Hivatalosan is bemutatkozott az ötajtós Suzuki Jimny

A terepjáró tengelytávját 340 mm-rel (13,4 hüvelyk) kinyújtotta a gyártó, így több hely marad a hátsó utasok számára és tiszteletreméltóbb 208 literes (7,3 köbméter) lett csomagtartó.

Suzuki végül leleplezte a Jimny 5 ajtós változatát az Auto Expo 2023-ban, Delhiben, Indiában. A Jimny hosszabb és praktikusabb változatát Suzuki globális piacán fogják eladni, beleértve Indiát, Afrikát és Latin-Amerikát.

Suzuki Jimny podcastok a PodCars.hu oldalon!

kiszámíthatóan, a Suzuki Jimny a legtöbb dizájnját megosztja az alap modellel. Az extra ajtók és a hosszabb tengelytáv mellett az egyetlen stílusfrissítés a krómozott infúzióval ellátott rács, mivel a bokszos alak, a világítóegységek, a festetlen lökhárítók, és a sárvédő kiterjesztések azonosak maradnak.

A Suzuki Jimny  5 ajtós méret 3,985 mm ( 156,9 hüvelyk ) hosszú, 1,645 mm ( 64,8 hüvelyk ) széles és 1,720 mm ( 67,7 hüvelyk ) magas, tengelytávja 2590 mm <TAG1. Ez azt jelenti, hogy 340 mm ( 13,4 hüvelyk ) hosszabb, mint a globális specifikációjú Jimny 3-ajtó, az összes extra hosszúság a feszített tengelytávba kerül. A többi méret gyakorlatilag azonos. A specifikációktól függően a SUV súlya 1,195–1,210 kg ( 2,635–2,668 font ), ami 75–125 kg ( 165–276 font ) nehezebb, mint a 3-ajtó párja.

Belül több hely van a hátsó utasok számára, akik részesülnek az újonnan tervezett ülések előnyeiből. Az első ülések továbbra is függőleges helyzetbe fekszenek, így a Jimny tökéletes hely a gyors alváshoz. A rakományterület még mindig meglehetősen kicsi, 208 lt ( 7,3 köbméter ) -re növekszik, 332 lt ( 11,7 köbméter ) -re növekszik, amikor a hátsó üléseket a sajtóközlemény szerint összehajtják. Ez jelentős növekedést jelent a 3 ajtós modell 85 lt ( 3 köbméter ) csomagtartójához képest négyüléses konfigurációban, bár elmarad a Jimny LCV kétüléses hátsó 863 lt ( 30,5 köbméter ) helyétől.

Az ismerős műszerfalhoz 7 hüvelykes vagy 9 hüvelykes érintőképernyő tartozik az infotainmenthez, amely kompatibilis a vezeték nélküli Android Auto / Apple Carplay készülékkel, és egy visszapillantó kamerát sportol. Kétféle kivitelű – Alfa és Zeta – modellel, LED-es fényszórókkal, ködlámpákkal, 15 hüvelykes könnyűfém kerekekkel, ( acélok helyett ), sebességtartó automatika, bőrbe csomagolt kormánykerék, automatikus klímaberendezés, 9 hüvelykes infotainment és négy hangszóróval ellátott Arkamys hangrendszer. Mindkét burkolat alapkivitelben hat légzsákkal rendelkezik.

Az indiai-spec modell motorháztetője alatt egy természetesen szívott 1,5 literes benzinmotor található, amely 103 lóerős ( 77 kW / 105 PS ) és 134 Nm ( 99 lb-ft ) nyomatékot eredményez. A motort ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automatikusra párosítják. Mindkét esetben a Suzuki AllGrip Pro AWD rendszere alacsony hatótávolságú átviteli sebességváltóval rendelkezik. Az enyhe hibrid beállításról szóló pletykák nem valósultak meg, bár a jövőben más piacokon is kínálhattak villamosított motort.

Exkluzív Jimny podcastok a Begurulva.hu honlapon!

A létrakeret SUV a rövid túlnyúlásoknak és a 210 mm-es ( 8,3 hüvelyk ) nagyvonalú szabad magasságának köszönhetően eléggé képes a legyőzött pályáról. A rövidebb 3 ajtós változathoz képest a megközelítési és az indulási szögek majdnem azonosak 36 fokon és 50 fokon ( 37 és 49 fok ) ellen, míg a rámpa áttörési szöge kissé rosszabb, 24 fokos ( -nél, szemben a 28 fokos ) -el a feszített tengelytáv miatt.

A a Suzuki Jimny negyedik generációja eredetileg 2018-ban vezették be, és várhatóan idén arcmaszkot kap az 5 ajtós karosszéria változat hozzáadásával. Maruti Suzuki nem jelentette be a feszített modell árképzését, amely várhatóan többet fog fizetni, mint a szokásos Jimny. A modell gyártása már megkezdődött a Gurugram gyárban, az értékesítés Indiában 2023 májusában kezdődik.

carscoops