Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A GT-é a főszerep Goodwoodban

Posted on 2017.07.01. By AztaCARom

A 2017-es Goodwood Festival of Speed alkalmával az ultranagy teljesítményű Ford GT közúti változata rajthoz áll a Goodwood Hegyi Futamon, akárcsak az Európában most bemutatkozó Ford Mustang GT4 versenyautó
 
A Ford Chip Ganassi Racing pilótái, Billy Johnson, Andy Priaulx és Harry Tincknell vezetik majd a 347 km/óra végsebességű Ford GT-t a Goodwood Hegyi Futam 1,9 kilométer hosszú, technikás pályáján. A három pilóta nemrégiben még a Le Mans 24 órás futamon száguldott a Ford GT versenyváltozatával, ahol Priaulx, Tincknell és Pipo Derani második helyezést szerzett a GTE Pro kategóriában, miután 67-es rajtszámú Ford GT-jükkel lenyűgöző hajrát mutattak be az utolsó körben.

A versenykész Ford Mustang GT4-est is Johnson vezeti, és a Ford Le Mans-i sztárjaihoz a drift-király Vaughn Gittin Jr. is csatlakozik, aki egy különlegesen átalakított Mustang RTR versenygéppel tér vissza Goodwoodba, hogy rajthoz álljon a fesztiválon most először megrendezett drift-bajnokságon.
A Ford goodwoodi standjának látogatói lesznek az első britek, akik testközelből csodálhatják meg hazájuk legkelendőbb modellje, a Ford Fiesta vadonatúj változatát. A Ford az új Ford S-MAX ST-Line modellt is itt állítja ki először.
“Lelkesítő érzés, hogy eddigi leggyorsabb közúti autónkat, a Ford GT-t a goodwoodi közönség előtt is bemutathatjuk, hiszen ők ugyanolyan szenvedélyes rajongói a teljesítménynek, mint mi magunk,” mondta el Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „A Ford GT szupersportkocsi kiváló tesztalany azokhoz az ötletekhez, amelyek idővel a Ford teljes termékkínálatában testet ölthetnek majd. Ugyanez az innovatív szemlélet és sportos lendület jellemzi a vadonatúj Ford Fiestát és az új S-MAX ST‑Line modellt is, amelyek szintén láthatók a goodwoodi standunkon.”

Az országúti Ford GT

Innovatív technológiáinak köszönhetően az ultranagy teljesítményű Ford GT a közutakon is a Le Mans-győztes Ford GT versenygép vezetési élményét kínálja.
A Goodwood Hegyi Futamon most először rajthoz álló, 3,5 literes, 647 lóerős és 746 Nm-es, V6-os EcoBoost motorral hajtott országúti Ford GT a márka eddigi leggyorsabb sorozatgyártású modellje.

Az autó aktív aerodinamikája a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik; erre szolgál többek közt az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig az öt egyedi üzemmód (Normál, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) segítségével a mindenkori helyzethez hangolhatja az autó viselkedését.
A Ford GT karbonszálas építési módja nemcsak a tömegcsökkentést szolgálja, hanem e megoldással olyan karosszériaforma alakítható ki, ami acélból vagy alumíniumból megoldhatatlan lenne.

A versenykész Ford Mustang GT4

A félelmetes Ford Mustang GT4 – a tavaly a világ legkelendőbb sportkocsijává előlépett Ford Mustang versenyváltozata – Goodwoodban lép először pályára európai közönség előtt.
A Mustang GT4 a Ford Performance és a Multimatic Motorsports közös tervezői munkájával készült, hogy világszerte sikeresen állhasson rajthoz az olyan bajnokságokon, mint a GT4 európai versenysorozat, a Pirelli World Challenge GTS/GT4 vagy az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, amit tavaly Billy Johnson és Scott Maxwell nyert meg egy Ford Shelby GT350R-C versenyautóval.
A privát versenyzők és csapatok július közepétől rendelhetik meg a Multimatic Motorsports cégtől a gépet, amit egy speciálisan átalakított 5,2 literes V8-as blokk hajt körülbelül 450 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm forgatónyomatékkal; a motor beállításai már megfelelnek a Balance of Performance szabályrendszer előírásainak.
A GT4 hajtásláncában szárazkarteres kenési rendszer, valamint a ZF által kifejlesztett kéttárcsás kuplung és lendkerék működik. A könnyű és kompakt, hatfokozatú szekvenciális Holinger sebességváltó már sok versenyen bizonyította, hogy pneumatikus működtetése révén gyorsan, pontosan és egyenletesen kapcsolja a sebességfokozatokat. Kis tömegű karbonszálból készül az első légterelő, a motorháztető, a légbeömlő nyílás, a hátsó diffúzor, a tető, a csomagtérajtó, az ajtók és a hátsó légterelő – és az ehhez szükséges szakmai tudást a Ford GT versenyprogram tapasztalatai alapozták meg.
A versenyszintű fékerőről hatdugattyús Brembo féknyergekkel felszerelt, 380 mm-es első féktárcsák és négydugattyús Brembo féknyergekkel szerelt, 313 mm-es hátsó féktárcsák gondoskodnak.

A kanyarbajnok Mustang

A Formula Drift bajnoka és a Drift Világbajnokság háromszoros első helyezettje, Vaughn Gittin Jr. egy különlegesen átalakított Ford Mustang RTR Spec 5-D drift-autóval tér vissza idén Goodwoodba.

Gittin Jr. másik gépe, a Monster Energy Nitto Tire Ford Mustang RTR Spec 5-D kiállítási darab a drift-sztár versenyautójára épül, és gépházában egy Ford Performance Aluminator XS motor lapul, ami a Vortech kompresszornak köszönhetően 750 lóerős teljesítményt ad le 8000 1/perc fordulatszámnál. A teljes egészében állítható futóművel finoman szabályozható a Mustang RTR irányíthatósága, a karbonszálas karosszériaelemek pedig csökkentik a tömeget, ami gyorsabb reakcióidőt biztosít.

