Gyári tuningcsomaggal válik személyre szabhatóvá a GR Yarisok viselkedése
A korábban csak a Kinto Factory exkluzív ajánlataként elérhető GR Yaris Morizo Selection testreszabhatósága és extra ereje már a Japán Toyota kereskedésekben is kérhető a GR Yaris modellekhez.
Hogy miért kell a GR Yarist továbbvadítani? Az autó mindössze 1110 kilós saját tömegéhez társított 1618 köbcentis, turbós háromhengeresének 272 lóerejét és 370 newtonméterét elnézve ez tulajdonképpen érthetetlen. Ennek ellenére a kis méregzsák nagyon népszerű a tuningkörökben, de a tulajdonosok leginkább a gyári tuningot részesítik előnyben. Erre korábban kizárólag a Kinto Factory sorozat különkiadásaként, a GR Yaris Morizo Selection csomagjával volt lehetőség, ám most a Toyota és a Kinto bejelentette, hogy vége az exkluzivitásnak. Innentől minden japán GR Yaris-vásárló megkaphatja az extra teljesítményt az autójába.
A teljesítmény optimalizálásáért a GR Yaris Performance Software 2.0 program felel. Ez lényegében egy chiptuning, ami a motor beállításait módosítva 370 newtonméterről 390 newtonméterre emeli a 3200 és 4000 közötti fordulatszám-tartományban a csúcsnyomatékot, mindezt persze a teljes görbe értékeinek javítása mellett. Ennél viszont jóval többet kínál a szoftver a testreszabhatóság terén: az autó viselkedése teljesen személyre szabhatóvá válik a csomaggal. A sofőrrel teljeskörűen összehangolható rendszer összesen 27 féle kombinációt kínál a gázreakció, az összkerékhajtás nyomatékelosztása és a kormányzás hangolási lehetőségeinek külön, egymástól függetlenül beállítható értékeivel.
Ezt ráadásul nem is kell autodidakta módon otthon, vagy egy pályanap alkalmával kitapasztalni, ami további hatalmas előnyt jelent a versenyzés szerelmeseinek. A GR Yaris vásárlói ugyanis akár úgy is dönthetnek, hogy konzultálnak egy GR-specialistával, aki segít nekik az ideális konfiguráció megtalálásában és kitapasztalásában. A személyre szabási lehetőségekkel kínált tuningcsomaghoz kérhető viszont egy még ennél is profibb extra szolgáltatás is.
Ha valaki nem megúszni szeretné a konfigurálás mozzanatait, hanem aktív részvétellel, de profi segítséggel kívánja végigcsinálni, arra is van megoldás. Ekkor a Toyota GR szakemberei által kijelölt és behatóan ismert versenypályán kell köröket megtennie a vásárlónak. A tesztkörökön a sofőr mozdulatait és döntéseit, valamint az autó viselkedésének adatait a GR-műhely specialistái begyűjtik és elemzik. Ezeknek az adatoknak a segítségével még pontosabban meghatározható, hogy a 27 variáció közül pontosan melyikkel hangolható a leginkább össze az autó viselkedése és a sofőr elvárásai.
Az olcsóbb, tesztkörök nélküli megoldás első alkalommal benne van a GR Yaris Performance Software 2.0 program árában, ami átszámolva nagyjából 400 ezer forintnak felel meg. Ha később ismét segítséget kérne a vásárló a beállítások módosításához, azt a jelenlegi árakkal számolva körülbelül 25 ezer forintért teheti meg. Ha a tesztkörös, adatelemzős módon kívánnak a tökéletes beállításra rábukkanni, akkor a tulajdonosnak nagyjából 43 ezer forintnak megfelelő japán jenre lesz szüksége a teszpályán töltött idő mellett.
A Toyota sportmodellje a bemutatója óta töretlen népszerűségnek örvend kiváló kezelhetősége és fenomenális dinamikája miatt. Amíg a Morizo Selection változat csak egy további lehetőséggel szolgált a palettában, addig a mostani bejelentéssel a teljes kínálat javult és színesedett.
Ennek ellenére annak sem kell csüggednie, aki a korábban exkluzív csomagot választotta. A Morizo Selection csomaghoz ugyanis vizuális módosítások egész sora is társult, az ülések díszvarrásait például a ROOKIE Racing színsémája szerint öltötték, illetve egyebek mellett Morizo-emblémákat és plaketteket is kapott az autó. Ezeket a hétköznapi GR Yaris nem kapja meg az extraként választható teljesítménynövelés és a feláras testreszabási lehetőségek mellé, így továbbra is egyedi és értékes marad a korábbi különkiadás.
Fotók: Toyota