Hatalmas sikert aratott a Lexus a Super GT versenysorozatban
Thaiföld, Chang SUPER GT FUTAM: a Lexus LC500 nem csupán megszerezte idei első győzelmét, de a dobogót is kisajátította, így a sorozat negyedik futama után a japán prémium márka egyéniben is csapatban első helyen áll a GT500 géposztályban.
A GT500 osztályban a 39. rajtszámú DENSO KOBELCO SARD LC500 Heikki KOVALAINEN / Kamui KOBAYASHI pilótákkal megszerezte idei első győzelmét a Lexus LC500 számára a Thailand Chang International pályán, az Autobacs Super GT 2018 versenysorozat futamán. A Lexus LC500 gyakorlatilag kisajátította a dobogót – a 6. rajtszámú WAKO’S 4CR LC500 a Kazuya OSHIMA / Felix ROSENQVIST párossal ugyanis a második helyen végzett, míg a 19. rajtszámú WedsSport ADVAN LC500 a Yuji KUNIMOTO / Kenta YAMASHITA párossal a harmadik helyen futott be. A GT300 osztáyban a 31. rajtszámú Toyota Prius GT Koki SAGA / Kohei HIRATE pilótákkal a második helyet szerezte meg, míg a a 60. rajtszámú SYNTIUM LMcorsa Lexus RC F GT3 a Hiroki YOSHIMOTO / Ritomo MIYATA párossal pedig harmadik lett.
Heikki KOVALAINEN (39. rajtszámú DENSO KOBELCO SARD LC500):
„Remek érzés, hogy megnyertük a versenyt Kamui-sannal. Az idény eleje igazi hullámvasút volt számunkra – katasztrófával az első fordulóban Okayamában, aztán egy jól sikerült futammal Fujiban, majd egy újabb katasztrófával a harmadik fordulóban Suzukában, ahol én hibáztam. Szóval, kellett egy jó eredmény végre, mert nagyon keményen dolgoztunk a problémáink megoldásán. Tegnap jól sikerült az időmérő edzés, sikerült a mezőny elején maradnunk, ezért nagyon boldog vagyok.”
Kamui KOBAYASHI (39. rajtszámú DENSO KOBELCO SARD LC500):
„Első alkalommal versenyeztem ezen a pályán, ezért őszintén szólva mielőtt idejöttünk, nem számítottam győzelemre. Az előző futam harmadik fordulójában, Suzukában sem az időmérőn, sem a versenyen nem én vezettem. A Fujiban megrendezett második forduló idején a FIA Hosszú távú Világbajnokság (WEC) futamán indultam, így elég sok idő eltelt az utolsó versenyzésem óta az LC500-assal az első fordulóban, Okayamában. A csapat nagyon keményen dolgozott, és én nagyon örülök, hogy sikerült győznünk. Szeretném megköszönni a csapatnak, hogy mindent megoldott, amire szükség volt, és nagyra értékelem azt is, ahogy Heikki hajtott, így egy első helyen álló autót adott át nekem. Nem volt könnyű verseny, de igyekeztem mindent megtenni azért, hogy kihasználva a Heikki által megszerzett előnyt, megőrizzem az első helyet. Kazuya (Oshima) és Yuhi (Sekiguchi) szintén jól helytálltak a futamon.”
