Hála Istennek, csak egy Alfa Romeo Castagna Vittoria van a világon

A vizuális kihívásokkal teli egyedi különlegesség az Alfa Romeo Milanóra épül, és egy Busso V6-os hajtja.

Az Alfa Romeo története számos gyönyörű kétajtós modellt tartalmaz, de a képen látható egyedi különlegesség nem tartozik ezek közé. Az 1995-ös Castagna Vittoria, amelyet a Car & Classic hamarosan elárverez, nem az Alfa Romeo terméke, hanem az olasz Carrozzeria Castagna autóbusz-gyártótól származik. A nem szokványos stílust nehéz megemészteni, bár az Alfa Romeo rajongók és gyűjtők értékelhetik az ezzel járó egyediséget.

Az Alfa Romeo Castagna Vittoriát működő prototípusként mutatták be az 1995-ös Genfi Autószalonon, újjáélesztve az 1849 és 1954 között létező milánói karosszériagyártót. A modellt Gioacchino Acampora olasz autótervező írta, az Alfa Romeo 75 alapjaira építve ( az amerikai piacon Milano néven ismert).

A külseje nem hasonlít a donor járműhöz, a teljesen újratervezett karosszéria kézzel kalapált alumíniumból készült. Az arányok közelebb állnak a mechanikailag rokon Zagato Alfa Romeo SZ-hez, mint az eredeti 75-ös szedánhoz, hosszú első túlnyúlással, rövidebbnek tűnő tengelytávval, két ajtóval és aerodinamikus kupé-stílusú tetővonallal.

A Castagna Vittoria dühösnek tűnő arca az Opel Calibra fényszóróit ötvözi az ikonikus scudetto hűtőmaszk egyedi újraértelmezésével. Ez utóbbi a nagy lökhárító-beömlőnyílások és a modern Alfa Romeo Tonale-hoz hasonló markáns elosztó fölött lebeg. A kanyargós üvegház úgy néz ki, mint a későbbiekben a gyönyörű 8C Competizione-ban alkalmazott vonalak korai változata. Végül a Kamm-tail dizájn meglehetősen futurisztikus, egy hatalmas diffúzorra emlékeztet.



A kétüléses utasteret sötétzöld bőrrel borították, zöld Alcantarával és fa díszítéssel a műszerfalon és a sebességváltón. Kora ellenére minden hibátlannak tűnik, kopás nyomai nélkül.

A kihívást jelentő koncepciós megjelenés ellenére a Castagna Vittoria utcai legális, mivel sorozatgyártású járműre épül. A motorháztető alatt a 252 LE (158 kW / 255 LE) teljesítményű, pompás 3,0 literes V6-os Busso motor hangolt változata lapul. Az erőt a hátsó tengelyre egy 5-fokozatú kézi váltó továbbítja, nagy valószínűséggel megtartva az eredeti korlátozott csúszású differenciálművét. A Car & Classic szerint az autó „kiváló műszaki állapotban van”, élete nagy részét raktárban tölti. Ezt bizonyítja a 2500 km-es (1553 mérföld) kilométer-számláló állása, amely az Alfa Romeo 75 alátámasztásának egyik legjobban megőrzött példánya.

A prototípus alvázát egy új felfüggesztési rendszerrel frissítették, beleértve a Koni koaxiális lengéscsillapítókat mind a négy sarokban, és független tekercsrugókat elöl. A fékerő is javult a keresztbe fúrt szellőzőtárcsákkal és 6 dugattyús féknyergekkel ellátott Brembo fékeknek köszönhetően.

A nem szokványos sportautó becsült értéke 125-135 ezer font (155-166 ezer dollár), amit ritkasága és a megalkotásába fektetett munka mennyisége indokol. Az aukció november 15-22 között zajlik, de aki személyesen szeretné megnézni az Alfa Romeo Castagna Vittoriát, az ellátogathat a Milano Autoclassica kiállításra, ahol november 17-19. között kiállítják.