Három Toyota is szerepel Magyarország TOP10 legnépszerűbb autóinak listáján
A Toyota 2020-ban a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon toronymagasan végzett az első helyen, és nem csupán négy Toyota modell bizonyult kategóriája legnépszerűbb autójának hazánkban, de egyedüli autógyártóként Magyarországon a Toyota három modellje is bekerült a legkedveltebb újautók listájára a tavalyi évben.
A teljes magyarországi újautó piacon a Toyota 9,7%-os részesedéssel a harmadik, a valóban hazai forgalomban maradó újautóértékesítéseket mutató, az eladások mintegy 24%-át kitevő kivonásokkal tisztított újautó piacon azonban 12,3%-os piaci részesedéssel az első helyen végzett, és ezzel messze a legnépszerűbb autómárkának bizonyult a magyarországi újautó vásárlók körében.
Érdemes a kivonásokkal tisztított piaci adatokat megvizsgálni
Jól mutatja, hogy mennyire megtévesztő következtetésekre juthat az, aki csak a teljes piac adatait vizsgálja az a tény, hogy a teljes piac eredményeit alapul véve több olyan modell is bekerülne a legkedveltebb autók TOP10-es hazai listájába amelyeknek csak töredéke marad a magyarországi forgalomban, így nem is találkozhatunk velük ekkora számban az utakon. Annak köszönhetően ugyanis, hogy gyakorlatilag minden negyedik Magyarországon regisztrált új autó fél éven belül kivonásra kerül a hazai forgalomból, elég komoly eltérés figyelhető meg a teljes piacra vonatkozó adatokhoz képest, ha megnézzük, hogy a kivonások után autók szerepeltek a valóban magyarországi forgalomban maradó új autók TOP10-es listáján.
A világ évek óta legnépszerűbb autójával (Corolla), második legnépszerűbb autójával és egyben legkelendőbb SUV-jával (RAV4) és a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánjával (Camry) a világ TOP10 legkedveltebb autója közül évek óta egyedüli márkaként hármat is jegyző Toyota a teljes magyarországi piacon kettő (a Corolla a 7., a Yaris a 9. helyen), a kivonásokkal tisztított valós magyarországi újautó piacon pedig három modellel (a Corolla az 5., a Yaris a 6., a RAV4 a 9. helyen) végzett az első 10 között. A Toyota modellek tehát egytől egyig jobb eredményt értek el a valós piacon, de akadt a piacon több olyan modell is amely a kivonások után be sem fért a TOP10-be.
Beszédes, hogy a teljes piacot vizsgálva a TOP 10 modell összesített eladási darabszáma mintegy 42740 új autó, ami az összes eladott autó 28%-át jelenti, ebből 6870 darabbal 16%-ot képvisel a hetedik helyen végző Corolla és a kilencedik helyen végző Yaris. Ha azonban a valóban magyarországi forgalomban maradó autók eladásait mutató kivonásokkal tisztított újautó piac TOP10 autóját vizsgáljuk, azok összesített darabszáma mindössze 30755 új autó (a kivonások utáni összes eladott autó 27%-a), amiből immár három Toyota, az ötödik helyen végző Corolla, a hatodik helyen záró Yaris és a kilencedik helyen végző RAV4 részesedik 8437 darabbal, azaz 27%-al. A teljes piac TOP10 összesített darabszámához képest tehát még úgy is eltűnt 11985 autó, hogy közben 1833 darabbal belépett a RAV4. Ebből kikövetkeztethető, hogy a teljes piacon legnépszerűbb 10 modellből nem egy drasztikus mértékben került kivonásra a hazai forgalomból fél éven belül, teljesen megváltoztatva a valódi, kivonások utáni magyarországi népszerűségi sorrendet.
Nem csak a TOP10-ben vannak ott, de szegmensükben is élen a Toyota modellek
A Toyota modellek egyébiránt szegmens szinten is remekeltek: a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon a Hilux 38,5%-os, a Yaris 25,1%-os, a Corolla 24,5%-os míg a RAV4 21,9%-os szegmensrészesedéssel végzett kategóriája legkedveltebb autójaként, az Aygo 21,5%-os, a Proace Verso 17,3%-os, a Proace City Verso 16,8%-os, a C-HR 12,4%-os részesedéssel lett szegmense második legnépszerűbb modellje, a Land Cruiser pedig 15,2%-os részesedéssel végzett a harmadik helyen kategóriájában.
„Fontos visszajelzés számunkra, hogy a Toyota a TOP10 hazai autómárka közül egyedüliként nem is akármilyen, 15,8%-os növekedést elérve nem csupán piacvezetőként zárta a 2020-as évet a 20,6%-al visszaeső kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon, de modelljeink rendre kategóriájuk legkelendőbb autói között végeztek. Ráadásul a Toyota volt az egyetlen olyan autómárka, amelynek 3 modellje, a Corolla, a Yaris és a RAV4 is hazánk 10 legkeresettebb autója között végzett, olyan modellek között, amelyeknek vagy jelentősen alacsonyabb árfekvésű autók, vagy eladási darabszámaikat nagymértékben növelték olyan tényezők, mint a nagycsaládos autóvásárlási program vagy a sikeres szereplés nagy volumenű közbeszerzéseken. Ez jól mutatja, hogy az együtt a piac legszélesebb, jelenleg mintegy 18, hamarosan pedig 20 modellből álló környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját kínáló, 43%-ban hibrideket értékesítő Toyota és 97%-ban hibrideket eladó Lexus mind a magánvásárlók, mind a flottaügyfelek körében töretlenül növekvő népszerűségnek örvend, és modelljeink minden kategóriában a legkézenfekvőbb választások között szerepelnek. Úgy véljük, minden esélyünk meg van arra, hogy Toyota a 2020-ban magyarországi történetében először megszerzett piacvezető pozíciót 2021-ben is megőrizze, és a Lexus is tovább erősítse a prémium piacon betöltött magyarországi pozícióját.” – véli Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.