GT500 géposztály futam eredmények
Po |
No. |
Autó |
Pilóta |
Körök |
Idő/Kül. |
Q |
WH |
1 |
39 |
DENSO KOBELCO SARD LC500 | Heikki Kovalainen / Kamui Kobayashi |
66 |
1:36’42.825 |
3 |
30 |
2 |
6 |
WAKO’S 4CR LC500 | Kazuya Oshima / Felix Rosenqvist |
66 |
2.86 |
11 |
28 |
3 |
19 |
WedsSport ADVAN LC500 | Yuji Kunimoto / Kenta Yamashita |
66 |
12.969 |
6 |
4 |
4 |
38 |
ZENT CERUMO LC500 | Yuji Tachikawa / Hiroaki Ishiura |
66 |
38.836 |
13 |
36 |
5 |
16 |
MOTUL MUGEN NSX-GT | Hideki Mutoh / Daisuke Nakajima |
66 |
42.813 |
1 |
2 |
6 |
12 |
CALSONIC IMPUL GT-R | Daiki Sasaki / Jann Mardenborough |
66 |
43.449 |
7 |
26 |
7 |
17 |
KEIHIN NSX-GT | Koudai Tsukakoshi / Takashi Kogure |
66 |
1’05.798 |
2 |
42 |
8 |
1 |
KeePer TOM’S LC500 | Ryo Hirakawa / Nick Cassidy |
66 |
1’06.628 |
12 |
52 |
9 |
64 |
Epson Modulo NSX-GT | Bertrand Baguette / Kosuke Matsuura |
66 |
1’10.271 |
14 |
2 |
10 |
36 |
au TOM’S LC500 | Kazuki Nakajima / Yuhi Sekiguchi |
65 |
1 Lap |
10 |
28 |
GT300 géposztály futam eredmények
Po |
No. |
Autó |
Pilóta |
Kör |
Idő/Kül. |
Q |
WH |
1 |
11 |
GAINER TANAX GT-R | Katsuyuki Hiranaka / Hironobu Yasuda |
61 |
1:38’01.838 |
4 |
34 |
2 |
31 |
TOYOTA PRIUS apr GT | Koki Saga / Kohei Hirate |
61 |
3.569 |
14 |
34 |
3 |
60 |
SYNTIUM LMcorsa RC F GT3 | Hiroki Yoshimoto / Ritomo Miyata |
61 |
8.712 |
16 |
20 |
4 |
65 |
LEON CVSTOS AMG | Haruki Kurosawa / Naoya Gamou |
61 |
9.078 |
1 |
40 |
5 |
87 |
LEGAL FRONTIER LAMBORGHINI GT3 | Kimiya Sato / Yuya Motojima |
60 |
1 Lap |
9 |
|
6 |
88 |
MANEPA LAMBORGHINI GT3 | Kazuki Hiramine / Andrea Caldarelli |
60 |
1 Lap |
DSQ |
30 |
7 |
0 |
GOODSMILE HATSUNE MIKU AMG | Nobuteru Taniguchi / Tatsuya Kataoka |
60 |
1 Lap |
7 |
24 |
8 |
7 |
D’station Porsche | Tomonobu Fujii / Sven Muller |
60 |
1 Lap |
15 |
40 |
9 |
34 |
Modulo KENWOOD NSX GT3 | Ryo Michigami / Hiroki Otsu |
60 |
1 Lap |
8 |
6 |
10 |
96 |
K-tunes RC F GT3 | Morio Nitta / Yuichi Nakayama |
60 |
1 Lap |
5 |
42 |
15 |
35 |
arto RC F GT3 | N.Charoensukhawatana / N.Hortongkum |
59 |
2 Laps |
17 |
|
|
30 |
TOYOTA PRIUS apr GT | Hiroaki Nagai / Kota Sasaki |
34 |
27 Laps |
20 |
|
Egyéni bajnokság (GT500)
Po |
No |
Pilóta |
Össz. |
1 |
39 |
Heikki Kovalainen |
35 |
2 |
100 |
Naoki Yamamoto / Jenson Button |
32 |
3 |
23 |
Tsugio Matsuda / Ronnie Quintarelli |
31 |
4 |
6 |
Kazuya Oshima / Felix Rosenqvist |
29 |
5 |
1 |
Ryo Hirakawa / Nick Cassidy |
29 |
6 |
38 |
Yuji Tachikawa / Hiroaki Ishiura |
26 |
9 |
39 |
Kamui Kobayashi |
20 |
11 |
39 |
Sho Tsuboi |
15 |
12 |
36 |
Yuhi Sekiguchi |
15 |
13 |
19 |
Yuji Kunimoto / Kenta Yamashita |
13 |
15 |
36 |
James Rossiter |
8 |
17 |
36 |
Kazuki Nakajima |
7 |
Csapatszintű bajnokság (GT500)
Po |
No |
Csapat |
Össz. |
1 |
39 |
LEXUS TEAM SARD |
44 |
2 |
100 |
TEAM KUNIMITSU |
43 |
3 |
23 |
NISMO |
42 |
4 |
6 |
LEXUS TEAM LEMANS WAKO’S |
41 |
5 |
1 |
LEXUS TEAM KeePer TOM’S |
41 |
6 |
38 |
LEXUS TEAM ZENT CERUMO |
37 |
10 |
36 |
LEXUS TEAM au TOM’S |
26 |
11 |
19 |
LEXUS TEAM WedsSport BANDOH |
23 |