„Ha 2002-re gondolok, libabőrös leszek”

Thomas Biermaier, az ABT vezérigazgatója a Norisring előtt:

Ezen a héten jön a norisringi versenyhétvége (szombaton és vasárnap, mindkettő élőben a ProSiebenen 13 órától CEST). Ez a DTM szezon fénypontja és az ABT Sportsline hazai versenye. A bajor csapat már a nürnbergi Dutzendteich rövid, 2,3 kilométeres utcai pályáján ünnepelt erős érzelmekkel teli győzelmeket a DTM-ben, de el is hullajtott egy-két könnycseppet. Thomas Biermaier csapatfőnök és vezérigazgató visszatekint a történelemre.

Mire számíthatnak a DTM-rajongók a norisringi hétvégén?
Egy tiszta motorsport fesztivál. Amit az ITR az összes többi sorozattal összerakott, az minden tiszteletre méltó. Az időjárás előrejelzés szerint forró hétvége elé nézünk. Minden betonnal a Norisring olyan lesz, mint egy kemence. Mennydörgés és villámlás is előfordulhat. Szinte mindent tapasztaltunk a Norisringen. Remek versenyek elé nézek, sok izgalom és remélhetőleg az ABT Sportsline hazai győzelme.

Első alkalommal lesznek osztott selejtezők két csoporttal – jó ötlet ez?
Szerintem ez teljesen logikus, ha ennyi autó van a rövid pályán. Mindenkivel igazságosabb, különben nagy problémánk lenne a „leblokkolással”.

A Norisring az ABT Sportsline és az Audi hazai versenye. Otthoni előny is van?
Nem igazán. Sok év volt, amikor az ABT és az Audi nem nyert semmit a Norisringen, pedig szinte mindig mi voltunk az élen. De sok olyan Norisring pillanat is van, amire örömmel tekintünk vissza. Ha az első győzelmünkre gondolok, 2002-ben Laurent Aiellóval, még mindig libabőrös leszek. A tavalyi év után van mit pótolnunk a Norisringen. Már nagyon várjuk.

A Norisringen új könyv jelenik meg az ABT Sportsline 22 évéről a DTM-ben, és eljuttatják a cég barátaihoz és partnereihez. Melyik Norisring-történetekre emlékszel a legszívesebben, és melyikre nem annyira?
Az abszolút csúcspont a 2002-es verseny volt, ahol 72 kört vívtunk Bernd Schneiderrel, minden idők legsikeresebb DTM-pilótájával. Laurent Aiello az utolsó kanyarban megelőzte és megszerezte a győzelmet. Különösen szép pillanat volt 2013-ban is, amikor Mattias Ekström a Norisring győzteseként haladt át a célvonalon. Ezt dúsan megünnepeltük a parc-fermében. Néhány órával később a kulacs-ügy miatti kizárás lett a legkeserűbb pillanat.

Vissza a jelenlegi szezonhoz: Mi az általános benyomása a 2022-es DTM-ről röviddel a szezon első felének vége előtt?
Minden nagyon közel van egymáshoz. Minden apró részleten dolgoznod kell, hogy az élen legyél. Remek versenyzőink, jó csapataink és sok gyártónk vannak. A versenyek néha izgalmasabbak lehetnek. De ez egy kicsit annak a ténynek köszönhető, hogy viszonylag jó a teljesítménymérlegünk és sok rendkívül jó sofőrünk van. Az előzés egyszerűen nehéz, de biztos vagyok benne, hogy sok akciót és érdekes futamot fogunk látni, nem csak a Norisringen.

Mennyire volt fontos a szezon első két DTM-győzelme az egész csapat számára Imolában?
Nagyon fontos! Úgy gondolom, hogy ez mindenkinek terhelést jelentett a csapatban. De még ennél is fontosabb, hogy most szuper alapunk és jó irányunk van a következő versenyekre.

