Harmadik generáció

Harmadik generáció – Hello hibrid

Az összes Yaris generációt úttörő szellem jellemzi, és a 2012-ben bemutatott harmadik generáció forradalmasította a kisautó piacot azzal, hogy bevezetett egy öntöltő hibrid opciót, és az eddigi legfejlettebb Yaris lett. A fejlesztés három évét a Hybrid Synergy Drive átfogó felülvizsgálatának szentelték, beleértve a motoralkatrészek mintegy 70 százalékának újratervezését, hogy a Toyota legkönnyebb és legkompaktabb hibrid rendszere legyen, anélkül, hogy a teljesítmény, a belső tér kényelme vagy a csomagtér terén kompromisszumot kötne. A Yaris a B-szegmens első öntöltő hibrid járműveként – újabb elsőség, amely az ikonikus típusnévhez fűződik – a Toyota elhivatottságának szimbólumává vált, hogy a hatékonyság és a stresszmentes vezetés hibrid előnyeit egyre növekvő számú vásárló számára tegye elérhetővé tegye. Emellett kifejezte a vállalat elkötelezettségét az öntöltő hybrid hajtásláncok teljes modellpalettára való kiterjesztése iránt. A legmodernebb kipufogógáz-visszavezetési technológiának és az elektromos vízszivattyúnak köszönhetően a hibrid rendszer 100 lóerős teljesítménye a kategóriájának élére emelte a Yarist teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás terén – arról már nem is beszélve, hogy elsőként elérhetővé tette a tisztán elektromos, helyi károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedést. A harmadik generációs Yaris nemcsak úttörő technikai előrelépést jelentett, hanem a stílusos, kifinomult külső dizájn terén is mércét állított fel, merész színválasztékkal és aerodinamikailag optimalizált karosszériaformával, amely kategóriaelső, 0,287-es légellenállási együtthatót ért el. 2017-ben a Toyota európai tervező és fejlesztő, valamint mérnöki csapatai vezető szerepet vállaltak a harmadik generációs Yaris frissítését célzó 90 millió eurós globális projektben, amely során több mint 900 új alkatrész került bevezetésre a formatervezés, a dinamikus teljesítmény és a biztonság javítása érdekében. Egy másik ötcsillagos Euro NCAP-besorolásra építve a Toyota Safety Sense technológiákat az arculatfrissítés részeként vezették be a kínálatban, ami ismét bizonyítja, hogy a biztonság alapfelszereltség a Yarisban, miközben a Toyota ED2 tervezőstúdiójában készült az új megjelenés, az első és a hátsó kialakítás változásaival, , szintén debütált. A Toyota 2017-es visszatérése a FIA Rally Világbajnokságba (WRC) a Toyota GAZOO Racing vezetésével a limitált kiadású Yaris GRMN kifejlesztéséhez vezetett, amely az első GRMN (amely a „Gazoo Racing” és a hangolást végző „Meister of Nürburgring” rövidítésekből áll össze) betűnégyest viselő Toyota lett. Európában gyártották és értékesítették. A Yaris GRMN hiteles sportautó-képességei biztosították, hogy mind a 400 darab elkeljen már azelőtt, mielőtt az autó a bemutatóterembe került volna. 2018-ban a Toyota GAZOO Racing által ihletett Yaris GR SPORT az első GR SPORT felszereltségű modellként jelent meg Európában. A GR SPORT modellváltozatok folyamatos sikere ahhoz vezetett, hogy a Toyota egy teljes modellcsaládot mutatott be Európában a sportos dinamizmus ihlette felszereltséggel, beleértve a Yarist, a Yaris Crosst, a Corollát, a C-HR-t, a RAV4-et és a Hiluxot.