Hibrid hajtásláncokkal és kibővített online funkciókkal érkezik az új E-Pace (1.)

  • Bemutatkozik az új E-PACE: továbbfejlesztett külső megjelenés, belső kialakítás, fejlett online funkciók, új jármű architektúra, takarékos plug-in hybrid és mild hybrid hajtásláncok
  • Finomított külső megjelenés: az áramlástanilag optimalizált lökhárító, a módosított alsó légbevezető nyílások és az ultramodern LED-es fényszórók az átrajzolt hűtőmaszkkal együtt határozott kiállást kölcsönöznek a modellnek
  • Igényesen kidolgozott belső tér: új, ösztönösen kezelhető Pivi Pro szórakoztató rendszer, különleges részletek és modern formavilág teremt nyugodt, pihentető környezetet
  • Emissziómentes közlekedés: a háromhengeres benzinmotorra épülő, új fejlesztésű plug-in hybrid hajtáslánc akár 55 km tisztán elektromos hatótávolságot és akár 44 g/km vegyes üzemű CO2-kibocsátást kínál; 0-ról 80%-ra akár 30 perc alatt feltölthető (min. 32 kW teljesítményű, egyenáramú nyilvános töltőpontról)
  • Mindig kapcsolatban: a fejlett, dupla SIM-kártyás Jaguar Pivi Pro rendszer egy vadonatúj, 11.4 colos, ívelt HD érintőképernyőn keresztül kezelhető
  • Új prémium keresztmotoros architektúra (Premium Transverse Architecture): az új padlólemez alkalmazása még kifinomultabb viselkedést és még jobb rugózási komfortot tesz lehetővé, egyben a lehető legdinamikusabb vezethetőséggel vértezi fel a kompakt sportterepjárót
  • A formatervet bemutató film megtekinthető és megosztható a következő címen: https://youtu.be/1TG1IaxDWGQ

A módosított külső formajegyekkel, továbbfejlesztett belső kialakítással, új generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerrel, valamint nagy teljesítményű, takarékos hajtásláncokkal – köztük egy előremutató plug-in hybrid egységgel – érkező, új padlólemezre épülő Jaguar E-PACE minden eddiginél határozottabb kiállást, fejlettebb online funkciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.

Az utazás élményét a legújabb fejlesztésű Pivi Pro szórakoztató rendszer teszi teljesebbé: a rendszer egyszerű menüszerkezete és fokozott online funkcionalitása – beleértve a vezeték nélküli szoftverfrissítést (SOTA) – a fedélzeti rendszerek intuitív kezelését teszi lehetővé.

Átdolgozott megjelenés

Az orrnál módosított alsó légbeömlőt találunk, amelyet karakteres, penge formájú idom díszít. A modern Noble Chrome kidolgozású hűtőmaszk új, rombusz mintázatú rácsozatát a Jaguar tradicionális logója ihlette; a kerékdobokon kialakított új légkivezető nyílásokat az ikonikus Leaper embléma díszíti.

A karakteres dupla ‘J’ nappali világítással szerelt új, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak.

Kifinomult belső tér

Az új E-PACE belső tere még prémiumabb kialakítást, magasabb szintű online szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb hangulatot kínál.

Az új belső tér központi eleme az integrált, 11.4 colos, HD érintőképernyő. A műszerfal közepén elhelyezett, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető az új Pivi Pro szórakoztató rendszer. A vegyi úton edzett üvegből készült monitor két bevonatot kapott: az egyik a becsillogást akadályozza meg, míg a másik az ujjnyomokat tartja távol.

A vezetőcentrikus belső térben könnyen hozzáférhető, megnövelt méretű tárolórekeszt találunk az új sebességválasztó kar előtt; ugyanitt kapott helyet a 15 W teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő is. A műszeregység körüli, gyakran érintett felületeket puha tapintású anyagok borítják, míg a térdtámaszt speciális kialakítása teszi még kényelmesebbé és finomabbá.

Az új Drive Selector sebességválasztó kar – a számos igényes részlet egyike – az eddiginél szélesebb, alacsonyabb kialakítást kapott, felső részét „krikettlabda” öltések díszítik, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő.

Az I-PACE tisztán elektromos sport-szabadidőjármű dizájnja által ihletett, új kormánykeréken megvilágított, használton kívül rejtett kapcsolókat, valamint kormányra integrált fém váltókarokat találunk.

A részletekbe menő figyelem kiváló példája a fejtámlákat díszítő, dombornyomott Jaguar Leaper figura, vagy a kárpitokra erősített, a márka múltja és hagyományai előtt tisztelgő ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címke.

Plug-in teljesítmény és menetdinamika

Az új E-PACE a Jaguar új fejlesztésű, prémium keresztmotoros architektúra (Premium Transverse Architecture) padlólemezét alkalmazza, amelyet már tervezése során eleve felkészítettek a legmodernebb villamosított hajtásláncok fogadására. Ezek közé tartozik az új háromhengeres P300e plug-in hybrid hajtáslánc, valamint az új generációs, négyhengeres dízelmotorok, illetve a legmodernebb Ingenium benzinmotorok, amelyeket mind mild hybrid technológiával (MHEV) vérteztek fel.

Az új motorkínálat tagjai:

Dízelmotor

  • 163 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • 204 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás

Benzinmotor

  • 160 lóerős 1,5 literes, soros háromhengeres mild hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltó, elsőkerékhajtás
  • 200 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • 249 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • 300 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
  • 309 lóerős 1,5 literes, soros háromhengeres plug-in hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás

A fejlett 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor a moduláris, rugalmas Ingenium motorcsalád legújabb tagja, amely plug-in hybrid és mild hybrid konfigurációban egyaránt elérhető az E-PACE fedélzetén.

Az új, kis tömegű (a négyhengeresnél 33 kilogrammal könnyebb) alumínium motor meggyőző teljesítményéhez finom járás és csekély belső súrlódás társul, ami hozzájárul az erőforrás kiemelkedő takarékosságához. A leömlőt az alumínium hengerfejbe integrálták, ami felgyorsítja az üzemi hőmérséklet elérését, illetve lehetővé tette, hogy a turbófeltöltő turbinakereke egészen közel kerüljön a kipufogónyílásokhoz, ami kiváló gázreakciókat eredményez.

Az új P300e plug-in hybrid hajtáslánc a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres Ingenium benzinmotort a hátsó kereket hajtó (Electric Rear Axle Drive, ERAD), 109 LE (80 kW) teljesítményű villanymotorral kombinálja. Ez a megoldás lenyűgöző menetteljesítményeket és kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez: az autó 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, CO2-kibocsátása akár 44g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 2,0 l/100 km) (WLTP TEH, vegyes üzem szerint).

A kompakt ERAD villanymotort a padló alatt elhelyezett, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja. A teljesen feltöltött akkumulátorral akár 55 kilométer tehető meg tisztán elektromos üzemben.

A háromhengeres benzinmotor, illetve a négyhengeres benzin- és dízelmotorok mild hybrid rendszeréhez tartozó, a motortérben elhelyezett szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BiSG) képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor rendszerint elvesző energiát, amelyet aztán a csomagtartó padlója alá beépített, 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárol. Az így eltárolt energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban, gyorsabban működő start/stop rendszert biztosít.