• Egyéb

Három hónapja piacvezető szegmensében az új BMW 5-ös limuzin

A világ legnépszerűbb prémium üzleti modellje több mint 33 000 példányban talált gazdára múlt hónapban, amelynek köszönhetően a BMW Group új tizenegyedik havi értékesítési rekordot állított be. A vállalatcsoport novemberben több hálózatról tölthető modellt adott el, mint eddig bármelyik hónapban.

2017 novemberében tovább folytatódott a BMW Group stabilan emelkedő értékesítési növekedése, a világszerte átadott 220 649 darab új autó 5,2 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi értéket, miközben új novemberi rekordnak számít. BMW, MINI és Rolls-Royce márkáival a vállalatcsoport idén globálisan már 2 229 497 darab gépkocsit értékesített, amely 3,6 százalékos abszolút gyarapodást jelent.

„Rendkívül erős prémium márkáinkkal az összes személyautó-szegmensben jelen vagyunk, a világ elsőszámú prémium autógyártó vállalataként” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Az új BMW 5-ös sorozat iránt mutatkozó kimagasló érdeklődés is azt igazolja, hogy a felső-középkategória új etalonja ügyfeleink körében világszerte hatalmas népszerűségnek örvend. Novemberben ráadásul több tisztán elektromos és plug-in hibrid gépkocsit adtunk el – szám szerint 11 710 darabot –, mint ezelőtt bármelyik hónapban. Nagy várakozással tekintünk az év végi hajrá elé, hogy megünnepeljük az idén átadott százezredik hálózatról tölthető modellünket” – tette hozzá.

A BMW Group 2017 januárja és novembere között világszerte összesen 89 806 darab BMW i és BMW iPerformance modellt értékesített, amely 63,7 százalékkal haladja meg a 2016-os esztendőben regisztrált mutatót és a vállalatcsoport ügyfélkörének alternatív hajtásláncok iránt mutatott egyre intenzívebb érdeklődését tükrözi. Az új BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata például az Egyesült Államokban máris a típusra érkező megrendelések 22 százalékát teszi ki. Nagy-Britanniában élő ügyfeleink eközben idén novemberben háromból egy 3-as BMW-t ugyancsak a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal rendeltek meg. Az alternatív hajtásláncok iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfél-érdeklődést mi sem mutatja jobban, mint hogy már az idei év első tizenegy hónapjában is jelentősen több BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt talált gazdára (szám szerint 28 040 darab), mint az egész 2016-os évben (25 528 darab).

BMW önmagában 1 892 365 darab új autót értékesített globálisan az idei év első tizenegy hónapjában, amely az előző év hasonló időszakához képest 3,7 százalékos javulást jelent. A 186 346 darab gépkocsit számláló, új novemberi eladási csúcshoz a széleskörű modellpaletta mindegyik sorozata hozzájárult, a népszerűségi lista abszolút első helyén pedig az új BMW 5-ös sorozat trónol. Sikeres generációváltását követően a világ legismertebb prémium üzleti modellje csak idén novemberben 33 403 példányban kelt el, amely az egy évvel ezelőtti számok tükrében 19,7 százalékos fejlődés. Mint ilyen, az új BMW 5-ös limuzin immáron sorozatban harmadik hónapja piacvezető a prémium felső-középkategóriában. Az idei novembert eközben a BMW X modellcsalád két kimagasló terepjárója, a BMW X1 és a BMW X5 is erőteljes értékesítési mutatóval zárta. Amíg a portfólió legkisebb tagját 26 776 ügyfelünk választotta (18,5 százalékos emelkedés), addig az SAV szegmens kategóriateremtőjének harmadik nemzedéke 17 631 példányban kelt el (16,4 százalékos fejlődés).

MINI világszerte 33 993 darab új autót adott el idén novemberben, amely 7,6 százalékkal múlja felül a 2016 tizenegyedik hónapjában mutatott teljesítményt. Mindez a január és november közötti egész éves értékesítésre is pozitív hatással volt, az ez idő alatt eladott 334 205 darab új autó kereken 3 százalékos abszolút értékesítési növekedést jelent. November végén 73 686 darabon álló idei eladási mutatójával és modellsorozaton belüli 25,1 százalékos abszolút értékesítési gyarapodásával a MINI Countryman a portfólió legnépszerűbb tagjaként vette ki részét a brit prémiumgyártó idei sikersorozatából. Novemberben több mint tízből egy MINI Countryman modellt plug-in hibrid hajtáslánccal rendeltek meg ügyfeleink.

BMW Motorrad eközben 12 053 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte, amely 28,6 százalékkal szárnyalja túl az előző novemberi értéket. Január és november között a BMW Group kétkerekű divíziója 152 322 darab modellt adott el, eme 11,7 százalékos abszolút javulás pedig a márka erőteljes fejlődését tükrözi.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

Miközben az autóipar számos régióban értékesítési nehézségekkel küzd, a BMW Group a hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedés érdekében tovább folytatja globálisan kiegyensúlyozott vállalati stratégiáját. Idén novemberben a vállalatcsoport mindhárom főbb értékesítési régiójában nyereséget termelt.

2017. november Egy évvel ezelőtthöz képest 2017. január – november Egy évvel ezelőtthöz képest
Európa 96 288 +1,2% 998 005 +0,5%
  • Németország
25 751 -1,2% 281 713 -0,1%
  • Nagy-Britannia
17 918 -9,3% 220 126 -3,8%
Ázsia 78 324 +12,7% 769 643 +13,1%
  • Kína
55 293 +12,0% 542 362 +14,7%
  • Japán
6 836 +3,4% 71 147 +6,0%
Amerikai kontinens 40 898 +4,7% 402 033 -2,6%
  • USA
32 087 +4,5% 313 926 -4,2%
  • Latin-Amerika
4 579 +8,0% 45 287 +6,0%

 

A BMW Group értékesítési eredményei 2017 novemberében és az év első tizenegy hónapjában

2017. november Egy évvel ezelőtthöz képest 2017. január – november Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók 220 649 +5,2% 2 229 497 +3,6%
BMW 186 346 +4,8% 1 892 365 +3,7%
MINI 33 993 +7,6% 334 205 +3,0%
Hálózatról tölthető* 11 710 +63,5% 89 806 +63,7%
BMW Motorrad 12 053 +28,6% 152 322 +11,7%

*A BMW i3 tisztán elektromos kisautót, a BMW i8 plug-in hirbid sportautót, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt és a különböző BMW iPerformance modelleket egyesítő paletta