Gyerekeknek szóló közlekedésbiztonsági animációs kisfilmeket készített a HUMDA

Egy hónapos online közlekedésbiztonsági kampányt indított a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. gyermekek számára. A legnépszerűbb videómegosztó oldalon megnézhető hat animációs kisfilm a gyalogos közlekedési szabályok, a láthatóság, a passzív biztonsági berendezések, a közlekedési tábla típusai, a kerékpáros közlekedés és a közösségi közlekedés, valamint a segítségnyújtás témaköreit járja körbe kicsiknek szóló hangnemben és vizuális feldolgozásban. A HUMDA célja, hogy minél kevesebb közúti közlekedési baleset történjen, ezért időről időre minden korosztályt megszólít kampányaival az Ügynökség.

A biztonságos közlekedéssel való ismerkedést nem lehet elég korán kezdeni, hiszen a fiatal korosztály, akik eleinte gyalogosan vagy kerékpárral közlekednek a különösen veszélyeztetett csoportba tartoznak. A HUMDA kiemelt célja a súlyos és halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának radikális csökkentése, ezért a korosztályi jellemzőknek megfelelő óvodai, általános iskolai szempontok alapján közlekedésbiztonsági animációs kisfilmeket készített az Ügynökség. Ennek a munkának fontos eleme a társadalom széleskörű, szemléletformáló edukációja, amely a nemzetközi jó gyakorlatok megismerésével és átvételével, innovatív technológiák bevonásával, valamint az Európai Unió és az ENSZ balesetmegelőzési irányelveinek figyelembevételével történik.

– A gyerekek a jövő közlekedői, így nem lehet elég korán kezdeni az edukációjukat. Kommunikációs szempontból azt vizsgáltuk meg, hogy milyen formában érhetjük el őket és a szüleiket, nagyszüleiket a leghatékonyabban. Az animáció egy örök megoldás, amely megfelelő formában és minőségben hosszútávon válhat mindenki hasznára. Online videómegosztó platformokat már rengetegen néznek ebben a korosztályban, így itt tudjuk őket a legjobban elérni. Bízunk benne, hogy ez a kampányunk is legalább olyan sikeres lesz, mint számos korábbi közlekedésbiztonsági aktívitásunk; a „Nem vagy egyedül az utakon” közlekedésbiztonsági reklámfilmjeinek például számos rangos hazai és nemzetközi elismerést kaptak – emelte ki Lázár László, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. kommunikációs vezetője.

https://www.youtube.com/watch?v=hROOe8lcFJE&list=PLHZSeSdgyZlxKyQC58VxlYdOjNvQEr3rq&index=1
https://www.youtube.com/watch?v=VZ_SCWspsL0&list=PLHZSeSdgyZlxKyQC58VxlYdOjNvQEr3rq&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=R4y_zRFdPIo&t=18s
https://www.youtube.com/watch?v=PAm2lgkEAM4&list=PLHZSeSdgyZlxKyQC58VxlYdOjNvQEr3rq&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=ZuMgJarMtJg
https://www.youtube.com/watch?v=lc60FrWPxaw&list=PLHZSeSdgyZlxKyQC58VxlYdOjNvQEr3rq&index=4