Házi tuningot kapott a az új Lexus LX
A Toyota házi tuningcégének számító japán Modellista csak az optikát módosította, de azt elég hatásosan.
Még szinte a festék sem száradt meg a 2021 októberében bemutatott, negyedik generációs, J310-es Lexus LX-en, máris elkezdtek érkezni az átiratok a különböző tuningműhelyekből. Ezúttal a Toyota- és Lexus-specialista Modellista nyúlt hozzá az elődjénél 200 kilogrammal könnyebb luxusterepjáró 600-as jelzésű csúcsváltozatához, nem is akármilyen végeredménnyel.
Begurulva – Autó- és kütyümustra podcast info >>>
Bár a LX tavaly szinte egyszerre érkezett a Toyota Land Cruiser 300-assal, a díszesebb csomagolás és a igényesebben kivitelezett beltér ellenére eddig kissé háttérbe szorult a testvérmodellhez képest. Ezen változtathat a Modellista diszkrét optikai csomagja, amely úgy növeli a prémium verzió tekintélyét, hogy közben nem válik ízléstelenné és csicsássá. Talán a legszembetűnőbb módosítás a frontrész síkjából hóekeszerűen kiugró új első lökhárító, amelyen virtuálisan megnöveli az új LX legjellegzetesebb részletét, a hét dupla krómléccel ellátott, orsó alakú hűtőmaszkot. Nem csak azért ilyen hatalmas a rács, hogy karakteresebbé tegye az 5,1 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,8 méter magas terepjáró megjelenését, hanem azért is, hogy megfelelő mennyiségű friss levegővel elégítse ki a 3,5 literes, 415 lóerős, V6-os ikerturbós benzinmotor jelentős hűtési igényét.
Az optikai tuningcsomag része még a módosított hátsó lökhárító is, amely egy karosszéria színére fényezett, és egy krómozott, szárny alakú betétet tartalmaz, érdekes módon a diffúzor mögé rejtett kipufogókat nem tették láthatóvá a Modellista tervezői. Szintén a készlet részei a rozsdamentes acélból készült, fekete betétes fellépők, amelyekre a nagy hasmagasság miatt valóban szükség van a kényelmes be- és kiszálláshoz.
Természetesen a könnyűfém felniket is lecserélték, a kovácsolt alumíniumból készült, sokküllős, krómozott darabok annak ellenére sokkal feltűnőbbek a gyáriaknál, hogy a méretük nem lett nagyobb. Persze a 22 colos gyári méretnél – ami rekordnak számít a Lexus történetében – valóban nem volt szükség nagyobbra, mert meg akarták tartani a jó terepjáró képességet is. A felnikre amúgy nem túl alacsony oldalfalú, 265/50-es Dunlop Grandtrek gumikat húztak.
Fotók: Car Magazine, Modellista.co.jp