Goodwoodban lendül mozgásba a Lexus UX
Az idei goodwoodi sebességfesztiválon tartja dinamikus világpremierjét a Lexus legújabb és legkisebb szabadidőjárműve, az öntöltő hibrid UX. Nem lesz egyedül a porondon.
A goodwoodi sebességfesztivál (Goodwood Festival of Speed) a világ egyik legnagyobb jelentőségű független autós örömünnepe. Az 1993-as kezdetek óta kultikus státuszba emelkedett fesztivál mind gyakrabban ad otthont nagyteljesítményű sportautók világpremierjének, az idei rendezvény (2018. július 12-15.) egyik sztárja azonban nem egy méregdrága egzotikum lesz, hanem a Lexus legkisebb szabadidőjárműve, a várva várt UX.
Nem véletlen persze, hogy a nagyközönség itt láthatja először mozgás közben a teljesen új ügyfélkört megszólító modellt, hiszen annak fejlesztése során ugyanazokat az értékeket tartották szem előtt, mint a márka nagyobb, lenyűgöző dinamikájú típusainál.
„A kezdetektől fogva arra törekedtem, hogy megértsem, milyen új élményekre számít a célközönség, a harmincas éveikben járó férfiak és nők, az X generáció tagjai” – mondta Kako Csika, az UX projekt vezető mérnöke. Így született meg a márka markáns stílusjegyeiből építkező, mégis teljesen egyedi megjelenés, amelyben a tágasság és a biztonság érzése egyaránt érvényesül. A vezetői környezet kompakt, pilóta központú, az emelt üléshelyzet révén kiválóan áttekinthető a forgalom – ugyanakkor a modell alapját adó, a Lexus által most először alkalmazott GA-C platform a kategóriában egyedülállóan mély tömegközéppontot és különösen szilárd karosszériaszerkezetet szavatol, ami precíz, dinamikus vezethetőséget eredményez.
A kontrasztok ezen játéka az UX számos további részletében is tetten érhető: ilyen a negyedik generációs öntöltő hibrid hajtáslánc, amely az új generációs 2.0 literes benzinmotort egy – vagy a négykerék-hajtású kivitelekben kettő – villanymotorral társítva egyszerre kínál szuverén teljesítményt és minimális károsanyag-kibocsátást, illetve a célközönség számára magától értetődő, modern kommunikációs és online szolgáltatásokat ellenpontozó, tradicionális japán kézműves értékek, amelyek a borítóelemek és a bőrkárpitok különleges kidolgozásánál érvényesültek.
Az UX250h a dinamikus hangvételű F Sport kivitelében lép fel Goodwoodban, ezzel is tisztelegve az idén tízéves F-sportcsalád előtt, amelynek több különleges példánya is elkíséri a debütánst. Az ikonikus LFA szupersportkocsi és az RC F jubileumi kiadása mellett két versenyautó, az RC F Cup, valamint az észak-amerikai és európai GT-szériákban egyaránt rendkívül eredményes RC F GT3 is részt vesz a sebesség és az autózás legnagyobb örömünnepén.