Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Hasít a Lexus és a Toyota

Posted on 2017.07.05. By AztaCARom

A világ legnagyobb, egyben leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a világ vezető hibrid prémium gyártójaként aposztrofált Lexus növekedése hazánkban is nagyságrendekkel megelőzte versenytársait az első félévben: a január és június között mindössze 13,5%-val bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a Toyota 57,1%-al, míg a Lexus 139,6%-al növelte értékesítéseit, úgy, hogy a hazai TOP20-ban egyetlen gyártó sem tudott a Toyotáéhoz hasonló növekedést felmutatni.

Miközben a környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntögető világelső Toyota a hazai piac bővülésének üteménél négyszer gyorsabban, 57,1%-al növelte értékesítéseit, addig a márkák magyarországi rangsorában előtte álló négy gyártó közül három lassabban növekedett, mint a piac, azaz piaci részesedést veszített az első félévben. A 2 százalékpontos részesedés növekedéssel 7,3%-os piaci részesedést elérő 4656 új autó értékesítésével ötödik helyen álló, szédületesen dinamikus növekedést produkáló Toyota egyébiránt a valós hazai értékesítéseket figyelembe (az adatokat megtisztítva a re-exporttól) 8,2%-os piaci részesedéssel már most a negyedik helyen áll hazánkban. Modelljeinek legendás megbízhatósága és alacsony üzemben tartási költségei, illetve a hibrid meghajtás rohamosan növekvő népszerűsége révén egyébiránt a japán márka a flottapiacon folyamatosan és intenzíven teret nyer: az első félévben elért 78%-os flottapiaci növekedést a flottapiac TOP15 szereplője közül egyetlen márka sem tudta még csupán megközelíteni sem. A Toyota ennek köszönhetően értékesítéseiben az első félévben sikerrel növelte 52,9%-ra a flottaeladások arányát a tavaly ugyanebben az időszakban elért 46,7%-ról.

Mindezzel egy időben a Toyota luxus márkája, a prémium szegmens legszélesebb hibrid modellportfóliója révén a luxusautók piacát újrafogalmazó Lexus is egészen elképesztő sikereket könyvelhet el hazánkban: az első félévben Magyarországon elért 139,6%-os növekedés révén a márka hatszor gyorsabban növelte értékesítéseit, mint a 22,2%-al bővülő prémium piac. A január és június között 321 új autó értékesítésével a hazai prémium piacon ötödik helyen álló Lexus ezzel úgy ért el 2,6 százalékpontos növekedéssel 5,1%-os prémium piaci részesedést, hogy az előtte álló négy versenytársából három közben piaci részesedést veszített. Mindehhez a Toyotához hasonlóan a Lexus esetében is hozzájárultak a flottapiaci sikerek: a japán prémium márka az első félévben 129,9%-al növelte flottaeladásait, nagyságrendekkel nagyobb flottapiaci növekedést produkálva, mint a TOP5-ben szereplő versenytársai.

A két márka látványos flottapiaci előretörésére kétségkívül jó hatással volt a dízel vásárlások egyre gyorsuló ütemű visszaszorulása, amelynek legnagyobb nyertesei a környezetbarát, városi használat során akár 60-70%-ban elektromos üzemmódban működő, külön hálózati töltést nem igénylő, emellett pedig elképesztően alacsony üzembentartási költségeket kínáló hibrid modellek lehetnek. E tekintetben pedig a hibrid technológiát jegyző, annak fejlesztésében valamennyi versenytársukkal szemben évtizedes előnyt élvező Toyota és Lexus verhetetlennek tűnik: a drasztikusan növekvő (három év alatt megnégyszereződő) hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét ez a két márka jegyzi. Mindez persze nem meglepő, ha tudjuk, hogy a Toyota esetében már ma gyakorlatilag minden harmadik Magyarországon eladott autó hibrid (egyes modellek, így a C-HR vagy a RAV4 esetében akár négyből három), míg a Lexus esetén a hibrid eladások megközelítik a 100%-ot. A teljes piac tekintetében az első félévben a Toyota és a Lexus közös piaci részesedése így elérte a 7,8%-ot, a re-export nélküli, valós hazai piacon pedig a 8,8%-ot azaz minden 11. hazai újautó vásárló a világelső japán gyártó valamelyik modelljét választotta.

