Hét hónap után egy hónapot ver a versenytársaira a magyarországi újautópiacon a Toyota
A Toyota 2024-ben hét hónap után 11.151 darabos értékesítéssel, 12,8%-os piaci részesedéssel áll az első helyen a magyarországi a teljes új személyautó és kishaszongépjármű piacon. Előnye legközelebbi versenytársához képest nem kevesebb, mint 1377 darab új autó, ami a márka közel egy havi átlagos értékesítésének felel meg. Ha a magyar utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított adatokat vizsgáljuk, ott még egyértelműbb a környezettudatos japán márka dominanciája: itt 10.803 darabos értékesítéssel, 15,1%-os piaci részesedéssel őrzi piacvezető pozícióját, előnye legközelebbi versenytársához képest pedig nem kevesebb, mint 3.853 darab, ami már a Toyota 2,5 havi átlagos eladásának felel meg. A gyártó prémium márkája eközben ugyancsak tovább folytatja menetelését, és a piaci bővülés üteménél nagyobb mértékben növekedve, 16,7%-al növelte eladásait, így a prémium piacon 817 autó új eladásával 6,2%-ra növelte részesedését.
A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva az előbbin a Toyota 8.662 darabos eladással, 12,1%-os részesedéssel, míg utóbbin 2.489 darabos eladással, 16,6%-os részesedéssel áll a második helyen. Természetesen a kivonásokkal tisztított adatok vizsgálata itt is árnyalja a képet: a Toyota valójában mind személyautók, mind kishaszongépjárművek tekintetében a hazai vásárlók kedvence, 14,2%-os részesedést jelentő 8.555 darabos, valamint 20%-os részesedést jelentő 2.248 darabos értékesítéssel. Jól látható tehát, hogy jóllehet a kivonások elenyésző mértékben (3%) a Toyotát is érintik, egyes versenytárs márkáknál elérik a 30-50%-ot.
A Toyota esetében az év első hét hónapjában a magyarországi értékesítések 34,8%-át tették ki a magánszemélyek részére történő, és 65,25-ot a flottaértékesítések, szemben a 27,6%-72,4%-os átlagos piaci megoszlással. Ezzel a magánvásárlók körében a Toyota a második legkelendőbb márkának bizonyult, míg a céges felhasználók körében abszolút favoritnak számít.
Toyota áttörés haszongépjármű fronton
A Toyota látványos sikereiben az idei évben egyértelműen meghatározó szerepe van a Toyota haszongépjármű piaci áttörésének: miközben személyautó értékesítések tekintetében mindössze 1%-al növelte értéke eladásait a tavalyi év azonos időszakához képest, addig a haszongépjárműeladások frontján 53%-al fejelte meg a tavalyi év első hét hónapjának eladásait. E tekintetben ráadásul még bőven van tartalék a márka számára: az idei évben a Toyota Professional néven csokorba fogott haszongépjármű kínálatának valamennyi modelljének áru és személyszállító változata modellfrissítést kapott, így megújult a Proace City, és a Proace személy- és áruszállító változta, és hamarosan frissítéssel (köztük lágy hibrid elektromos meghajtással) érkezik majd a Hilux is, ha pedig ez nem volna elég, a Proace MAX révén egy új, eddig a Toyota által le nem fedett szegmensbe is belép a márka.
Továbbra is a piaci bővülés üteménél gyorsabban növekszik a Lexus
A Lexus eladások 16,7%-os növekedése közel háromszorosa a prémium piac átlagos 6,4%-os bővülésének, így a négyszámjegyű eladásokat magyarországi történetében először tavaly átlépő márka már hét hónap után 817 új autó eladásánál tart, így könnyen rekordévet zárhat Magyarországon 2024-ben is.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!