Hasít a digitális fizetés
Egymillió eladott jegynél jár a Budapest Pay&GO
Május végére mérföldkőhöz érkezett a Budapesti Közlekedési Központ Magyarországon egyedülálló digitális fizetési szolgáltatása, a Budapest Pay&GO: több mint 1 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított szolgáltatása – amelynél egyetlen mozdulattal történik a jegyvásárlás és -érvényesítés –, hónapról hónapra népszerűbb. Az M1-es metró vonalán és a 100E Repülőtéri Expressz járatain már minden harmadik jegyvásárlás Pay&GO-n keresztül történik.
Egyre jobban felértékelődnek a digitális fizetési megoldások a hazai közösségi közlekedésben. Jó példa erre a BKK tavaly tesztjelleggel bevezetett Budapest Pay&GO szolgáltatása, amelyen keresztül idén májusra már több mint egymillió jegyet adott el a társaság. A BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított rendszerének lényege, hogy egy mozdulattal lehet vonaljegyet vásárolni és egyben jegyet érvényesíteni, mindehhez pedig csak egy bankkártya vagy egy okoseszköz szükséges. Az újszerű technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani.
Itthon is egyre többen próbálják ki
A tavaly júniusban először a 100E Repülőtéri Expressz járatokon, majd októberben az M1-es metró vonalán is tesztjelleggel bevezetett digitális szolgáltatás jóval több, mint egy bankkártyás vásárlás, hiszen a tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik, de azt nem követi a papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmassá válik ugyanakkor arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.
„Az emberek a gyors, kényelmes és biztonságos fizetési módokat keresik. A Budapest Pay&GO jó példa erre, és pozitív elismerés az utasok részéről, hogy kevesebb mint egy év alatt egymillió jegyvásárlást valósult meg általa. Büszkék vagyunk arra, hogy a BKK-val együtt dolgozhatunk ezen az innovatív megoldáson, és a sikert látva reméljük, hogy Budapesten és országszerte még sok más közösségi közlekedési útvonalon is bevezetik ezt a technológiát” – mondta Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős vezetője.
„A K&H évek óta figyeli és elemzi az innovációs trendeket, és az emberek ahhoz való hozzáállását” – mondta Király Andrea a K&H Csoport lakossági divízióvezetője.
Hozzátette, tapasztalataik szerint a hazai cégek innovációs törekvéseit leginkább az jellemzi, hogy hatékonyságukat javítva megteremtsék azon feltételeket, amelyekkel képesek gyorsabban reagálni, illetve meglévő ügyfélkörüket jobban kiszolgálni, termékeik vagy szolgáltatásaik minőségének javításával. „Örülünk, hogy partnerek lehetünk ennek a népszerű, széles körben elterjedt megoldásnak a megvalósításában”.
A BKK tapasztalatai alapján egyre többen próbálják ki a rendszert, jelenleg a budapesti repülőtéri járatokon utazók 34 százaléka, az M1-es metróval közlekedők közül pedig minden harmadik jegyvásárlás történik a Pay&GO-n keresztül. Azok közül, akik így vásárolnak jegyet, minden második utas valamilyen okoseszközt használ.
„Örömmel látjuk, hogy ez a nemzetközi szinten is bevált és jól működő, papírmentes digitális megoldás itthon is egyre népszerűbb. A BKK eltökélt célja, hogy a jövőben is további lépéseket tegyen a digitális fejlesztések területén, amellyel még egyszerűbbé, vonzóbbá és versenyképesebbé válik a közösségi közlekedés. A Budapesti Közlekedési Központ a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról” – mondta el a szolgáltatásra vonatkozó jövőbeli tervekről Diószegi Ágnes, a BKK ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese.
A Budapest Pay&GO használatáról az alábbi linken lehet részletesen tájékozódni.
Budapesti Közlekedési Központ