A vadonatúj Fiesta

A Ford goodwoodi standjának látogató a vadonatúj Ford Fiestát is megismerhetik, amely most először mutatkozik be a brit nagyközönség előtt.
A vadonatúj Fiesta a jelenleg kapható legfejlettebb technológiájú autó az európai piacon, hiszen felszereltségében olyan kifinomult vezetősegítő rendszerek vannak, mint a Gyalogosészlelő, ami immár éjszaka is segít a gyalogosgázolások elkerülésében, vagy az első Ford Aktív Parkolóasszisztens, ami automatikusan fékez, megakadályozva a parkolás közbeni koccanásokat.
A csatlakozási rendszerek listáján megtalálható a B&O PLAY hangrendszer és a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer, valamint a tablet-stílusú érintőképernyők, amelyek mérete akár 8 colos is lehet. A vadonatúj Fiesta stílusos új külsőt és forradalmain új belső kialakítást kínál, ráadásul az autó minden eddiginél könnyebben személyre szabható. A modell felszereltségében most először jelenik meg a nyitható, a tető teljes hosszában végigfutó panoráma üvegtető, maga az autó pedig még élvezetesebb vezetési élményt nyújt.
A Fiesta több mint negyven évének eddigi legátfogóbb és legsokoldalúbb modellválasztékában olyan variánsokat találunk, mint a stílusos Fiesta Titanium, a Ford Performance izomautók hangulatát idéző Fiesta ST-Line és a nagyobb autók luxusát kínáló Fiesta Vignale, jövőre pedig további két változat érkezik: a Fiesta Active crossover és a 200 lóerős Fiesta ST.

Új S-MAX ST-Line

A Goodwoodban debütáló új S-MAX ST-Line a Ford sportos modellcsaládját gazdagítja, amelyben olyan autók szerepelnek, mint az Edge ST-Line, a Focus ST-Line, a Kuga ST-Line és a Mondeo ST-Line.
A Ford ST-Line modelljeit az erős és takarékos EcoBoost benzinmotorok és TDCi dízelek mellett sportos hangolású menetdinamika és merész stílusjegyek jellemzik.

Az új S-MAX ST-Line karosszériáját hátsó légterelő és sportos kiegészítők teszik látványosabbá, nem beszélve a 18 colos, Rock metálfényezésű és fekete középrészű könnyűfém keréktárcsákról, az első és hátsó lámpatestek fekete keretéről, valamint a különleges ST-Line logókról. Az üléseket, a középkonzolt, a váltókart, a szőnyegeket és a perforált bőrrel borított kormánykereket exkluzív, vörös varrás díszíti. Az utastér sportos hangulatát tovább erősíti az alumínium pedálsor, a fekete tetőkárpit és az ST-Line küszöbburkolat.
Az erős motorok kínálatában ugyanúgy szerepel a Ford 210 lóerős biturbó 2,0 literes TDCi dízele, mint a 240 lóerős, 2,0 literes EcoBoost benzinmotor. A 2,0 literes TDCi blokk 150 és 180 lóerős változataihoz az első- és az összkerékhajtás közt észrevétlenül kapcsoló Intelligens Összkerékhajtás is megrendelhető.

Izgalmas programok a Ford standján

A Ford háromszintes standjáról lenyűgöző kilátás nyílik a Goodwood Fesztiválra, és a látogatók a két felső szinten felállított távcsöveken keresztül követhetik nyomon az eseményeket.
A vendégek kipróbálhatják a Lépés izgalmát is, ami arra csábítja őket, hogy 4,5 méter magasról ugorjanak le egy légzsákra. A nézőket parkour-atléták is szórakoztatják, akik naponta nyolcszor mutatják be műsorukat egy 9 méteres platformon, gyönyörűen koreografált zuhanásokkal, pörgésekkel és szaltókkal nyűgözve le a látogatókat.
A Ford és a Team Sky elit kerékpárcsapat együttműködésének szellemében a látogatók versenyezhetnek a Team Sky kerékpáros szimulátorán; a virtuális futam résztvevői kézzel készített Pinarello versenybiciklikkel mérkőzhetnek meg egymással.
A vendégek egy hihetetlen, 360 fokos virtuálisvalóság-program segítségével a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) izgalmát is átélhetik.
A LEGO rajongóinak tetszeni fog az 1:3 méretarányú LEGO Ford GT versenyautó és az életnagyságú pilóta-figura. A 40.000 kockából álló LEGO versenyautó megépítése három hétbe telt. A minden részletében valósághű overallt és sisakot viselő LEGO autóversenyző 67.252 kockából készült; magassága 1839,6 mm, súlya 61 kg, és hét LEGO-építő 304 munkaórájával készült el.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Ford, Ford GT, Goodwood, Goodwood Festival of Speed, GT

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Mobil ügyfélpont a közösségi közlekedés még színvonalasabb kiszolgálásáért
Next Post: Toyota és a mesterséges intelligencia

Kapcsolódó cikkek

  • Egyre több elektromosautó-töltő érhető el az utakon Hírek
  • Emelkedő árak mellett fejlesztik a Mol Bubit januártól Hírek
  • Ja, a Magyar Suzuki növelte árbevételét tavaly Hírek
  • A Lambretta bemutatja az új zászlóshajóját Hírek
  • Semmi meglepő! Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése Hírek
  • Elképesztő, de már motorosrendőrt is játszhatnak a polgárőrök (FOTÓKKAL!) Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT