból képes 100 km/h-ra csökkenteni a sebességet, amennyiben a vezető ezt máshogy nem gondolja.

A Vezetési Segédrendszerek Plus csomag új funkciójaként a dugóban ülve az aktív „Stop and Go” asszisztens sávfelfestés esetén kb. 60 km/h-ig tartja a sávot és a biztonságos követési távolságot, megállás után pedig egy percig automatikusan el is tud indulni. Ezt követően a GLE automatikusan visszagyorsít a meghatározott sebességre, fejlett érzékelőrendszerével pedig képes a sávtartásra. Az Aktív kormányzási asszisztens többsávos utakon képes vészsávot kihagyni. Például autópályán, 60 km/h-s sebesség alatt a rendszer a sávfelfestéseket és rajintelligenciájával a környező járművek pozícióját felhasználva képes a sáv szélére húzódva automatikusan helyet biztosítani a mentő járműveknek. Ha nincs hasonló tudással rendelkező gépjármű vagy érzékelt sávfelfestés, a GLE a nyomvonalát az előtte haladó járműnek megfelelően választja meg. Amint a torlódás megszűnik, a GLE visszagyorsít az útvonal-alapú sebesség-megválasztással rendelkező DISTRONIC követésitávolság-tartó asszisztens által meghatározott sebességre. Ha a közlekedési jelzőtáblák más sebességet jeleznek, az autó annak megfelelően veszi fel a tempót.

Mindig segítségre készen: számos más asszisztens rendszer is elérhető

Nem csupán a vezető tehermentesítése tekintetében lép szintet az új GLE, hanem egyúttal kibővíti a Mercedes-Benz Intelligent Drive funkciók tárházát is, nagyot lépve előre az önvezetés irányába. A DISTRONIC aktív követésitávolság-tartó asszisztens és az Aktív kormányzási asszisztens még kényelmesebbé teszi a vezetést a biztonságos követési távolság betartásával és a kormányzással. Az aktív sebességszabályozó asszisztens segít a sebességkorlátozások betartásában. Az Aktív sávváltás asszisztens, az Aktív vészmegállás asszisztens és a Kikerülési kormányzás asszisztens ugyancsak elérhető.

A Vezetési Segédrendszerek csomag Aktív fékrásegítésének teljesen új funkciója a bekanyarodási funkció, ami akkor lép életbe, ha a vezető például egy kétsávos úton a szembejövő sáv irányába szeretne bekanyarodni. Ilyenkor a szemközti forgalommal való ütközés kockázata esetén a GLE automatikusan végez. Emellett az új GLE Aktív holttérfigyelő rendszere lekanyarodási figyelmeztetéssel is rendelkezik, ami segít elkerülni a többi közlekedővel, pl. kerékpárossal, történő ütközést.

ENERGIZING komfortvezérlés: immár segítővel

Az ENERGIZING üléskinetika szintén új felszereltség, amely az üléspárna és a háttámla változtatásával hosszú úton még jobb kényelmet tesz lehetővé. Az ENERGIZING komfortvezérlés a gépjármű különböző kényelmi rendszereit köti össze, hogy hangaláfestéssel és megvilágítással, valamint különböző masszázsokkal többféle hangulatú programot nyújtson.

Az ENERGIZING COACH új opció, amelynek alapját egy intelligens algoritmus adja, amely helyzettől és egyéntől függően ajánlja a különböző programokat. Amennyiben a vezető például Garmin ® okosórát visel, a személyes értékei, mint például a stressz szintje vagy az alvás minősége szintén befolyásolhatják a program ajánlását. A cél az, hogy az utazók jól és kipihenten érezzék magukat egy hosszú, monoton út során is.

4MATIC összkerékhajtás: mozgékony közúton, felsőbbrendű terepen

Az új GLE minden modellváltozatában a 9G-TRONIC kilencfokozatú automata váltó dolgozik majd. A négyhengeres modelleken a 4MATIC összkerékhajtást egy központi kuplunggal rendelkező egység alkotja, amely a tengelyek között 50:50 arányban képes elosztani az erőt, az egyes kerekek túlpörgését pedig az elektronikus fékbeavatkozás akadályozza.

Más erőforrásoknál, például a GLE 450 vagy a GLE 400d esetében egy elektronikusan vezérelt, többkuplungos megoldás gondoskodik a négy kerék hajtásáról, amely szükség szerint 0-tól 100 százalékig teszi lehetővé az erőfolyam elosztását a tengelyek között. Ugyancsak újdonság az opcionálisan elérhető terepjáráshoz alkalmas hajtáslánc, amely terepfelezővel és 0-tól 100 százalékig automatikusan záró differenciálművel teszi még könnyebbé az aszfaltról való letérést. A két hálózatba kötött differenciálzár igény szerint közúton is képes a kanyarstabilitás és a dinamizmus növelésére, különösen kanyarodáskor, amelynél a rendszer az alul- vagy túlkormányozottság hajlamát csökkentheti a differenciálzárak vezérlésével.

Könnyűsúlyú konstrukció: az ideális súly jegyében

Kimagasló merevségével az új GLE karosszériája jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a modell kimagasló tulajdonságokat mondhat magáénak a dinamizmus, a csendesség, a minőség és a törésbiztonság tekintetében. A PRE-SAFE® rendszertől a biztonsági övekig, az alváztól a légzsákokig – az új GLE átfogó védelmet kínál már jóval a baleset előtt, majd pedig azt követően is.

Az új GLE karosszériájának torzós merevsége 20 százalékkal nőtt az elődmodellhez viszonyítva. Hogy ezt mérnökeink elérjék, a modellben kimagasló aránnyal találunk nagy merevségű acélt, amely lehetővé teszi a könnyűsúlyú kialakítást is. Az új GLE motorháztetője és orra alumíniumból készül, sőt, még az első és hátsó tengelyek lengéscsillapítójának konzolja is alumínium a hátsó rész oldalsó megerősítéseivel együtt.

Fel a fejjel: a HUD következő generációja

Az új generációs head-up display felbontása 720×240 pixelre növekedett és kivetítési távolsága is gyarapodott. A szélvédőre vetített információk körülbelül 45×15 centiméteres területen, teljesen színesen jelennek meg, és nem csak kétszer nagyobb, de 20 százalékkal világosabb is a rendszer az elődjéhez képest. A kivetített tájékoztatás körülbelül 3 méterrel előrébb, a motorháztető felett jelenik meg.

Szép kilátások: az ablaktörlő rendszerek csúcsa

Az új GLE esetében továbbfejlesztett MAGIC VISION CONTROL az ablaktörlő rendszerek csúcsát jelképezi, és a hagyományos rendszerekhez képest akár 50 százalékkal több mosófolyadékot spórol – miközben tökéletes kilátást biztosít. Az intelligens rendszer a körülményeknek megfelelően, pl. külső hőmérséklet és sebesség, precízen adagolja a mosófolyadékot. A meleg mosófolyadék az ablaktörlőkarokból precízen terül el a szélvédő teljes felületén, mindig azon az oldalon, amerre a kar töröl, így minimalizálva a kitakarást. Természetesen a körülményektől függően a mosás teljesen automatizáltan történhet – az adott mosóprogramot az ablaktörlőkarok motorjának vezérlőegysége tárolja.

Utánfutó manőverezési asszisztens: segítség a lassú manővereknél

Utánfutó manőverezési asszisztens is elérhető opcionálisan az GLE-hez, amely az utánfutóval történő tolatási manővereket teszi különösen könnyűvé. A rendszer automatikusan végzi el a vontatójármű kormányzását, amihez a vonóhorog gömbfejébe épített érzékelő szolgáltat megfelelő információkat.

A Mercedes-Benz ajtócsukódásának megnyugtató hangja

Az új GLE a béke és a nyugalom szigete. A külső zajok és vibrációk szigetelésében új mércét állít fel a kategóriában. Mindkét tengelyt segédkeret köti össze a karosszériával, így a futómű szigetelése is kiváló. Az utascella zajszigetelését is tovább fejlesztették. Az új GLE olyan csendes, hogy a korábban jelentéktelen zajok fontossá váltak. Ugyanis a fokozottan szigetelt utastérben a működtetési és működési zajok könnyebben észlelhetők, így azok mértékét is csökkenteni kellett, sőt, némelyiket meg kellett változtatni a harmónia, és a homogén hangészlelés érdekében. A Mercedes-Benz modellek ajtózáródásának hangjait mérnökeink mindig kiemelt figyelemmel alkották meg, és a jól ismert, megnyugtatóan jellegzetes hang természetesen az új GLE esetében is jelen van.

Belső formaterv: az erőteljes modern és az elegáns luxus találkozása

Az új GLE belső tere a Mercedes-Benz luxusautók stílusát vegyíti az SUV modellek határozottságával. Az emelkedő műszerfal sportos megjelenést biztosít, a belső téren végigfutó betétek pedig az érzelmes, időtlen eleganciát jelképezik. A lebegő hatást keltő műszercsoport modern eleganciája különleges kontrasztot képez a középkonzol terepjárókra jellemző két, hangsúlyos kapaszkodójával. A kiváló ergonómia a kimagasló bőrkárpitozású felületekkel együtt valódi luxusautós milliőt teremt, a haptikus és hallható visszajelzéssel szolgáló vadonatúj vezérlők pedig a jövő hangulatát árasztják.

A prémium SUV feltalálója: minden az M-osztállyal kezdődött

1997-ben a Mercedes-Benz hozta létre a prémium SUV szegmenst az M-osztály bemutatásával. 2015 őszétől a modellcsalád a GLE nevet viseli, kihangsúlyozva SUV kialakítását az E-osztály családján belül. A GLE a Mercedes-Benz történelmének legnépszerűbb SUV modellje. Jelenleg a márka hét modellel képviselteti magát sikeresen az SUV kategóriában (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS, G-osztály). Az SUV modellek a Mercedes-Benz termékportfólió egyik legfőbb oszlopát jelentik és nagyban hozzájárulnak a márka növekedéséhez. Napjainkra világszerte több mint ötmillió ügyfél döntött a Mercedes-Benz SUV modellek mellett.

Az új Mercedes-Benz GLE forgalmazása 2019 elején kezdődött. A modell a Tuscaloosa-ban található gyárban készül (Alabama/USA).