Hat kilométerre kapaszkodott fel ez a Porsche
Az Ojos del Salado (szó szerint: sós szemek) az Andok második legmagasabb hegye, Argentína és Chile határán. A 6962 méter magas hegy az Atacama-sivatagban van, ezért éghajlata nagyon száraz. Hó csak a hegycsúcson van, télen viszont ez a legmagasabb vulkán a világon. A csúcsot persze nem lehet járművel elérni, de a hatezer méteres magasság elérhető, ahogyan 2017-ben már elérte egy Honda Africa Twin, két éve pedig a Mercedes az Unimogjával, de ezek ugye kemény terepre való célszerszámok, amit a Porsche 911-ről nem mondhatunk el.
A Romain Dumas által vezetett, 6 007 méterig feljutó 911-est a gyári szériamotor, a turbófeltöltős hathengeres boxer hajtotta, amely idelenn 443 lóerős. Odafönn azonban mínusz 30 Celsius-fok és a tengerszinthez képest feleannyi oxigén várta.
Maga a 911 kiváló alapnak bizonyult, és a Porsche fejlesztőmérnökei a Romain Dumas Motorsporttal szorosan együttműködve szabadjára engedték kreativitásukat, hogy a kocsit felkészítsék a hegyvidék által támasztott különleges igényekhez.
A kísérlet két autóját először bőven kibélelték bukócsövekkel, aztán szénszálas ülésekkel és hevederekkel szerelték fel, hogy megfeleljenek az ilyen projekt által megkövetelt biztonsági követelményeknek. Ezután 35 centire emelték a kocsi hasmagasságát, és az eredeti hétfokozatú kézi sebességváltó rövidebb áttételeket kapott, így lehetőség nyílt a precíz, finom gázadásra alacsony sebességnél.
Emellett kellett egy csörlő az autó elejére, és beépítettek kézi, kapcsolható differenciálzárakat, de kicsit babrálni kellett a karosszériával is, hogy elférjenek a 310 mm széles terepabroncsok.
dasblog