Herczignek a célba érés a legfontosabb a horvátországi futamon
A célba érkezés az elsődleges a rali-világbajnokság WRC2-es kategóriájában induló Herczig Norbert, Ferencz Ramón párosnak a jövő hétvégi Horvát-ralin, a duó pedig a szezon során két tengerentúli futamon is rajthoz állna.
A Skoda Rally Team Hungary 47 éves versenyzője az M4 Sport Nemzeti Sporthíradó című műsorában pénteken úgy fogalmazott, a hét hónapos kihagyás után elsősorban a lehető legtöbb versenykilométer gyűjtése a céljuk, ha pedig Horvátországban a saját géposztályukban az első öt hely valamelyikének közelében végeznének, az már nagy eredmény lenne.
„Az idei év számunkra a 2018-as Európa-bajnoki bemutatkozásunkhoz hasonlóan arról szól, hogy felépítsük magunkat, mert a vb-futamok egy nappal hosszabbak, a versenytáv is több, ezért jóval feszítettebb a program. Most nem eredményekben gondolkodunk, de igyekszünk olyan pályákon rajthoz állni, amelyekről tudjuk, hogy a következő egy-két évben biztosan a naptárban maradnak. Ezekre jó itinert akarunk írni annak érdekében, hogy jövőre, vagy két év múlva megpróbáljunk eredményt is elérni rajtuk” – fejtette ki Herczig.
A versenyző azt is elárulta, hogy tervben van az indulásuk a szeptember végén sorra kerülő chilei és a novemberi japán viadalon, ennek a költségvetési és logisztikai vonzatát azonban nem könnyű kialakítani.
„A WRC2-ben hét versenyre lehet nevezni, ebből hatot értékelnek, ezért is szeretnénk olyan helyszíneken rajthoz állni, amelyek várhatóan sokáig a versenynaptárban maradnak. A horvátországi futam után egy portugál országos bajnoki viadalon indulunk, ott a murvára tudunk készülni, majd jön a Portugál-rali május közepén, onnan pedig a június elején sorra kerülő szardíniai versenyre utazunk” – számolt be a következő hetek programjáról Herczig.
Elmondta, hogy a hosszabb kihagyás után úgy érzi, nagyjából 75-80 százalékos állapotban vannak navigátorával, ehhez a verseny közben tudnak majd hozzátenni. Ennek ellenére úgy érzi, megfelelően felkészültek az idei első megméretésükre, és tesztelni is tudtak egy horvátországi viadalon, ahol három olyan gyorsasági szakasz szerepelt, melynek egyes részei a vb-futam programjában is benne vannak.
„Az ottani kopott, fehér színű aszfalt alapvetően is nagyon csúszik, de ha vizet kap, akkor még nehezebb rajta gyorsan közlekedni, ezért nehéz rá jó itinert készíteni. Sokszor érzésből kell menni, ez adja meg a sava-borsát ennek a futamnak” – jelentette ki.
Herczig beszélt a csütörtöki teszten tragikus hirtelenséggel, balesetben 33 évesen elhunyt ír Craig Breenről is, akit biztos kezű versenyzőként jellemzett. Elmondta, a horvát rendezők eddig is arra törekedtek, hogy sikeres vb-futamokat rendezzenek, és biztos abban, hogy „nem fognak szó nélkül elmenni” Breen halála mellett.
A Horvát-rali jövő csütörtökön, az úgynevezett shakedownnal (teszt) és az ünnepélyes rajtceremóniával kezdődik, majd péntektől vasárnapig 20 gyorsasági szakaszon 301,26 kilométernyi versenytáv vár a mezőnyre.