Hátsókerékhajtású Audi R8 – 570 lóerővel
Mit jelent az RWD? Hát azt, hogy Rear Wheel Drive, és a képen látható Audi R8 V10 performance RWD nem más, mint az Audi sorozatgyártású sportautóinak új, hátsókerékhajtású csúcsmodellje.
Hátsókerékhajtás egy olyan márkánál, ami évtizedek óta elkötelezte magát a fronthajtás és a Quattro rendszer mellett, ráadásul 570 lóerős teljesítménnyel. Nagyon kell tudni vezetni annak, aki egy ilyen rakétát akar megzabolázni.
Az Audi azonban segít a rajongóinak: a hétfokozatú S tronic sebességváltón keresztül érkező 550 newtonméteres forgatónyomatékot ugyanis mechanikus differenciálzár osztja el a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően a hátsó kerekek között, nedves útfelületen is optimális vonóerőátadási képességekről gondoskodva.
A középmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsi álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt katapultálja magát és vezetőjét 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig a 329 kilométer/órát is eléri. Az új R8 szíve a jól ismert 5,2 literes, V10-es atmoszférikus FSI-motor, semmi mással össze nem hasonlítható hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és rendkívül pörgős karakterével.
A futómű- és menetdinamikai hangolás kifejezetten a hátsókerék hajtáshoz illeszkedik. Az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlás aránya 40:60.
Ha az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) Sport üzemmódja aktív, a futóműbeállítások és a szabályzórendszerek akár az ellenőrzött driftet is lehetővé teszik. Az elektromechanikus szervokormány közvetlen kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Még pontosabb reakciókkal és visszajelzésekkel szolgál a hátsókerékhajtású R8 számára első ízben rendelkezésre álló dinamikus kormányzás, amely – például kanyargós országutakon vagy bekanyarodáskor – még közvetlenebb kormányzási tulajdonságokkal fokozza a menetdinamikai képességeket, parkoláskor és manőverezéskor pedig mérsékelt kormányzási erőszükséglet mentén biztosít még színvonalasabb vezetési kényelmet.
dasblog.hu