Hét új MAN TGX 18.470 XLX nyerges vontatót állított munkába az Optimus 92 Kft.
Eljött az ideje a három évvel ezelőtt beszerzett MAN TGX nyerges vontatók lecserélésének, és a kedvező tapasztalatok alapján az Optimus 92 Kft. ismét az MAN márkát választotta. Ennek részleteiről Maklári Zsolt, a cég ügyvezető igazgatója és Kicska András, a cég ügyvezető helyettese számolt be az új járművek átvételekor.
- Fejlődő és bővülő cégprofil
- Kedvező tapasztalatok az MAN járművek megbízhatóságával
- Pozitív visszajelzések a járművezetőktől
- A hatékony üzemeltetést támogató szolgáltatások
Ma már igen összetett az 1992-ben alapított Optimus 92 Kft. tevékenysége. Fő profilja a nemzetközi szállítmányozás, amelyet raktározás, teljes körű logisztikai szolgáltatás, személyszállítás, valamint a Shell kenőanyagok kis- és nagykereskedelme egészíti ki. A 80-90 főt foglalkoztató vállalkozás 21 ezer négyzetméteres debreceni telephelyén összesen 4300 négyzetméternyi raktárterület áll rendelkezésre, amely magasrámpás és alacsonypadlós csarnokokat is magában foglal.
Sokszínű flotta sok MAN járművel
Az Optimus 92 Kft. flottájában jelenleg harminc függönyponyvás, normál és mega kivitelű nyerges szerelvény, harminchárom zárt furgon és hét autóbusz szerepel. A vontatók mintegy fele MAN TGX típusú, a buszok közül pedig kettő MAN Lion’s City elővárosi modell. A szerelvények jellemzően raklapos árut szállítanak nyugat-európai viszonylatokon átlagosan 18-20 tonna rakománytömeggel és évente 130-150 ezer kilométer futásteljesítménnyel.
Lépésről lépésre
„Először akkor kerültünk közelebbi kapcsolatba az MAN márkával, amikor 2013-ban kaptunk egy tesztvontatót. Ezzel igen kedvező üzemanyag-fogyasztási értékeket mértünk, ezért 2013 őszén próbaképpen beszereztünk két TGX 18.440 Euro 5 EEV XLX vontatót, majd 2015-ben három TGX 18.440 Euro 6 EfficientLine 1 modellt. Ezeket követte 2016 őszén tíz TGX 18.440 Euro 6 XLX EfficientLine 2, majd később néhány TGX 18.460 Euro 6 XLX EfficientLine 3 jármű. A három évvel ezelőtti beszerzésből mostanra hét vontató maradt a flottában, ezeket cseréljük le most négy mega és három normál kivitelű TGX 18.470 Euro 6d XLX EfficientLine 3 modellre” – kezdte Maklári Zsolt.
Megbízhatóságból jeles
„Az évek során azt tapasztaltuk, hogy az MAN gépkocsik nagyon megbízhatón üzemelnek. Még nem igényeltek országúti mentést, nem fordultak elő jelentősebb műszaki hibák, így még nem hiúsult meg fuvarfeladat teljesítése az oroszlános járművek miatt. Emellett elégedettek vagyunk a debreceni és a tiszaújvárosi márkaszerviz gyors és rugalmas kiszolgálásával, valamint szakmai felkészültségével is. Az MAN még az idősebb buszainkhoz is nagyon jó alkatrészellátást biztosít. Ezek fontos szempontok számunkra a beszerzések során” – tette hozzá Maklári Zsolt.
Elégedett járművezetők
„Gépkocsivezető kollégáink szeretik a TGX vontatók fülkéjének tágasságát, elrendezését, sok tárolóhelyét és kényelmes fekhelyét, valamint az MAN TipMatic váltó működését. Örömmel fogadták a legutóbbi típusfrissítés újításait is, főként azt, hogy a hűtőrekesz már teljesen betolható a fekhely alá. Az új TGX-ekhez pedig navigációs rendszert és emelt szintű audioberendezést is rendeltünk” – fűzte hozzá Kicska András.
Hatékony szolgáltatások
„A hét új MAN vontatónkat három évre vagy 400 ezer kilométerre érvényes karbantartási szerződéssel, három évre kiterjesztett garanciával és kedvező feltételeket nyújtó visszavásárlási garanciával szereztük be. Az MAN járművezető-képzés elvégzése hasznosnak szokott bizonyulni, ezért most is igénybe vesszük majd. Az MAN telematikai rendszerét is régóta elégedetten használjuk a kollégák vezetési stílusának kiértékelésére, és már megkezdtük az átállást az új RIO rendszerre. Az MAN tehát megfelelő szolgáltatási hátteret is nyújt a termékeihez” – zárta a szót Kicska András.