Gyűjtői klasszikusok közé került a Golf GTI

Sokan vannak, akik befektetési céllal vásárolnak veterán autókat. Számukra készített egy összeállítást a brit Classic & Sports Car magazin azokat a modelleket felsorolva, amelyek még nem túl drágák. Köztük van a VW Golf I GTI is.

Ideje felvenni a gyűjtendő kocsik listájára a Golfot, merthogy úgy fest, előbb-utóbb úgy felmegy az ára, mint a Bogáré, vagy a korai Transportereké.

Magyarországon is vannak megszállottak, akik néhány éve pár százezerért összevásárolták az itt-ott fellelhető T1-eket, sőt van olyan gyűjtő, aki több darabbal is rendelkezik. De igaza is van, mert éppen két éve állított be világcsúcsot egy első generációs Transporter, amikor a Barret-Jackson aukciósház árverésén 302,5 ezer dollárnál csapott le a kalapács. Az elmúlt öt évben lendületesen emelkedik az Egyesült Államokban a Transporterek értéke, és már nemcsak az ősi, első generációsoké, hanem – amint az aukciós házak adatai mutatják – a T2 is átlépte a 200 ezer dolláros álomhatárt.

A jó állapotban lévő, vagy teljesen felújított történelmi Bogarak 100 ezer dollár körüli árát pedig tovább emelte, hogy 2019. július 10-én legördült az utolsó Beetle is a mexikói Puebla VW-gyárában.

„Kultuszautóvá vált a Golf? Kétségkívül. És ezt nemcsak a minőségnek, valamint a folyamatos műszaki fejlesztésnek köszönheti, hanem annak is, hogy a külseje mindig is Golf maradt”. Nincs jobb bizonyíték arra, hogy egy modell elérte a kultusz-státuszt, mint az, ha egy szaklap a gyűjtendő klasszikusok közé sorolja. A Classic & Sports Car magazin ugyanakkor nemcsak „befektetési” tanácsot adott a listájával, hanem minden modellnél jelezte, hány angol fontért érdemes megvenni.