Hé, paraszt! Ha már nem kell, kapcsold le!
Ködben nagy segítség a biztonságos közlekedéshez a hátsó ködzárófény, a köd múltával azonban zavaró, ha felkapcsolva marad. Használjuk odafigyeléssel!
A kiindulási alap a biztonságos közlekedés, ebből a szempontból fontos, hogy amikor szükséges, akkor az autósok kapcsolják fel a ködzárófényt, mert a láthatóságot, észlelhetőséget nagyban javítja. Tehát alapvetően kisebb baj, ha felkapcsolva marad, nagyobb baj, ha a szükség esetén fel se kapcsolják. Így is sokan járnak akár ködben, de szürkületben is nappali menetfényt használva, holott már a tompított indokolt, illetve olyan típusoknál is maradnak a nappali menetfénynél ködös-csapadékos időben, amelyeknek a hátsó helyzetjelzői a menetfény mellett nem kapcsolódnak fel: ez utóbbi már a balesetveszélyes viselkedés kategóriája, ennyire mindenkinek ismernie kell az általa vezetett autót, hogy tudja, mikor világítanak és melyik lámpafélék az adott járművön.
Igyekszünk segítséget nyújtani a hátsó ködzárófény használatához. A fotó ma reggel készült, lakott területen belül. Jól látható a látótávolság, a környezet, a kocsisor. Ilyen látási viszonyok között, lakott területen belül már nem indokolt a ködzárófény használata. Továbbá a fekete kocsi sofőrje, a tükörben látja a mögöttes forgalmat is, ebből kikövetkeztetheti, hogy a mögötte haladók ismerik a helyzetét, tehát nincs szükség a ködzárófény további használatára. Ami ugyanúgy fel-le kapcsolható, mint a reflektor. Tehát lehet a helyzethez aktívan alkalmazkodva használni. Így például, ha a lakott területről kiérve, nőnek a követési távolságok, a sebesség, és a köd is zavaró újra, akkor ismét fel lehet kapcsolni a korábban lekapcsolt hátsó ködfényt.
Összegezve használják helyesen a ködzárófényt, igaz figyelmet igényel, de a nehezebb körülmények között a járművezetés is az ideális állapotokhoz képest több figyelmet igényel! Ennek része a világítóeszközök helyes megválasztása és használata is!
kreszvaltozas