Hatoldalú együttműködés Debrecen térségének közösségi közlekedésfejlesztése érdekében
A mai napon (SIC) az Innovációs és Technológiai Minisztérium, Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata, a MÁV Zrt., a MÁV-START Zrt., a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. és az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. együttműködési megállapodást kötött amelynek célja – a kormányzati, önkormányzati és szolgáltatói célkitűzéseknek megfelelően – a Debrecen térségét érintő közösségi közlekedési infrastruktúra- és szolgáltatásfejlesztés összehangolása.
Az együttműködési megállapodást az érintett szervezetek képviseletében Tóth Péter közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkár, Barcsa Lajos, Debrecen alpolgármestere, Völgyesi Zsolt Károly, a MÁV Zrt. általános és műszaki vezérigazgató-helyettese, Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója és Pelcz Gábor, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója látta el kézjegyével a XIV. Regionális közlekedés aktuális kérdései konferencia nyitóeseményeként Debrecenben.
A megállapodás fontos célkitűzése a Debrecen térségében tervezett közlekedési hálózat- és infrastruktúrafejlesztési elképzelések rendszeres cseréje, tartalmának összehangolása, egységes integrált menetrendi javaslatok kidolgozása, az ehhez kapcsolódó tarifális együttműködési lehetőségek előkészítése a közlekedési módok közötti átjárhatóság biztosítása érdekében. Konkrét intézkedésként a későbbiekben a vasúti-, valamint a rá- és elhordó közúti közlekedési közszolgáltatások fejlesztését, közös térségi díjtermékek kialakítását és bevezetését is tervezik a felek, és még idén kialakíthatják a közös ügyfélszolgálati és értékesítési tevékenységet is.
Az együttműködés kiemelt célja Debrecen közösségi közlekedéssel való távolsági elérhetőségének fejlesztése, a városban és térségében megjelenő utazási igények magas színvonalú kiszolgálása a közösségi közlekedés támogatásával. Ennek érdekében a felek kölcsönösen támogatják egymás munkáját, különös tekintettel a vasúti, a helyközi közúti és helyi személyszállítási közszolgáltatók közötti hálózati, menetrendi és tarifális együttműködések kialakításában.
Az együttműködés keretében nem csak rövid távú megoldásokat keresnek a résztvevő felek, feladataik között szerepel, a térségi közösségi közlekedési hálózat és szolgáltatásfejlesztési koncepció kidolgozása a 2020-2023, sőt a 2023-at követő időszakra is. A hosszú távú célok között szerepel például a debreceni gazdaságfejlesztő beruházások – különösen az autóipari központ – következtében növekvő utazási igények kiszolgálása az egyéni közlekedés helyett közösségi közlekedési eszközök használatával.
A megállapodásban rögzített célok elérése érdekében a felek operatív munkacsoportokat hoznak létre, az adott évre kitűzött feladataikat az évenként elkészített és egyeztetett munkaterv szerint végzik el.