A csapat a vártnál nehezebbnek találta az Audi R8 LMS GT3 evo II verziójára való átállást?
Tavaly volt egy beállítási filozófiánk, amellyel gyorsak voltunk. Az új evo csomaghoz ez már nem fért száz százalékig. Kellett egy kis idő, mire kihoztuk belőle a maximumot. Azt hiszem, most megtaláltuk a megfelelő keveréket.

Arra számítottál, hogy René Rast ilyen gyorsan visszakerül a dobogó tetejére az első DTM-szezonban a GT3-as autókkal?
Hogy teljesen őszinte legyek: nem! De persze reméltem, hogy az lesz. Tudjuk, hogy ő a világ egyik legjobb versenyzője. A legnagyobb tiszteletet érdemli, hogy ilyen gyorsan átállt. Ismét láthatja, hogy az a kemény munka, amit ő, de mérnöke, Felix (Fechner) és az egész csapat is végez, meghozza gyümölcsét. A siker nem jön véletlenül.

Ricardo Feller szintén megnyerte első DTM-futamát – a harmadik hétvégéjén a DTM-ben és röviddel a 22. születésnapja után. Hogyan illeszkedik be a csapatba?
Abszolút szuper! Nagyon boldog vagyok vele – azzal, ahogy dolgozik és a karakterével. Tökéletesen illeszkedik a csapatba. És azt is megmutatja, milyen gyors a DTM-ben. Az első futamokban sok balszerencse volt, köztük két defekt is. Ha ez nem így lenne, már ott lenne a címért folyó küzdelemben.

Kelvin van der Linde nehezen kezdte az évet az erős 2021-es szezonja után. Hogyan segíthet neki a csapat, hogy visszakerüljön az élre?
Csak együtt és bizonyos könnyedséggel lehet megtenni. A külső kritikákra nem mindig tudsz azonnal reagálni. Csak hidegnek kell maradnunk és keményen dolgoznunk. Itt mindenkinek száz perc

Kelvinbe vetett bizalom. Tudjuk, hogy ő a világ egyik leggyorsabb GT3-as versenyzője. Hamarosan újra megmutatja.

A Norisring után a DTM nyári szünetet tart, de a csapat valószínűleg nem fog unatkozni az ABT Sportsline összes többi motorsport projektjén?
Úgy van. A Norisring után egyenesen Szardínia az Extreme E-vel. Az ABT és az Extreme E még nem nagyon passzol egymáshoz – ami a versenyeredményeket illeti. Ideje ezen változtatni. Tavaly másodikok lettünk Szardínián. Talán ezúttal egy dobogóra is sikerül. Mindenképpen keményen dolgozunk érte. Nagyon intenzív szakaszban vagyunk a Formula E visszatérésünk előkészítésével. A 2023-as csapat nagyrészt a helyén van, de még sok munka áll előttünk.

Az ABT Sportsline természetesen nem csak motorsporttal foglalkozik. Kelvin van der Linde egy ABT RS6-S-sel utazott Imolába, és nagyon el volt ragadtatva a járműtől. Mennyi motorsport van az ABT Sportsline kifinomult járműveiben?
Hardver szempontjából viszonylag kevés. Ha érzelmekben és szakértelemben gondolkodik, akkor sok minden van. Nálunk a „versenypályától az útig” szót szó szerint értjük közel 50 éve. Ez az ABT Sportsline DNS-e. És természetesen a versenyvilágból érkezett mérnökeink mindig eszmét cserélnek a tuningvilágból érkező kollégáikkal. Célunk, hogy minden járműből a legjobbat hozzuk ki – versenypályán és közúton egyaránt. Versenymérnökeink és versenyzőink hozzájárulása nagyon hasznos itt.

Összességében hogyan halad az üzlet az ABT Sportsline-nál? Az idők nem a legkönnyebbek…
Nagyon elégedettek vagyunk. Remek termékeink vannak az ABT Sportsline-nál és remek szellemiség az egész csapatban, aminek köszönhetően a Corona ellenére is volt két nagyon jó évünk. Példaértékű volt az osztályok együttműködése a koronajárvány idején. Mindenki tényleg mindent beleadott, hogy szembeszálljon ezzel a válsággal. tényleg nem panaszkodhatunk. Nagyon sok rossz dolog történik most a világban. Amikor panaszkodunk, nagyon magas szinten panaszkodunk.

Idézetek a DTM-versenyek előtt a Norisringen

Thomas Biermaier (csapatfőnök): „A két imolai győzelem nagyon jó volt az egész csapatnak. Sajnos nem volt idő ünnepelni – ezt vasárnap este pótoljuk a Norisringen, függetlenül az ottani futamok kimenetelétől. Tavaly a pálya megfelelt az R8-nak. Ezért is számítok arra, hogy ezúttal versenyképesek legyünk. Egy hazai győzelem a Norisringen minden bizonnyal valami nagyon különleges lenne. Arra számítunk, hogy az ABT sok rajongója és barátja tartsa a kezét nekünk. Nagyon várom a DTM hazai versenyünket és egy tiszta motorsport fesztivált.”

Kelvin van der Linde (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #3): „Van még egy kis dolgunk, hogy visszajussunk a tavalyihoz. Biztos vagyok benne, hogy a szezon vége előtt meg tudjuk csinálni – lehetőleg már a Norisringen. A hazai versenyünk jó hely lenne arra, hogy végre megfelelően kezdjük a szezont. Az Audi mindig jól teljesít ott.”

Ricardo Feller (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #7): „Ez lesz az első alkalom a Norisringen, és nagyon várom a hétvégét. Nehéz felmérnem, mert nem ismerem a pályát. Nagyon rövid, és azt hiszed, hogy könnyű, de szerintem nehéz. Általában azok a számok felelnek meg nekem, ahol nem hibázhatsz.”

René Rast (ABT Audi R8 LMS GT3 evo II #33): „A DTM-rajongók nagy látványosság elé nézhetnek. A Norisring mindig az év csúcspontja: sok néző, remek pálya, rengeteg autó és most először két selejtezőcsoport. Meg kell nézni, mely autók lesznek ott erősek. Sok jó és pozitív emlékem van a Norisringről, és remélem, ez így is marad…”

Tudtad, hogy …

… Felix Magath futballedző szombaton az ABT Sportsline csapatához látogat a Norisringen?

… Az ABT Sportsline pontosan 20 évvel ezelőtt nyert először a Norisringen Laurent Aiellóval?

… Az ABT Sportsline mindkét norisringi versenyt megnyerte a 2016-os szezonban szombaton Edoardo Mortarával és vasárnap Nico Müllerrel?

… Kelvin van der Linde Imola másnapján 26 éves lett?

… a dél-afrikai, aki Kempten közelében él, kapott egy légtisztítót az ABT partnertől, a HYLA-tól Imolában?

… az Antenne Bayern „Pénzt nem lehet megvenni” kampányának két nyertese a Norisringen vendégeskedik, és a szombati selejtezőt is az ABT Sportsline boxutcájáról tekintheti meg?

… Ricardo Feller már visszatért egy Audi R8 LMS pilótafülkéjébe két nappal az imolai győzelme után, a Spa 24 Hour tesztjén?

… René Rast az ABT partnere, a Scherer Sport múlt szombaton NLS-versenyen vett részt a nürburgringi NLS-ben, első győzelmét ünnepelve az NLS-ben?

… Kelvin van der Linde ellátogatott a Goodwood Festival of Speed-re, és kiszúrta győztes autóját a nürburgringi 24 órás versenyen?

… mindhárom ABT-pilóta, Hans-Jürgen Abt, Thomas Biermaier és Harry Unflath, az ABT sportmarketing-vezetője pénteken vendége lesz a B&M Marketing MotorsportLounge-jának a Norisringen.

este?

… Jürgen Tap a Hoch Zwei ügynökségtől már kétszer nyerte meg az ABT DTM Photo Challenge-t?

… nem csak profi fotósok, hanem rajongók is részt vehetnek a Photo Challenge-ben?

… a norisringi hétvégén ajándék lesz egy kézi hover az ABT és a HYLA cégtől és egy ABT kronográf, valamint az új, forró ABT könyv, a „Wir sind DTM” (We are DTM)?