Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Hétvégenként az Orczy térig jár a 72-es trolibusz

Posted on 2017.06.30.2020.11.24. By AztaCARom

Folytatódik a troliközlekedés fejlesztése
 
2017  júliusának hétvégéin Zugló vasútállomástól egészen az Orczy térig közlekedik a 72-es trolibusz, részben a felsővezetéktől függetlenül, az Arany János utcától a 9-es busz útvonalán. Az útvonal-hosszabbítást az teszi lehetővé, hogy a 72-es vonalon ezeken a napokon kizárólag olyan  modern, nagy teljesítményű akkumulátorral rendelkező trolibuszok állnak forgalomba, amelyek több mint 4 kilométert is képesek megtenni felsővezeték nélkül. Mindezzel a BKK nemcsak új, környezetbarát észak-déli és belvárosi közösségi közlekedési kapcsolatot alakít ki – bővítve a Városliget és Terézváros felől a közvetlen eljutási lehetőségeket a belváros több forgalmas csomópontja felé –, de az Arany János utcai trolibusz-végállomás terhelését is mérsékli. Az időszakos útvonal-hosszabbítás előzményeként a Szabadság híd elmúlt két hétvégi lezárásával a belvárosban bővültek a troliközlekedési lehetőségek, amikor a kiskörúti villamosok pótlásaként a 72-es útvonala a Fővám térig hosszabbodott meg; az ideiglenes forgalmi rend az utasok körében is sikeresnek bizonyult. A BKK elkötelezett a környezetbarát elektromos közlekedési megoldások iránt. Ahogy eddig is, a jövőbeni fővárosi jármű- és hálózatfejlesztések során is kiemelt szempont a környezetbarát közlekedési módok előtérbe helyezése innovatív eszközökkel.
 
 

Új, környezetbarát észak-déli és belvárosi közösségi kapcsolat

 
A 72-es trolibusz járművei mind az öt júliusi hétvégén – 2017. július 1-2-án, 8-9-én, 15-16-án, 22-23-án és 29-30-án – meghosszabbított útvonalon viszik az utasokat: Zugló vasútállomástól az Arany János utca M megállóhelyig menetrend szerinti útvonalán, majd az Arany János utca M és a Kálvin tér M között – a modern járművek önjáróképességét kihasználva, azaz a felsővezetéktől függetlenül – a 9-es busz vonalvezetését követve, majd a 83-as troli felsővezetékére csatlakozva egészen az Orczy térig haladnak.
 
A 72-es trolibusz a meghosszabbított szakaszán az alábbiak szerint közlekedik:

  • Az Orczy tér felé tartó 72-es trolibusz az Arany János utcától a Bajcsy-Zsilinszky út–Deák Ferenc tér–Károly körút–Múzeum körút–Üllői út–Baross utca–Diószeghy Sámuel utca–Kőris utca–Orczy út–Baross utca–Orczy tér meghosszabbított útvonalon halad, érintve

o   a 9-es busz Arany János utca M, Szent István Bazilika, Deák Ferenc tér M, Astoria M, Kálvin tér M, Szentkirályi utca, Harminckettesek tere, Horváth Mihály tér, Muzsikus cigányok parkja, Kálvária tér, majd
o   a 83-as trolibusz Csobánc utca és Orczy tér megállóhelyét.

  • A Zugló vasútállomás felé tartó 72-es trolibusz az Orczy tér–Baross utca–Üllői út–Múzeum körút–Károly körút–Deák Ferenc tér–Bajcsy-Zsilinszky út–Arany János utca útvonalon éri el az Podmaniczky utcát, ahonnan menetrend szerinti vonalán halad tovább. A meghosszabbított útvonal-szakaszon a 72-es trolira a 83-as trolibusz, illetve a 9-es busz Orczy tér, Kálvária tér, Muzsikus cigányok parkja, Horváth Mihály tér és Harminckettesek tere, Szentkirályi utca, Kálvin tér M, Astoria M, Deák Ferenc tér M, Szent István Bazilika és Arany János utca M megállóiban lehet felszállni.

 
 

A környezet és a belvárosi forgalom tehermentesítése modern trolibuszokkal

 
A fővárosi forgalomban 2015 vége óta vesz részt az a 36 darab modern, alacsonypadlós, légkondicionált szóló, illetve csuklós trolibusz, amelynek a felsoroltak mellett további előnyös tulajdonsága, hogy nagyteljesítményű akkumulátorának köszönhetően akár 4 kilométeres távolságot is meg tud tenni troli-felsővezetéken kapott áram nélkül. A BKK a járművek ezen adottságát nemcsak akkor használja ki, amikor rendezvények, útépítések, felújítási munkák miatt terelt – kiépített felsővezeték nélküli – útvonalon közlekedteti bizonyos trolijáratait: korábbi hálózatfejlesztési lépés volt a 79-es trolibusz útvonalának meghosszabbítása a Kárpát utcáig, amelynek következtében a trolik bejárnak korábban kevésbé feltárt, felsővezeték nélküli útszakaszokat (Visegrádi utca, Révész utca, Dráva utca) a Vizafogó városrész déli részén. Az új hálózatfejlesztési terveibe illesztve két júniusi hétvégén – a Szabadság híd lezárásának idején – a 72-es trolibusz meghosszabbított útvonalon, Zugló vasútállomástól a Fővám térig közlekedett. A kiskörúti szakaszon a trolik úgynevezett önjáró üzemmódban, felsővezeték használata nélkül, akkumulátor segítségével haladtak. Az innovatív, környezetbarát pótlási mód a BKK újszerű megoldása volt, amely sikeresen vizsgázott az elmúlt hétvégéken.
 
A BKK a 72-es trolivonal Fővám téri, illetve Orczy téri meghosszabbításának eredményeit kiértékelve vizsgálja majd meg a jövőbeni hasonló projektek indításának lehetőségét. A 36 darabos modern troliflotta jelenleg a kisebb forgalmú, hétvégi napokon teszi lehetővé az ilyen hálózatfejlesztési lépéseket.
 

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:BKK, BKV, közlekedés, troli, trolibusz

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Irány a Silk Way rali
Next Post: Éljen, éljen!

Kapcsolódó cikkek

  • Biztonságosabb e-rollerek Ctrl+C - Ctrl+V
  • Baleset miatt lezárták az M3-as fővárosból kivezető szakaszát Hírek
  • Rajongva szeretett kisfiáról nevezte el legszebb borát a Toyota és Lexus márkák kommunikációs vezetője Ctrl+C - Ctrl+V
  • Nagy-Britanniában 28 százalékkal nőtt az új autók eladása júniusban Hírek
  • Forgalomkorlátozások a fővárosban április 13-án és 14-én futóverseny miatt Hírek
  • A magyar autósok bekapcsolódhatnak a Shell karbonsemlegesítési programjába Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT