Gold Wing váz és futómű
- Alumínium hídváz előre helyezett erőforrással és üléspozícióval
- Dupla lengőkaros első futómű és Pro-Arm hátsó lengőkar
- A Tour kivitel futóművét áthangolták, hogy még kényelmesebbek lehessenek a kétszemélyes utazások
- A csillapítás mértéke elől és hátul egyaránt a kiválasztott menetüzemmódhoz igazodik
- A rugó-előfeszítés elektronikusan szabályozható
- Blokkolásgátlóval kiegészített kettős kombinált fékrendszer (D-CBS)
A Honda Gold Wing présöntésű, alumínium hídvázát a 2018-as modellévre úgy alakították, hogy jóval karcsúbb legyen a korábban alkalmazott szerkezetnél és 40 mm-rel előrébb helyezhessék benne az erőforrást. A váznyúlványok falvastagságát minden területen optimalizálták, így már sétatempónál is kifinomult és stabil a Gold Wing, és a szűk városi utcákban éppoly könnyen kezelhető, mint országúton vagy autópályán.
A vezető és az utas üléspozíciója 36, az első kerék pedig 24 mm-rel (teljes összenyomódásnál mérve) került előrébb. Utóbbit a dupla lengőkaros első futómű tette lehetővé, melynek további előnye, hogy finomabb csillapítást nyújt az úthibákon és kanyarodás közben, mint a hagyományos villa, ugyanis nem súrlódnak a teleszkópok belső és külső csövei. Szintén a súrlódás csökkentése miatt döntöttek úgy a Honda mérnökei, hogy minden kormányzáshoz és felfüggesztéshez kapcsolódó tengelyt csapágyaznak.
A kormányzást – a két villatartó konzol révén – teljesen elszeparálták a csillapításról gondoskodó központi rugóstagtól, ezáltal mozgékonyabb lett a Gold Wing (csökkent tehetetlenségi nyomatéka) és kisebb erő szükséges a kerék elfordításához. A természetes kormányérzet titka a gondosan elhelyezett kormányban, a kisebb tömeget mozgató kormánytengelyben és a szabadalmaztatott kormányösszekötő-rudakban rejlik.
A blokkolásgátlóval kiegészített kettős kombinált fékrendszer (D-CBS) minden helyzetben optimálisan osztja el az első és hátsó kerékre jutó fékerőt. Míg a 2018 -előtti modellnél két motor szabályozta az ABS működését, a jelenkori Gold Wingben, kisebb ABS-modul dolgozik, ami a – korábbinál jelentősebb könnyebb – fékrendszer vezérlőegységét is magában foglalja. Az elektronika folyamatos kapcsolatban van a központi ECU-val, így a fékerő-elosztás mindig megfelel az éppen aktív menetüzemmódnak és mindig maximális a menetbiztonság. A 320 mm-es első tárcsákat hatdugattyús nyergek fogják közre, míg hátul 316 mm-es tárcsa és háromdugattyús féknyereg lassítja a kereket.
A Honda által fejlesztett új Pro-Arm lengőkart a 2018-as Gold Wing kapta meg elsőként. Míg a régi konstrukciónál kúpos csapágyakat és merevítőlapokat alkalmaztak a merevség növelésére, az új Pro-Arm teljesen új tengelyrendszert kapott és a motor bal oldalán kapcsolódik a vázhoz. Ez a felépítés egyszerűbbé teszi a karbantartást, ennél azonban sokkal fontosabb, hogy a lengőkartengely felfogatási pontjainak merevítőlapjaira ható erők megváltoztak, így nagyobb szabadságot kaphattak a formatervezők, egyszersmind stabilabbá és könnyebben kezelhetővé vált a Gold Wing.
A Pro-Link himbarendszer progresszív karakterisztikát és elsőrangú menetkomfortot biztosít. Bekötésipont-merevítő lapjait optimalizálták és gömb alakú kötéseket alakítottak ki, hogy maximális legyen a merevség és ne csavarodjon a szerkezet.
A csillapítás mértéke elől és hátul egyaránt elektronikus szabályozású, és a kiválasztott menetüzemmódhoz igazodik. A rugóstagokba integrált léptetőmotorok tűszelepekkel változtatják a hidraulikafolyadék áramlásának sebességét, s immáron a hátsó rugó-előfeszítés mértéke is elektronikusan vezérelt. Ez egy intuitív rendszer, nem csupán ilyen-olyan számításokról van szó. A négy menetüzemmódtól függetlenül négy – lágy és feszes között változó – rugóelőfeszítés-beállítást is felkínál a rendszer. A pilóta az alábbi lehetőségek közül választhat: csak motoros, motoros és csomagok, motoros és utas, valamint motoros, utas és csomagok. A lehetőségek a TFT-kijelzőn sorakoznak, és a kormányon elhelyezett gombokkal választhatók ki. A 2020-as modellévre a Tour verzió futóművét áthangolták, hogy a pilóta és az utas egyaránt kényelmesebben utazhasson hosszú távokon.
A villaszög 30,5°, az utánfutás 109 mm, a tengelytáv 1695 mm, a nedves tömeg pedig mindössze 365 kg (DCT kivitel: 364 kg). A Gold Wing Tour estében az értékek az alábbiak szerint alakulnak: 380 kg a nedves tömeg (MT) és 383 kg DCT kivitellel, légzsákkal.