Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben
A budapesti közösségi közlekedés fejlesztésének részeként a kormány százszázalékos finanszírozásával 60 új, korszerű autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben – mondta a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár kedden Budapesten, a Mercedes-Benz Conecto G típusú buszok sajtóbemutatóján.
Fürjes Balázs közölte: a kormány 6 milliárd forintot biztosít a 60 akadálymentes, alacsonypadlós, légkondicionált, környezetbarát csuklós busz beszerzésére.
A hathengeres, 360 lóerős dízel motorok a legmagasabb környezetvédelmi követelményt támasztó EURO 6 D környezetvédelmi normának is megfelelnek – ismertette.
A buszok a menetrendszerű fővárosi közlekedés részei, többek között a 169-es, a 84-es, a 89-es és a 94-es buszok vonalain közlekednek a XVII., a XVIII. és a XXI. kerületben, és kiszolgálják Pécel, Gyál és Szigetszentmiklós agglomerációs vonalait is – ismertette.
A járművekben magyar hozzáadott érték is van, a biztonsági, a diagnosztikai és az utastájékoztatási rendszert, valamint a zárt vezetőfülkét Debrecenben, a magyar szállítónál építik be – tette hozzá az államtitkár.
Fürjes Balázs hangsúlyozta: Budapest fejlesztésének legfontosabb területe a közlekedés, a kormány célja, hogy az emberek gyorsabban, kényelmesebben, kevesebb átszállással és környezetbarát járműveken jussanak el úticéljukhoz, valamint legyen kevesebb a közlekedési dugó és tisztább a levegő.
Mint mondta, a célok megvalósítása érdekében a budapesti városvezetéssel együttműködésben folyamatosan javítani kell a közösségi közlekedés minőségét, meg kell építeni a hiányzó külső körúti elemeket, amelyek elkerülhetővé teszik és ezzel tehermentesítik a belvárost, valamint a fővárossal közösen meg kell építeni a külső csomópontokban a P+R parkoló hálózatot, amely lehetővé teszi, hogy az emberek letegyék autóikat és átszálljanak a közösségi közlekedésre.
Az államtitkár úgy fogalmazott: a forgalomba állított új buszok is megerősítik azt a tényt, hogy Budapest nem csak a belvárosból áll. A kormány azt vallja, hogy Budapest minden lakója, minden városrésze egyenrangú, a külső kerületekben, valamint az agglomerációban lakókat is megilleti a jó közlekedés.
Fürjes Balázs kiemelte azt is, hogy a belváros közlekedési problémáit is csak a belvároson kívül lehet megoldani. Budapest közlekedésének legnagyobb kihívását az jelenti, hogy naponta a külső városrészekből és az agglomerációs településekről egymillió ember érkezik autóval a belső kerületekbe dolgozni, tanulni. A főváros közlekedése akkor lesz jobb, ha lehetővé teszik ennek az egymillió embernek, hogy a javuló minőségű közösségi közlekedést válasszák, ezt segítik a kormányzati finanszírozással forgalomba álló buszok – mondta.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, a kormányzat rendszerként fejleszti a közösségi közlekedést, hogy fenntarthatóbb, zöldebb és versenyképesebb legyen más közlekedési módokkal szemben. Felidézte, hogy a július óta a Volánbusz Zrt. fölötti tulajdonosi jogokat a MÁV Zrt. gyakorolja.
Az elnök-vezérigazgató kitért arra, hogy a forgalomba álló új buszok mellett folyamatosan érkeznek a budapesti elővárosi vasúti közlekedésbe az emeletes motorvonatok. Megindult a közbeszerzési eljárás a HÉV-vonalakon közlekedő járművek cseréjére, a részvételi jelentkezéseket november elején bontják fel. A Volánbusz Zrt. a következő hetekben több mint 700 új autóbusz beszerzését fogja megindítani – tette hozzá.
Homolya Róbert elmondta azt is: a MÁV és a Volánbusz integrációja óta dolgoznak a két közösségi közlekedési ágazat összehangolásán, 2022-re szeretnék létrehozni a tarifaközösséget.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a főváros és az agglomeráció közösségi közlekedése megújításának szimbólumaként értékelte a forgalomba kerülő új buszokat. Mint mondta, a környezetbarát járművek jelzik, hogy mennyire szorosan összefügg Budapest és az agglomeráció közlekedése.
A most forgalomba álló harminc buszt a magyar kormány megrendelésére a Volánbusz üzemelteti a MÁV csoport részeként, ugyanakkor kék színűek, mert a fővárosi közösségi közlekedési rendszer részei. Aki Budapesten belül száll fel a járművekre, a BKK bérleteivel és jegyeivel is igénybe tudja venni a szolgáltatást. A buszok kiszolgálják az agglomeráció településeit és a főváros külső kerületeit is – jelezte.
Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a már megvalósult beszerzések eredményeképpen az elmúlt két évben 866 új és újszerű autóbuszt állított forgalomba a társaság. A tervek szerint jövőre újabb 600 járművel bővülhet a flotta.
A fővárosban és az agglomerációban forgalomba álló Mercedes-Benz Conecto G csuklós buszok részei annak a 90 darabos flottának, amelyet a járműfiatalítási program keretében szereztek be. Ilyen buszok közlekednek Zalaegerszegen, Székesfehérváron és Győrben is, illetve hamarosan megjelennek Szombathelyen és Gyulán – ismertette.
További közlekedési híreink:
http://egyszermarlattamautot.hu/category/kozlekedes/