„Gyakorlatilag minden modellünk kiválóan teljesített az idei év első félévében, a legdinamikusabb növekedést ugyanakkor a dízel értékesítések a piacon általánosan tapasztalható fokozatos visszaszorulásával azon modelljeink produkálták, amelyekhez elérhető a környezetbarát és rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínáló hibrid technológia. Ezek közül is a Toyota esetében kiemelésre érdemesek a rendkívül magas hibrid aránnyal vásárolt RAV4 és vadonatúj C-HR SUV modelljeink, utóbbi egymaga a tavalyi év azonos időszakához viszonyított növekedésünk egyharmadát adta. Hasonló sikereket könyvelhetett el a Lexus esetében az NX és RX SUV, amelyek együtt márka első féléves eladásainak mintegy 80%-át tették ki.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős országigazgatója.

„Mindez összhangban van az SUV szegmens és a környezetbarát hibrid technológia látványos világszintű és európai térnyerésével, amelynek a Toyota és a Lexus egyértelmű éllovasa. Annak köszönhetően, hogy márkáink a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálják, és a hazai hibrid értékesítések mintegy négyötödét teszi ki, az idei év első félévben 2,5 óránként értékesítettünk egy környezetbarát hibrid modellt Magyarországon. Mindehhez természetesen nagyban hozzájárul az is, hogy a magánvásárlók mellett immáron flottaügyfeleink is a hibrid modelleket tekintik a legjobb választásnak.” – teszi hozzá László Richárd.

„Vélhetően nem kis mértékben a hibrid modelljeink kínálta előnyök azok, amelyek okán a svájci székhelyű ICERTIAS intézet magyarországi felmérése szerint a magyarországi vásárlók a ’Családi gépkocsik’ körében a Toyotát tartják a legjobb ár/érték arányt kínáló autómárkának. Erre reflektálva teljes személyautó portfóliónkra vonatkozóan egyedi ’Best Buy’ ajánlatokkal várjuk ügyfeleinket márkakereskedéseinkben.” – avat be Réthelyi Nándor, a magyarországi értékesítési és hálózatfejlesztési vezetője.

„Ez természetesen az értékesítései eredményekben is megmutatkozik: a Toyota esetében a Yaris és a Verso az idei év első hat hónapját tekintve szegmensének első helyén áll, a Hilux éppen csak lecsúszva az első helyről a második helyen végzett, de szegmensének dobogós helyén zárta az első félévet a RAV4, a C-HR és az Auris-Corolla páros is, hasonlóan a Lexus két sikermodelljéhez, az NX-hez és RX-hez.” – teszi hozzá Réthelyi Nándor.

Az első félévben a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, hibrid hajtással is elérhető Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 19,6%-a), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14,7%), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (13,4%), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12,3%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11,1%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10,6%), és az egyterű szegmens nagy favoritja, ott második helyen álló Verso (9,1%) bizonyultak. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (a Lexus hazai értékesítéseinek 49%-a) és RX (32%) SUV modellek vitték a prímet, de az idén megújult IS (8%) és a GS luxus szedán is jól teljesített.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, car, jármű, kocsi, Lexus, népszerűség, növekedés, siker, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kia Stonic
Next Post: Ez az, ami kéne!

Kapcsolódó cikkek

  • Az új szlovén kormány megszünteti az üzemanyagár-stopot Hírek
  • Esik hó… Keresztbe fordult kamion miatt lezárták a 3-as utat Gödöllőnél Hírek
  • Hét kilométeres kerékpárút épül Esztergomban Hírek
  • WHO-tanúsítványt kapott a Toyota vakcinaszállító hűtőkocsija Ctrl+C - Ctrl+V
  • Év Női Autója díjazott az Audi e-tron GT Ctrl+C - Ctrl+V
  • Átadták Németországban a Debrecenben is beruházó CATL első európai gyárát Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT