Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Használt autós tanácsok (3.)

Posted on 2019.04.15.2021.11.09. By Iroda Távirati

Ne dőljön be a kevés kilométernek

Egy rosszul karbantartott autó balesetveszélyes, tehát életveszélyes is lehet. Az órapörgetés is ilyen veszélyeket okoz. Elmondjuk, hogyan.

A futásteljesítmény meghamisítása miatt a vevők a reális árnál magasabb összeget fizetnek, hiszen azt hiszik, hogy öreg ugyan az autó, de alig használták. De az órapörgetéssel kapcsolatban nem ez a legnagyobb baj. A megtett kilométerek számához kötött átvizsgálások, karbantartások, alkatrészcserék elmaradása miatt ugyanis a balesetveszély kockázata is nagyobb. Lássunk egy példát.

A különböző gyártmányoknál 180 – 210 ezer kilométeres futásteljesítmény között jön el az idő, hogy a szokásos motorolaj, szűrő, egyebek mellett komolyabban is hozzá kell nyúlni a motorhoz. Így például cserélni kell a vezérműszíjat és tartozékait (szíjvezető és feszítő görgők), illetve, ha a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja meg, akkor azt is cserélni kell.

De mi van akkor, ha olyan kocsit veszünk, ami valójában megtett 180 ezret, de a visszapörgetés után csak 80 ezret mutat az óra? Azt hisszük, hogy a nagy szervizig van még 100 ezer kilométerünk, de így fennáll a veszélye, hogy az elmaradt csere miatt a vezérműszíj elszakad, és károsodik a motor. Ugyanez áll a fékbetétek cseréjére is, csak akkor már életeket is veszélyeztet a szervizelés kihagyása. 

Mivel az eladót semmilyen jogszabály nem kötelezi az autó előéletének tisztázására, a vevőnek résen kell lennie, ha használt autót vesz. Tehát fontos, hogy ellenőrizzük a kiszemelt autó előéletét. Hogy miért? Arról ITT írtunk korábban. Arról pedig ITT, hogyan döntsük el, megbízható-e az eladó. 

Amennyiben ezeket a lépéseket kihagyjuk, a mit sem sejtő magyar tulajdonos sok esetben csak a márkaszervizben szembesül azzal, hogy olyan kocsit vett, aminek az óráját több százezer kilométerrel visszapörgették. Az autóvásárlók érdekében ugyanakkora Das WeltAuto kétszer is végez állapotfelmérést: az elsőt a kocsi megvásárlása, a másodikat a szükséges javítások után, az értékesítés előtt. Szóval ne ringassuk magunkat rózsaszín illúziókban, egy tíz éves autó a reális futásteljesítménye 250 ezer kilométer körül van. Hiába mutat az óra százezerrel kevesebbet, az alkatrészek kopottságán az órapörgetés nem változtat: pár éven belül törvényszerűen elő fognak jönni a költséges hibák. A kilométeróra állást egyébként érdemes a Jármű Szolgáltatási Platformon ellenőrizni, amire  írtunk korábban.

A külföldről behozott autók nagy része 10 évnél idősebb, így csábító a lehetőség, hogy az ember 1,5-2 millió forintért hozzájuthat egy Audihoz, egy Volkswagenhez vagy egy BMW-hez. Azonban tíz éves kor fölött a költséges javítások gyakran pénztemetővé teszik az olcsón vett gépkocsit. Egy idős autó műszaki állapotának szinten tartása sokba kerül, ugyanakkor a karbantartás nem értéknövelő tényező. Különösen igaz ez az ismeretlen előéletű, leggyakrabban pörgetett kilométerórás import autók esetében.

dasblog.hu

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A BMW Group márciusi eladásai több régióban is meghaladták a piaci trendeket
Next Post: Sebestyén Péter négy pontot szerzett Hollandiában

Kapcsolódó cikkek

  • Az előző évhez képest nőtt a kisebb autók aránya a behozatalban Ctrl+C - Ctrl+V
  • Halálra gázolt egy busz egy gyalogost Hírek
  • Egymillió forintot nyer a HUMDA SIM LIGA szimulátorbajnokság győztese Ctrl+C - Ctrl+V
  • Egy ember meghalt, miután egy migránsokat szállító kisteherautó felborult (fotókkal) Hírek
  • A Lexus UX 300e a dizájn diadala Bemutató
  • Íme a a pickup-világ csúcsragadozója Bemutató

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Így ne legyünk vezetők
  • Nem is gondolnánk, mennyi információt rejthet egy csepp vér
  • A Manó Könyvek könyvheti újdonságai és programjai
  • A lisztérzékenység több, mint egy divathóbort
  • Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
  • „This is the land of Audi”
  • Van képünk hozzá (23.06.05.) –  Egyedi Leclerc bukó és overál
  • A három szabadedzés és az időmérő után a futamot is behúzta Verstappen
  • Van képünk hozzá (23.06.04.) –  Toyota Yaris
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Horvátországban természeti katasztrófák előrejelzésére kifejlesztett rendszert vezetnek be a teszteket követően
  • A sikeres tesztidőszak után újabb kétszáz budapesti kukára kerül fedő a madarak miatt
  • Kiiktatta irányítóját egy MI-vezérelt drón egy teszt során
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Újabb termékek árát csökkentette a PENNY
  • Egészéges sütést kínál a Sage legújabb minisütője
  • Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek
  • A 2. a 42 Restaurant
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT