Hazánkba is megérkezett a vadonatúj Ford Focus
A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, a 20 évvel ezelőtti, forradalmian új modell óta leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordot
- A teljesen tiszta lappal megtervezett, vadonatúj Ford Focus új korszakot nyit a technológia, a kényelem, a térkínálat és a vezetési élmény terén az európai középméretű autók mezőnyében. Az új, “emberközpontú” dizájn révén még sokoldalúbbá vált a modellcsalád, amelyben megjelent az első Focus Active crossover és az előkelő Focus Vignale változat is
- Új Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák segítik a vezetőt. A látási viszonyokat prediktív kanyarfény és Jelzőtábla-felismerő világítás javítja
- A Focus az első európai Ford-modell, amelyben Head-up Display segíti a zavartalan vezetést. Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan leparkolja az autót
- Az alapáron járó választható üzemmódok, a 20 százalékkal jobb torziós szilárdság és a Focusban most először elérhető, Folyamatos Lengéscsillapító Vezérléssel felszerelt, a rezgéseket csillapító hátsó futómű révén az új modell továbbra is élvonalbeli menetdinamikát és menetkényelmet kínál
- A vadonatúj Ford Focusban jelenik meg a menet közben is online kapcsolatot biztosító FordPass Connect beépített modem, emellett pedig vezeték nélküli töltő, 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer, valamint B&O PLAY audiorendszer is szerepel a felszereltségi listán
- A fejlett EcoBoost benzinmotorokhoz és EcoBlue dízelekhez új nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik; a modellcsalád üzemanyag-fogyasztása 10 százalékkal csökkent
A vállalat mérnökei úgy alkották meg minden idők legtökéletesebb és legfejlettebb technológiájú Focus modelljét, a vadonatúj Ford Focust, hogy az autó a lehető legnagyobb mértékben nyújtson magabiztos, ösztönös és élvezetes vezetési és utazási élményt – jobbat, mint bármely más közepes méretű családi autó az európai piacon.
A vásárlókkal való eddigi legszélesebb körű egyeztetést követően a Focus a Ford új, emberközpontú formatervezési filozófiája alapján készült, amely hatásosan ötvözi az érzelmeket ébresztő külső stíluselemeket a kategóriaelső aerodinamikával, és amely tágasabb, kiváló minőségű anyagokat és kézműves kidolgozást kínáló utasteret biztosít.
A Ford vezetősegítő technológiák minden eddiginél kifinomultabb kínálatának köszönhetően a vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethetik az autót. A Focus kínálatában többek közt a következő új vezetősegítő technológiák szerepelnek:
- Az Adaptív Sebességtartó Automatikát (ACC) ezentúl Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák egészítik ki, segítve a vezetőt az araszoló forgalomban
- Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és a Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt, és – az iparában egyedülálló módon – a jelzőtáblák információit is felhasználja a látási viszonyok javítására
- Az Aktív Parkolóasszisztens 2 immár maga választja ki és kapcsolja a megfelelő sebességfokozatot, illetve kezeli a gázt és féket, így teljesen automatikusan végzi el a parkolási manővert – egyetlen gombnyomásra
- Megjelenik a Ford első Head-up display (HUD) rendszere az európai piacon, ami segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen elfordítania tekintetét az útról
- A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a szegmensben elsőként bevezetett technológia, amely segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést az előtte hirtelen megálló vagy erősen lassító járművel
A vadonatúj Focus továbbra is őrzi a típus 20 éve közmondásosnak számító értékeit; ezek egyike a kategóriaelső menetdinamika, amit most még magasabb szintre emel a modell kínálatában először megjelenő, a független első és hátsó futóművekben alkalmazott Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) technológia; a kifinomultabb futást biztosító, a rezgéseket csillapító hátsó segédkeret; valamint a Ford által szabadalmaztatott rugótechnológia.
Az utasok még teljesebb komfortjáról olyan megoldások gondoskodnak, mint a menet közben is stabil online kapcsolatot teremtő FordPass Connect beépített modem, vagy a kompatibilis okostelefonok vezeték nélküli töltője.
A választható hajtásláncok közt megtalálható a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost egységének továbbfejlesztett változata, illetve egy új 1,5 literes EcoBoost benzinmotor is; mindkettőben működik a hengerlekapcsolási technológia, amit a Ford elsőként kínál egy háromhengeres erőforráshoz. Az új 1,5 és 2,0 literes EcoBlue dízelmotorok kimagaslóan takarékosak, és a vállalat bevezeti új, nyolcfokozatú automata sebességváltóját is, amely az autós vezetési stílusához igazítja a fokozatváltásokat. Az új váltómű egy stílusos és ergonomikus forgókapcsolóval kezelhető. 2020-ban az autó mild hibrid hajtású változata is megjelenik majd a piacon.
“Vadonatúj Ford Focus modellünk a technológia és a vezetési élmény csúcsát kínálja saját szegmensében,” nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Ritkán nyílik alkalom arra, hogy teljesen tiszta lappal, a nulláról kiindulva tervezhetünk meg egy új autót. Éppen ezért kapva kaptunk a lehetőségen, hogy kifejlesszük a ma kapható legjobb közepes méretű családi autót.”
Az ötajtós ferdehátú, kombi és (bizonyos piacokon) négyajtós lépcsőshátú karosszériaváltozatban kínált Focus-család most igazán különleges egyéniségekkel gyarapodik, hiszen a stílusos Focus Trend és Titanium, illetve a sportos Focus ST-Line mellett a vásárlók immár az előkelő Focus Vignale változatot és az első Focus Active crossovert is megrendelhetik.
Az első Focus Active modell a jövő év elején jelenik meg ötajtós és kombi karosszériával, csatlakozva a KA+ Active és Fiesta Active modellekhez a Ford új Active termékcsaládjában, amely hatékonyan ötvözi a kemény SUV-stílusjegyeket a hamisítatlan Ford-menetdinamikával.
A vadonatúj Focus az első jármű, ami a Ford új C2 padlólemezére épül; ezt a platformot kifejezetten arra tervezték, hogy magasabb szintű törésbiztonságot, a külső méretek növekedése nélkül is tágasabb belső teret, valamint az üzemanyag-fogyasztást kedvezően befolyásoló aerodinamikai kialakítást biztosítson. A Ford németországi Saarlouis üzemében 600 millió dolláros beruházással teremtették meg annak lehetőségét, hogy a Focus gyártása és összeszerelése minden eddiginél jobb minőségben, kézműves szintű kidolgozással történjen.
A Ford közel hétmillió Focust értékesített az európai piacokon*, világszerte pedig 16 millió darab talált gazdára azóta, hogy 1998-ban megjelent az első, forradalmian újnak számító modellgeneráció.
“Európában immár két évtizede a Focus biztosítja számunkra a stabil hátországot. Élvonalbeli dizájnjával, technológiájával és vezethetőségével ez az autó mindent megtestesít, amit vásárlóink szeretnek a Fordokban,” vélekedett Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Tavalyi európai eladásainknak majdnem az egyötödét tették ki a közepes méretű családi autók, ami vállalatunk és ügyfeleink számára egyaránt nagyon fontos tény; ezért is fordítottunk annyi energiát az új modell, az általunk valaha gyártott egyik legjobb autó fejlesztésére.”