Háttérinformációk a debreceni DE MK TEAM csapatról
-
A Shell Eco-marathon Europe versenyen a csapatok az alábbi két kategóriában nevezhetnek: prototípus (Prototype) és városi koncepció (Urban Concept). A prototípus kategóriában a tervezési hangsúly a minél könnyebb jármű létrehozásán és a hatékonyság maximalizálásán van. A városi koncepció kategóriában az autók kinézetre és érzetre is jobban hasonlítanak a mindennapi járművekre.
-
A csapatok hét üzemanyagtípusból választhatnak a járműveik meghajtásához: benzin, dízel, etanol (bioüzemanyag), a földgázból nyert GTL, hidrogénes üzemanyagcella, vagy hálózatról tölthető akkumulátor.
Résztvevő magyar csapatok kategóriák szerint:
Prototípus (Prototype)
Intézmény | Csapatnév | Üzemanyag |
Debreceni Egyetem | DE MK Team | elektromos |
Kandó Kálmán Szakközépiskola, Kecskemét | Kandó Electric | elektromos |
Városi koncepció (Urban Concept)
Széchenyi Egyetem, Győr | SZEnergy Team | elektromos |
DE MK TEAM, Debreceni Egyetem Műszaki Kar
Kategória: prototípus
Üzemanyag: elektromos
Jármű neve: Hunor
Facebook: https://www.facebook.com/DEMKTEAM/
A Debreceni Egyetem DE-MK TEAM csapata 2016-ban vett részt először a Shell Eco-marathon energia-hatékonysági versenyben HuGoval, az általuk tervezett elektromos autóval. Akkor elsősorban a tapasztalatszerzés volt a cél, és hogy kipróbálják prototípus járművüket a nemzetközi mezőnyben. Ezzel szemben a csapat már az első napokban sikerrel vette a szigorú technikai vizsgálatokat, és 102 kilométert futottak a versenyen, amivel a 30. helyen végeztek a mezőnyben. A tavalyi évben saját vezérlésükkel 98,7 kilométert tettek meg a Hunorra átkeresztelt autójukkal. Annak ellenére, hogy az egyik futamban a jármű felborult és a felfüggesztést helyre kellett hozni, nekifutottak még egy körnek.
A tavalyi verseny óta sokat dolgozott a járművön a csapat: nemcsak új elektronikai vezérlést kapott az autó annak érdekében, hogy még több energiát megspóroljanak a versenyen, de a koncepciót kiegészítették egy National Instruments eszközökön alapuló mérőrendszerrel is, amely a még hatékonyabb energiafelhasználás beállítását segíti. A tavaly megsérült felfüggesztést és kormányt kicserélték, amellyel még kisebb fordulókört értek el, mint az elmúlt években valaha.
A csapat is vérfrissítésen esett át, idén 17 fővel indulnak Londonba, akik közül 5 gépészmérnök, 1 gazdasági informatikus, 9 mechatronikai mérnök, és 2 oktató lesz. Új pilóták is csatlakoztak a csapathoz, akik idén próbálhatják ki élesben először a járművet a londoni pályán. A csapat szinte teljes mértékben elsőéves hallgatókból áll, annak érdekében, hogy a tapasztaltabbak, átadhassák a tudásukat és a stafétát a fiatalabb generációnak.