Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Hibriddel stresszmentesen

Posted on 2017.07.16. By AztaCARom

Attól ugyan még nem kell tartanunk, hogy a háziorvos hibrid autót ír fel stressz/depresszió esetén, de tény, hogy a környezetbarát, a benzines és az elektromos meghajtást kombináló hibrid autók vezetési élménye megnyugtatóan hat az emberre. A világ vezető, leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a hibrid technológiát 20 évvel ezelőtt világhódító útjára indító Toyota érdekes kísérletet végzett először Rómában, majd Brüsszelben, ami visszaigazolta ezt.

Nem véletlen, hogy világszerte számos biztosító társaság akár 5-10%-os kedvezményt garantál a kötelező illetve CASCO biztosítás díjából, ha az ember hibrid autót vásárol: a hibrid autót vezetők ugyanis a tapasztalatok szerint sokkal nyugodtabban, stresszmentesebben közlekednek, mint a hagyományos meghajtású autók tulajdonosai. Hogy miért lehet ez? Az autó fékezési energiáját elektromos energiává alakító, és ennek köszönhetően a városi közlekedés során akár 60-75%-ban elektromos üzemmódban működő környezetbarát hibrid meghajtás szinte észrevétlenül, óhatatlanul is arra ösztönzi a sofőrt, hogy nyugodtabban közlekedjen. A hibrid autók kijelzőjén megjeleníthetjük az energiaáramlási monitort, ahol folyamatosan nyomon követhetjük, hogy a fékezés során éppen töltjük az elektromos akkumulátorokat vagy épp az elektromos- vagy benzinmotor hajtja-e az autónkat. Ha ennyi figyelmet nem is szentelünk a kérdésnek, az elektromos üzemmódban a műszerfalon diszkréten felvillanó zöld EV felirat révén biztosan tudjuk majd, hogy épp teljesen zölden, nulla károsanyag-kibocsátással közlekedünk, ahogyan azt is láthatjuk egy-egy gázadás során, hogy mikor maradunk az ECO-tartományban. A hibridek tehát számos módon ’jutalmazzák’ a sofőrt, ha az zölden közlekedik, a kuplung nélküli eCVT váltó által biztosított, az automata váltóhoz hasonló vezetési élménynél, amelynek köszönhetően a városi forgalomban egyébiránt gyakori fel-le váltogatással sem kell bajlódnunk, no és az elektromos üzemmód tiszta, csendes, megnyugtató suhanásánál azonban talán nem is létezik nagyobb jutalom. Illetve egyvalami mégis, ez pedig nem más, mint a rendkívül alacsony fogyasztás és üzemben tartási költségek kérdése. Egy hibrid autó ára ma már nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, hatalmas előnye ugyanakkor, hogy egy hibridben ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Mindez megmagyarázza, hogy a hibrid hajtást húsz évvel ezelőtt bemutató, és fejlesztése során a versenytársakhoz képest ma is évtizedes előnnyel rendelkező Toyota, és prémium márkája, a Lexus rendre a legalacsonyabb fenntartási költségeket kínáló márkákként végeznek az összehasonlításokban, a vállalat világszintű eladásaiból ugyanis már ma is tekintélyes részt képviselnek, 2020-ra pedig 50%-ot tesznek majd ki a hibridek. Magyarországon egyébiránt már ma a Toyota eladások 30%-át és a Lexus értékesítések 98%-át a hibrid modellek viszik.

A világszerte 34, Magyarországon 16 modell révén a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló (és nem mellesleg a hazai hibrid értékesítések mintegy 80%-át kitevő) Toyota és Lexus ezért úgy döntött, hogy Európa egyik legforgalmasabb városában, Rómában, egy pszichológus szaktekintélyek bevonásával és mindennapi autósok segítségével végrehajtott kísérlet során teszi próbára, hogy mennyire képes a csúcsforgalom okozta stressz oldására egy hibrid autó. Az eredmény olyannyira önmagáért beszélt, hogy a Toyota európai elnöke személyesen is látni akarta az autósok reakcióit, ezért a kísérletet megismételték Brüsszelben is, ahol ő is beült az autósok mellé. A vidám hangulatú felvételeket elnézve, és az autósok reakcióját látva az embernek menten kedve támad kipróbálni egy hibrid Toyotát vagy Lexust.

„Míg az első egymillió hibrid Toyota és Lexus eladásához 10 év kellett, az utolsó 1 millió kevesebb, mint egy év alatt talált gazdára, miközben egyre több versenytársunk követ bennünket, és hoz ki újabb és újabb hibrid modelleket, nem ritkán a Toyota által rendelkezésre bocsátott korábbi generációs technológiára alapozva. Nem túlzás tehát valódi hibrid forradalomról beszélni, amely újrarajzolja a magánvásárlásokat és a flottapiacot egyaránt, ahol a vállalati ügyfelek számára különösen hangsúlyosak a hibrid modellek kínálta előnyök.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős szakember.

„A Toyota kiszámította, hogy az elmúlt húsz évben eladott több, mint 10,5 millió hibrid Toyota és Lexus révén mintegy 81 millió tonna szén-dioxid (az Empire State Building súlyának 220-szorosa) terheléstől óvtuk meg a környezetünket és 30,5 milliárd liter benzinnel (mintegy hatvan Balatonnyi) kevesebb fogyott a világban. Azt ugyanakkor lehetetlen felmérni, hogy hány ember szeretett bele újra a vezetésbe a hibrid autózásnak köszönhetően, különösen annak ismeretében hogy az elmúlt húsz évben eladott hibrid Toyoták és Lexusok tekintélyes része ma is használatban van, így használt autóként újabb és újabb autóvezetők ismerkednek meg a hibrid élménnyel. A római és brüsszeli kísérlet mindenesetre rendkívül inspiráló, és nem lehetetlen, hogy a közeljövőben Magyarországon is sort kerítünk egy hasonlóra.” – teszi hozzá a szakember.

A Rómában forgatott videó az alábbi linken tekinthető meg:

https://www.youtube.com/watch?v=PtAViw9f-_0

A brüsszeli felvétel itt elérhető:

https://www.youtube.com/watch?v=dvIpVeMRnnw

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:hibrid, Lexus, nyugalom, stresszmentes, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Megfordult a trend, inkább a benzines autókat keresik
Next Post: Halálos baleset történt Pitvarosnál

Kapcsolódó cikkek

  • Vadonatúj Fiesta Bemutató
  • Íme a Mini Fashion Field Notes kollekció Hírek
  • Nyáron érkezik a Polo GTI Bemutató
  • Az új Porsche 911 Carrera Panamericana Bemutató
  • Kocsik leni régiek Rumanische Hírek
  • A BMW M5 CS a MotoGP™ idei BMW M Különdíja Bemutató

Keresés

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • A Linkin Park egy újabb kiadatlan számot fedett fel „Fighting Myself” címmel
  • A Képzőművészeti Egyetem jótékonysági adományozást szervez a török földrengés áldozatai javára
  • Újabb szívhez szóló dalt ismerhetünk meg a The National közelgő lemezéről
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT