Hibrid sportautóval bővíti kínálatát a Toyota
A Yaris GR Sport elsőként vezeti be az európai piacon a Japánban már népszerű, sportos modellcsaládot. A modell a másfél évtizede bemutatott Yaris T-Sport méltó utódja lehet.
Fél évvel a Yaris GRMN utcai versenyautó bemutatása után újabb sportos Toyota modell érkezik az Óvilágba. A Japánban pontosan egy évvel ezelőtt bevezetett, folyamatosan bővülő GR sportmárka első európai képviselője a Yaris GR Sport, amely a féktelenül sportos csúcsmodell adottságait ötvözi a széria legtisztább üzemű hajtásláncával.
A Gazoo Racing motorsport-hagyományait az utcai közlekedésbe átültető GR széria négy, egymásra épülő szintből áll. Az alapot a japán piacon az egyedi tuningalkatrészeket kínáló GR Parts adja, ezt követi a GR Sport, amely változatlan motorteljesítménnyel, de áthangolt és megerősített futóművel, dinamikusabb megjelenéssel és sportos felszereltséggel elégíti ki a mindennapi praktikumot nem mindennapi vezetési élménnyel kombinálni vágyó ügyfelek igényeit. A GR széria neves specialistáktól származó alkatrészekkel (futómű, keréktárcsák, ülések, kipufogórendszer) toldja meg az ajánlatot, a csúcson helyet foglaló GRMN pedig mindehhez komoly motortuningot is kínál.
Bár az Európában október elején, a Párizsi Autószalonon bemutatkozó Yaris a GR Sport nevet viseli, adottságaiban közelebb áll a Japánban GR néven forgalmazott szinthez: futóművét 11 milliméterrel leültették, a lengéscsillapítókat a Sachs szállítja, akárcsak a GRMN-hez. A két modellre ugyanazokat a Bridgestone Potenza RE50 abroncsokat szerelik, a GR Sport egyedi, fekete 17 colos keréktárcsákat kapott. A nagyobb keréktárcsákkal és új futómű-alkatrészekkel járó tömegnövekedés minimalizálása érdekében a Toyota módosította a modell felszereltségét, így a Yaris GR Sport nem egészen öt kilogrammal nehezebb az alapját adó 1.5 literes hibrid modellnél.
A hajtásláncot nem módosította a Gazoo Racing, így maradt a 99 lóerős kombinált teljesítmény, a 125 Nm forgatónyomaték, a 11,8 másodperces gyorsulás, valamint a 165 km/h-s végsebesség – de a 3,3 literes átlagfogyasztás is! Habár papíron inkább békésnek, mint tüzesnek hat, a már említett futómű-módosítások, valamint a feszesebb kanyarstabilizátor révén a Yaris GR Sport dinamikusabban, élvezetesebben vezethető az alapmodellnél, amihez a jó oldaltartású sportülések és a GT86-ból származó, kis átmérőjű sportkormány is hozzájárul.
A remek vezethetőséghez méltó környezetet fekete tetőkárpitozással, krómozott váltógombbal, hangszóró- és légbeömlő-keretekkel, valamint az üléskárpit kontrasztos öltéseivel teremti meg a GR Sport, a hátsó ablaküvegek sötétítettek, míg a fényszóróház, a ködlámpa kerete, a méhsejt mintázatú hűtőmaszk és a kontrasztos tetőlemez egyaránt fekete kivitelt kapott, amit piros matricacsomaggal vadíthatnak tovább az érdeklődők. A GR Sportnak azonban épp viszonylagos visszafogottsága adja a szépségét: ahogy 15 éve a Yaris T-Sport, a késői utód is kiegyensúlyozottságával és remek futóművével ígéri pótolni a kimagasló teljesítmény hiányát.
A kizárólag ötajtós kivitelben kínált Yaris GR Sport az első, de aligha az utolsó képviselője családjának. Hamarosan érkezik Európába a Toyota Supra, a márka sportautó-legendájának legújabb kiadása, amelyből ugyanúgy el tudnánk képzelni egy még tüzesebb verziót, mint a jövőre ígért Corollából, amelynek nagyobb teljesítményű, 180 lóerős hibrid hajtáslánca tökéletes alapot adna egy még sportosabb kivitelhez – és akkor még nem említettük az 1000 lóerős Toyota GR Super Sports tanulmányautót, amelynek gyártására vonatkozóan gyakorlatilag ígéretet tett Tomojama Sigeki, a Toyota Gazoo Racing elnöke.