„Ha egy üzlet beindul”… – Újból rekordot döntött a Honda Civic Type R
Tiago Monteiro Estorilban futott pályacsúcsot
- A 2 perc 1,84 másodperces köridőnél még soha nem ért el jobb eredményt elsőkerék-hajtású szériaautó Estorilban
- A WTCR-ben versenyző Tiago Monteiro közúti használatra is alkalmas, sorozatgyártású abroncsokkal futotta a körrekordot
- Miként a negyedik idei rekord is bizonyítja, a vadonatúj Civic Type R kategóriája leggyorsabb modellje
- A „Type R Challenge – 2018” névre keresztelt sorozat keretein belül Európa öt híresebb versenypályáján döntött, illetve dönt rekordot az új Civic Type R
Idén negyedjére villantotta meg elképesztő tudását az új Civic Type R. Az elsőkerék-hajtású, sorozatgyártású modell 2 perc 1,84 másodperc alatt gyűrte le a legendás estorili pályát, így a portugál rajongók is megismerhették kimagasló képességeit. A nagy teljesítményű, ferdehátú sportautót a Honda híres WTCR-pilótája, Tiago Monteiro vezette, sikerrel küzdve le a 4,2 kilométer hosszú pálya technikás szakaszait, beleértve a két hajtűkanyart és a rendkívül hosszú célegyenest is.
A kiváló eredményhez természetesen a Civic Type R kivételesen könnyű kezelhetősége és páratlanul dinamikus gyorsulása is hozzájárult – e tulajdonságok nélkül nem jött volna össze a körrekord a lassú és villámgyors szakaszokat egyaránt felvonultató aszfaltcsíkon. A hihetetlen tempót a 320 LE-s VTEC TURBO motor garantálja, míg a precíz irányíthatóságról a felfüggesztés és kormánymű gondoskodik.
A rekorddöntést követően Tiago Monteiro elmondta: „Úgy jöttünk ide, hogy megdöntjük az elődmodell által felállított körrekordot, de ez nem az a műfaj, ahol bármi is garantált lenne. Úgy értem, ez egy pályacsúcs, tehát egyáltalán nem volt könnyű dolgunk. Estoril megingathatatlan magabiztosságot követel a pilótától, és az új Type R erős, kifinomult és inspiráló – mindent megad, ami a kiváló eredményhez szükséges. Ezt bizonyítja, hogy megdöntöttük, sőt darabokra zúztuk a korábbi rekordot.”
Hozzátette továbbá: „A Type R elképesztően stabil, és fékrendszere is roppant hatékony, ezt fejeli meg a bivalyerős motor, ami valódi versenyautóvá varázsolja a modellt. Pályára hajtva el is felejti az ember, hogy közúti használatra is alkalmas, csak akkor jut újra eszébe, mikor a legnagyobb kényelemben hazahajt a száguldozást követően. Az új Civic Type R-rel hatalmas lépést tett a járműipar. Ez az autó egészen más, mint a többi: aerodinamikai teljesítménye, felfüggesztése, futómű-geometriája és erőforrása egyaránt a legmagasabb színvonalon áll.”
Az Estorilban beállított pályacsúcs a negyedik Honda-rekord az elsőkerék-hajtásúak kategóriában az idén. Az új Civic Type R már Silverstone-ban, Magny-Cours-ban, a Spa-Francorchampson és Estorilban is megdöntötte az elsőkerék-hajtású kategória körrekordját. Mindezt 2018-ban, úgyhogy igen mozgalmas, sikerekkel teli félévet tudhat maga mögött a Honda.
Nem volt ez másként 2016-ban sem, tudniillik a Civic Type R előző nemzedéke szintén csúcsot futott az estorili, a silverstone-i és a Spa-Francorchamps pályán, sőt a Hungaroringen is. A Type R Challenge – 2018 korábbi állomásának a Nürburgring Nordschleife adott otthont, ahol – 7 perc 43,8 másodperces idejével – ugyancsak a leggyorsabb fronthajtású, sorozatgyártású szériaautónak bizonyult a Civic Type R.
Az új Civic Type R-t a tizedik generációs Civic fejlesztési programjának keretein belül dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a híres „piros H-val” jelölt modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.
http://egyszermarlattamautot.hu/2018/07/02/harmadjara-is-csucson-a-civic-type-r/