Hibridként újult meg a Sienna
Alapkivitelben kínált hibrid hajtáslánccal mutatkozott be a Toyota két új, fontos típusa. A Sienna és a Venza egyelőre csak az észak-amerikai piacon lesznek elérhetők, de modern műszaki alapjaiknak köszönhetően globális forgalmazásuk sem kizárt.
Egy nagy múltú buszlimuzin töretlen evolúciós folyamatának új képviselője, valamint egy egykor sikeres, ám átmenetileg feledésbe merült crossover hagyatékának modern felfogásban visszatérő örököse lépett színre május 18-án, a Toyota kettős modellbemutatóján. Az előbbi mindig is a célszerűség mintapéldánya volt, és most ismét a kategória élére áll a praktikum, a sokoldalúság és a környezetvédelem terén, míg a másik életmód-kombiból avanzsált kifejezetten igényes, karakteres, hiánypótló prémium szabadidőjárművé. Ami összeköti a két modellt, az a modern TNGA-K padlólemez, annak minden járulékos műszaki előnyével – mindenekelőtt a világszínvonalú hibrid hajtáslánccal – együtt.
Családi tökéletes
A Toyota annak idején csak a buszlimuzinok Camry-jeként emlegette a Siennát. Ez több volt sikeres marketing fogásnál: az 1997-ben bevezetett egyterű valóban a népszerű és modern elsőkerék-hajtású szedán padlólemezére épült. Ezt a jó szokását a mai napig megőrizte, így a mostani, negyedik generációs modell az említett szedán, valamint a RAV4 szabadidőjármű által is alkalmazott GA-K padlólemezre épül. Ez pont ugyanolyan kiszámítható, stabil menetjellemzőket, kiváló rugózási és zajkomfortot, valamint kiemelkedő passzív és aktív utasbiztonságot, fejlett vezetőtámogató funkcionalitást biztosít, mint amit az említett rokonoknál megismertünk.
A szabadidőjárművek világszerte kiszorították a piacról az egyterűeket, a Sienna azonban saját fegyverüket fordítja ellenük: dinamikus külső és korszakalkotó belső kialakításával a legdivatosabb crossoverek mellett is megállja a helyét. Előbbit a japán Sinkanszen gyorsvasút ihlette, és nem csak megjelenésében ígér áramvonalas utazást – a légellenállást olyan részletek optimalizálják, mint a hátsó lámpatest aerodinamikusan kialakított háza vagy az integrált tetőspoiler.
Az utastér a prémium sportszedánokban megszokott ergonómiával teszi élménnyé az utazást. Titka a minden eddiginél magasabbra emelt padlókonzol, amelyen tökéletesen kézre esnek az elsődlegesen használt kezelőszervek és tárolófelületek, alá pedig akár egy kisgyerek is bekucorodhatna – természetesen nem menet közben.
A padlókonzol a második üléssorban folytatódik, méghozzá nem akármilyen szolgáltatásokkal. Beépített porszívót, hűtő- és fagyasztórekeszt, háztartási eszközök működtetésére alkalmas konnektort, illetve multimédiás kapcsolódásra szolgáló HDMI aljzatot találunk a konzolon. Ha nyolc ülés helyett beérjük héttel, a motorosan mozgatható, lábmozdulattal vezérelhető oldalsó tolóajtók mögött igazi luxusfotelek várnak, amelyek kihajtható lábtámasszal és 635 milliméteres (!) tologathatósággal teremtenek elképesztő komfortot. Ez ugyanúgy a luxuskategóriát idézi, mint a négyzónás klímaberendezés, a fedélzeti wifi vagy az 1200 wattos, 12 hangszórós JBL audiorendszer opciója, amelyeknek köszönhetően akár üzleti utazójárműként is megállja a helyét a nagy buszlimuzin.