Hazatér a világ legrégebbi Bentley T-sorozata

  • A legelső Bentley T-sorozat visszatér a Heritage Collectionbe
  • Először 1965. szeptember 28-án jegyezték be céges „próbaautóként”
  • Évek raktározása után talált autó, mint például nem fut
  • Több mint 18 hónapig tartó, gondos munkával újból megbízást kaptak a Bentley specialistáknál, a P&A Woodnál
  • A csapat számos kihívással szembesült, a kábelkötegtől és a baleseti sérülésektől a hiányzó műszerfalig
  • Érzékeny újbóli üzembe helyezési folyamat – „javítás csere helyett” mantra
  • Jelentős modell a Bentley történetében: az első monocoque

A világ legrégebbi Bentley T-szériája, a Shell Grey standard limuzinja 59 év után visszatért Crewe-hez. Érzékenyen újra üzembe helyezve, eredeti alkatrészeinek és futóműveinek nagy részét megőrizve elfoglalja helyét a közúti és versenyautók Bentley Heritage Collection gyűjteményében, amelyek együttesen leírják a Bentley történetének mind a 105 évét.

A T-sorozat SBH1001 alvázszámát céges próbaautóként használták, és az 1965-ös párizsi Salon de l’Auto-ban történt modellbemutató után az eredeti sajtóhírben szerepelt. Amikor egy fedél alatt megtalálták a raktárban, az autó évtizedekig nem futott, és számos kulcsfontosságú rész hiányzott – köztük a teljes belseje. Az autó jelentősége, mint az első T-széria – vagy azzal egyenértékű Rolls Royce Silver Shadow – a gyártósorról, arra késztette a döntést, hogy újra üzembe helyezzük, megőrizve a lehető legtöbb eredeti autót.

Mike Sayer, a Bentley Heritage Collection vezetője elmagyarázza:

„A T-sorozat egyike a megfiatalított Örökség Gyűjteményünk utolsó két darabjának. Kommunikációs igazgatónk, Wayne Bruce és én szó szerint egy ponyva alatt találtuk meg egy raktár hátsó részében, és mivel ez volt az első alváz, tudtuk, hogy meg kell mentenünk. A T-sorozatú Mulliner Coupé-val együtt ez a megújult szedán kiegészíti az 1960-as és 1970-es évek Bentley örökségének történetét, és mára kiváló példája annak a modellnek, amely az első Bentley volt, amely egységes monocoque konstrukciót használt.”

Miután Bentley-tanoncok egy csoportja megkezdte az autó szétszerelésének és értékelésének folyamatát, a T-sorozat újbóli üzembe helyezésével a P&A Wood szakértői csapatát bízták meg, a klasszikus Bentley-k megőrzésével és helyreállításával foglalkozó szakembereket, valamint a cég partnerét a Heritage Collection projektekben. . Louise Wood, a társalapító Andrew Wood lánya vezette a projektet, a Coachwork menedzsere, Dave Lowe – a P&A Wood 23 éves veteránja – támogatásával.

Kitűnő állapotba visszaállítva

A T-sorozatú Bentley-t tekintve a hajtáslánc kulcselemei meglepően jó állapotban vannak. A motor 15 év hallgatás után életre kelt, csak alapos szervizre szorult, a váltón pedig egyszerűen csak kisebb beállításra volt szükség. A hátsó tengely is jó állapotban volt, csak új tömítések kellettek.

A csapat számára a legnagyobb kihívások közé tartozott a hiányzó műszerfal, a belső díszítés hiánya, a részletes rajz nélküli kábelköteg, a hátsó segédkeret körüli korrózió és a korábbi, rossz minőségű baleseti javítások. Mivel kevés cserealkatrész állt rendelkezésre a polcról, a csapat beszerzett egy donorjárművet, amely az élettartama végén járt. Mivel a T-sorozat specifikációi az évek során fejlődtek, fontos volt, hogy a donor is korai modell legyen. Minden részletet megbeszéltek és átgondoltak, egészen a megfelelő (Rolls-Royce) logóig a biztonsági öv csatjain és a külső tükrök hiányáig.

A T sorozat innovatív rezgéscsillapító Vibrashock tartókat és kétkörös hidropneumatikus menetmagasság-szabályozást tartalmazott, amelyek mindegyikét alaposan átdolgozták. Az összes hidraulika tömlőt kicserélték, és az egyedi alkatrészeket, például a fékelosztó szelepeket teljes működőképes állapotba állítottuk vissza. A műszerfal újrahuzalozása és felszerelése komoly vállalkozásnak bizonyult, amely rengeteg időt és kitartást igényelt.

Ezalatt a fényezést lecsupaszították, felfedve a rosszul elvégzett baleseti javítási munkákat és az inkonzisztens panelhézagokat. Az egyik hátsó szárny korrodált, és ki kellett cserélni, ami után az egész járművet többszörös rétegben 2 ezer magas építésű alapozóval látták el, és minden réteget óvatosan lecsiszoltak, miután megszáradt. „Sok időt töltöttünk a panelélek lágyításával, hogy ne tűnjenek ki a töltőanyagból” – magyarázza Dave Lowe. „És bár modern, kétkomponensű bevonatokat használunk, mindent a régi Crewe-módszerrel próbáltunk megcsinálni.” Ez magában foglalta a végső lecsiszolást 8000-es csiszolóanyaggal, majd a gépi polírozást. A fényes felületeket és a lökhárítókat megtisztították és polírozták, de nem krómozták újra – megőrizve az eredeti patinát.

Ez a történet most egy új fejezetet kezd, mivel a T-sorozat újra egyesül a korábbi, 1900 TU sajtóirodával, mint az Örökség Gyűjtemény legújabb tagja. A kollekció 45 másik autójával együtt a T-sorozat a Bentley angliai crewe-i campusán fog megjelenni, állandó kiállításon, és működőképes, közúti jogi állapotban tartva, hogy szükség esetén vezessen.

A Bentley T-sorozat

1958-ban megkezdődött a munka az első egyszínű Bentley és Rolls-Royce tervezésén, amelyek a külön alvázzal alátámasztott karosszéria-karosszériákat váltották fel. Az eredmény az az autó, amelyet a Bentley T-sorozatként, a Rolls-Royce pedig Silver Shadow néven adott el.

1962-re John Blatchley – az R-Type Continental stílusáról híres – elkészítette az acél és alumínium egyszínű karosszéria új külső kialakítását. A dizájn javított az előző S3 utasteréhez képest, de a teljes autó most hét hüvelykkel rövidebb, öt hüvelykkel alacsonyabb és három és fél hüvelykkel keskenyebb.

A frissen kifejlesztett 225 lóerős, 6,23 literes V8-as motor használatával hét prototípuson vettek részt jelentős teszteléseken, beleértve a 100 000 mérföldet meghaladó tartós futást. Abban az időben a motor a világ összes sorozatgyártású autója közül a legmagasabb fajlagos teljesítményt érte el, 2,7 font/lóerővel (1,2 kg/LE). A tervezési újítások között szerepelt a motor és a sebességváltó, a felfüggesztés, a kormánymű és a hátsó tengely szerelvényeinek külön segédváza, valamint a „Vibrashock” gumi segédkeret rögzítőelemei, amelyeket az útzaj és a vibráció elszigetelésére fejlesztettek ki.

A Bentley T-sorozatot a forradalmi tervezés egyértelmű példájaként emlegették, mivel ez volt az első Bentley, amely elvált a különálló alváztól, és viszonylag könnyű konstrukciója lenyűgöző teljesítményt nyújtott egy négyszedán számára 1965-ben, maximális sebességgel 115 mph és 0-62 mph 10,9 másodperc alatt.

Az első generációs T-sorozatból 1868 példány készült, adózás előtti listaáruk 5425 font volt, többségük pedig alapkivitelű négyajtós limuzin.


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!